Wij willen een skatepark in Eijsden!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij willen een skatepark in Eijsden!.


Gast

#1

2015-07-14 17:03

Skaten moet gestimuleerd worden!!

Gast

#2

2015-07-14 19:36

Omdat de halfpipe die we nu hebben saai en versleten is

Gast

#3

2015-07-14 20:34

Alle jongeren verdienen een goede skate-voorziening in hun gemeente. Voor gemeentes is het een goedkope oplossing om een voorziening aan te schaffen waar enorm veel gebruik van gemaakt zal worden. Indien een goede leverancier word gekozen met een modern ontwerp kan een skatepark zonder problemen 10 jaar mee gaan zonder onderhoud of bijkomende kosten. Een gemiddelde skate-voorziening heeft tussen de 20 tot 150 gebruikers per dag met een diverse doelgroep (afhankelijk van formaat en aantal inwoners). Als je dit vergelijkt met een gemiddeld jongerencentrum dat een hoge aanschafwaarde heeft, structurele subsidies vereist en maar een specifieke doelgroep bereikt zijn de kosten voor een skate-voorziening nagenoeg nihil. Bovendien stimuleert een goed skatepark de skaters op sportief vlak, creëert een sociale cohesie met verschillende skate-culturen maar bevorderd ook zelf-ontplooiing op ieders eigen tempo. Voor voorbeelden van goede skate-voorzieningen kijk op www.skateon.nl


Gast

#4

2015-07-14 20:53

Omdat jongeren moeten kunnen skaten en bewoners niet bang moeten zijn voor overlast. Skaters zijn heel relaxt!

Gast

#5

2015-07-14 20:54

Onze Jeugd is de toekomst. Skatepark in Eijsden heeft zowel een sportief- als maatschappelijk belang.

Gast

#6

2015-07-15 07:33

Ik vind het een top idee! Geef ze iets te doen buiten! Lekker sportief!

Gast

#7

2015-07-15 07:54

Ik vind het initiatief van deze jongen bewonderenswaardig. Hij zet zich hier met hart en ziel voor in en het feit dat hij de jeugd iets wil bieden dat zowel gezond als leuk is, dat hun een plek geeft om samen te komen vind ik het ondersteunen waard. De jeugd heeft de toekomst en dit soort ideeën en initiatieven zouden meer gesteund mogen worden door volwassenen.

Gast

#8

2015-07-15 14:16

Ik gun de jeugd van Eijsden een eigen skatepark. Bewegen en buitenlucht is gezond!

Gast

#9

2015-07-24 13:36

Wij hebben zelf een skater in huis ( Candy Jacobs) ik weet hoe belangrijk een skatepark voor een skater is ! :)

Gast

#10 Re:

2015-08-05 21:12

#1: -  

 Skaten is goed voor de jongeren het houdt ons van de straat of kroeg vandaan.
Gemeente moet beseffen dat ze een goed werkende baan en VEILIGHEIDS maatregelen op alle objecten toepassen zodat er wel veilig valt te skateboarden. Dit komt van een ervaren (8+ jaar ervaring) skater. Het irriteert mij om bepaalde objecten in een skatepark niet in de buurt te kunnen skaten omdat mensen niet realistisch over de veiligheid bij bepaalde stukken hadden nagedacht, voor, tijdens of na het bouwen...

Als ze een skatepark bouwen, moeten ze t wel goed doen, anders kunnen de skaters het beter zelf bouwen, aangezien de skaters vaak het best weten wat er in een skatepark gebouwd moet worden. Politici kunnen zoveel beloven maar ze kunnen mij niet in de maling houden met de implicatie dat zij het beste zouden weten hoe ze een skatepark bouwen. Tenzij ze dat op een grootschalig, professioneel (leuk om op te skaten) niveau doen, dat kan ik namelijk niet zelf voor elkaar krijgen.

Mvg van Callum

 





Gast

#11 Re: Re:

2015-08-05 21:24

#10: - Re:  

 Bovendien, naast het skateboarden, zijn er ook mensen wie een grotere baan juist nodig hebben met evt goed onderhoud. BMX rijders zijn er ook in grote aantallen. De fietsen zijn zelf duizenden euros waard, wat genoeg geld is om een klein baan mee te bouwen zelfs. Helaas krijg je bij zo'n dure aankoop van een BMX of Skateboard, geen skatebaan cadeau. Aangezien al het land geregeerd wordt door een select groep (in verhouding tot het generale bevolking), is het dus de taak en de verantwoordelijkheid van de gemeente om 'hun' stad te voorzien van een voorziening zoals een skatepark, aangezien de stad wat de gemeente regeert (en dus de verantwoordelijkheid daarbij ook overneemt) een groeiende massa aan skateboardende stadsburgers bevat, is het belang van de gemeente om skatebanen te bouwen ook groot, want als er geen skateparks zijn, skaten de skaters nog wel door, maar dan op gevaarlijkere voorzieningen.

De gemeente mag best bewust worden over de inhoud van eigen stad, naar mijn mening. Zo wordt in onze stad de skatepark al te klein voor het groeiende aantal skaters. In de zomer is het soms overvol ook. Ook mag Nederland van mij wel Skateboarden officieel als sport beschouwen. 2012 Olympische spelen werd Skateboarden ook in toegevoegd nou als een olympisch spel geen sport zou zijn nou dan vind ik Nederland wel naief enigszins.

Ik hoop dat de gemeenten van Nederland zich gaan beseffen wat belangerijk is voor duurzame groei en daarbij ook het volk aan voorzieningen zoals skateparks/wegen gaat helpen om het vervoer van autos ook te verminderen. Stel je hebt longboard of skateboard paden in principe een lange pump track. Kun je met een makkelijk en leuk techniek best een stevig vervoers snelheid behalen. Met een skateboard kun je met zo'n pump track nog creatief zijn met tricks enzovoort.

Mvg van Callum


Gast

#12

2015-08-05 21:29

Overigens ben ik ook een enorme voorstander van DIY skateparks. Dat is wanneer de skaters zelf de architectuur van een stad veranderen, om (onderdelen van) het stad toegankelijker (leuker) te maken voor skateboarders. Zo zijn er mensen wie hun eigen schansen bouwen, maar ook verouderde of verlaten stukken van de stad veranderen tot een volledig werkend skatepark. In Amerika is dat een bekend fenomeen, en in Nederland is voor zover ik weet de Red Bull DIY street challenge daar ook mee bezig. Mvg van Callum, later. Ik hoop dat ze een leuk skatepark voor jullie maken in Eijsden! :)


Gast

#13 Re:

2015-08-07 18:41

#12: -  

 bedankt voor de info!


Gast

#14

2016-04-14 19:20

Goed idee, lekker buiten actief bezig zijn is gezellig en gezond

Gast

#15

2016-04-15 06:01

Omdat in Eijsden nog helemaal niks is om te skaten

Gast

#16

2016-04-15 14:13

Jongeren hebben in hun vrije tijd recreatie, sport en beweging nodig

Gast

#17

2016-04-15 21:38

Een skatepark in de buurt stimuleert je om naar buiten te gaan. – Moet je drie kwartier heen, drie kwartier terug reizen, om te kunnen skaten op een skatebaan, dan laat je het als snel schieten. (ervaring)