Koolhofput moet blijven zoals nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Koolhofput moet blijven zoals nu!.


Gast

#26

2015-10-05 14:05

Ik ben zelf woonachtig te brugge. Als fervent roofvisvisser moet ik al 20 jaar 5 uur rijden naar Nederlandse waters om een beetje redelijke kans te hebben op een fijne visdag met een redelijke vangst in een mooie omkadering. De enkele wateren in Oost- en West - vlaanderen waar nog een roofvis rondzwemt en waar men ook met de belly boot terecht kan (een manier van vissen die noch de mensen, noch dier of plant verstoort), worden systematisch afgegrendeld voor deze vissers, of ze worden zo onaantrekkelijk gemaakt dat ik liever vijf uren met de wagen rijd (leve het milieu) dan dat ik in een soort attractiepark zit te vissen. Laat die enkel plaatsen waar nog een mooie natuur is, waar wandelaars en vissers en vogelkijkers enz nog samen aan hun trekken komen toch eens met rust. Al die infrastructuur is duur en onnodig. De echte liefhebbers vinden zo ook wel de weg, zonder dat alles in een attractiepark verandert wordt. Misschien kunnen de toeristen in de toekomst uitgenodigd worden met als attractie het storten van slib op deze locatie. Jammer genoeg is dit onderwerp zo omvattend dat ik mijn standpunt niet in een paar lijntjes kan toelichten. Ik hoop dat toch even een paar kernpunten heb kunnen raken, punten waar heel veel mensen zich zullen in kunnen weervinden!