Ieder kind verdient passend onderwijs

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ieder kind verdient passend onderwijs.


Gast

#51

2015-06-27 08:26

Mijn zoon gaat als enige so kind naar het reguliere Vso. Hij heeft 6 jaar op een 'normale' basisschool gezeten en de laatste 1,5 jaar op een SO school. Ik gun het mijn kind van harte dat hij nu naar het VO gaat met name voor de sociale contacten wat hij nu erg mist op een SO school, maar ik houd mijn hart vast of hij het gaat redden. Hijzelf denkt van wel en ben dan ook heel blij voor hem dat hij deze kans krijgt. Moet er wel bij vermelden dat hij de enige leerling is die naar een 'normale' VO school gaat. Dat zegt denk ik al genoeg dat er nog heel veel niet goed geregeld is met het passend onderwijs. Scholen durven het gewoon niet aan en kunnen totaal niet bieden wat deze kinderen nodig hebben. Wel jammer dat bij de introductie van de VO scholen ze een mooi praatje houden dat ze klaar zijn voor het passend onderwijs en dat ze datgene kunnen bieden en geven wat deze kinderen nodig hebben. Nu blijkt dat dit dus in de praktijk absoluut niet werkt en dat deze kinderen al niet eens worden aangenomen op een VO school. En wie worden wederom de dupe van het zogenaamde 'passend onderwijs'????

Gast

#52

2015-06-27 08:53

Ieder kind verdiend nu en voor altijd onderwijs op maat. Omdat ieder kind toch anders is zullen we ervoor moeten zorgen dat dit ook lukt.

Gast

#53

2015-06-27 09:28

Omdat "ELK KIND HEEFT RECHT" op een goede ontwikkelingen en daar hoort ook scholen bij. Krijgt een kind dit niet dan vind ik dit een hele zware vorm van kindermishandelingen.

Gast

#54

2015-06-27 09:44

Mijn zoon met ASS zit op het reguliere vwo. Hij is volledig vastgelopen en zit nu depressief thuis

Gast

#55

2015-06-27 09:48

Ik heb zelf een kind met Autisme. Passend onderwijs is hard nodig, maar als je er zelf niet van dicht bij te maken hebt, snap je dat niet . Jammer dat er niet iemand in de regering zit met een kind met autisme, ik denk dat het kwartje dan heel hard zal vallen.
Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#56 Re:

2015-06-27 09:49

#55: -  vandaar ook deze actie

 

Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#57 Re:

2015-06-27 09:53

#54: -  afschuwelijk dit mag echt niet

 


Gast

#58

2015-06-27 09:56

Ieder kind heeft recht op de aandacht die het nofig heeft, DAAROM.
Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#59 Re:

2015-06-27 09:57

#51: -  triest 

 


Gast

#60 Re: Re:

2015-06-27 10:00

#57: Marina schrijvers - Re:  

 Helaas is er in onze regio geen passend onderwijs. Er is een middelbare school met vwo alleen is dat de eerste brugklassen daarna is er alleen regulier onderwijs. Mijn zoon heeft tot zijn 15 e op speciaal onderwijs gezeten en nu dus regulier. Hij is nu 18 en moet het vijfde jaar overdoen.

Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#61 Re: Re: Re:

2015-06-27 10:04

#60: - Re: Re:  daarom het belang van een petitie dit moet niet kunnen

 


Gast

#62

2015-06-27 10:09

#geldregeert #terugnaaraf
Mensen met hoog IQ, adhd, autisme, het lijkt hand in hand te gaan. Zeker is, ze passen niet binnen de norm. In de huidige samenleving zijn we alles met een geweldig tempo aan het afbreken wat met veel moeite is bereikt. Speciaal onderwijs, zorg en met het ongelimiteerd opschuiven van de AOW leeftijd ook het gegarandeerd oudedagspensioen.
Er wordt onder het mom van mooie praatjes hard gewerkt aan het vergroten van de tweedeling in de maatschappij. De politiek slaapt. Terug naar af.


Gast

#63

2015-06-27 10:16

denk aan de gevolgen als deze kinderen geen gepast onderwijs krijgen!!!!

Gast

#64

2015-06-27 10:26

Mijn zoon loopt ook tegen problemen  aan binnen het onderwijs, nu zit hij nog op de basisschool en hij doet het daar niet slecht. Behalve als het te druk word, city toets moet maken maar er ook verwacht wordt dat hij zijn eigen werk af heeft. Dat trekt hij in zijn hoofd niet met als gevolg dat de cito word afgeraffeld om zijn andere werk maar af te krijgen. Met als gevolg de meest slechte score op de Cito maar wel een goed overgangsrapport..... en de school.... tja ze zien het wel maar reageren Ho maar.....


Gast

#65

2015-06-27 10:26

Enkel de tittel was voor mij genoeg maar i.inderdaad. zelfs i. Bij zo.der onderwijs zijn er zoveel gangen.

Gast

#66

2015-06-27 10:41

Omdat wij hopen dat er snel actie ondernomen wordt. Voor onze dochter hebben we nog ruim 2 jaar, maar andere kinderen hebben nog krap 2 maanden!

Gast

#67 Re:

2015-06-27 10:49

#66: -  hoop het met je...

 


Gast

#68 Re:

2015-06-27 10:53

#47: -  mijn dank voor U reactie, het is de harde waarheid en triest

 


Gast

#69

2015-06-27 11:22

Ben het er.mee eens
Vindt het heel erg als kinderen aan hun lot worden over gelaten
Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#70 Re:

2015-06-27 11:25

#69: -  is het ook, het is heel erg, niet alleen voor het kind, maar de ouder die zo machteloos  staat

 


Anonymous

#71 passend onderwijs

2015-06-27 11:35

Iedereen heeft passend onderwijs nodig. Overvraging of onder stimulatie word niemand beter van. 


Gast

#72

2015-06-27 11:44

Onze oudste dochter ( adhd en pddnos) gaat na de zomer naar het voortgezet onderwijs. Zij heeft altijd op een gewone basis school gezeten en zij gaat nu ook naar een gewone vervolg school. Ondanks dat deze school een prima zorg programma heeft liepen we al wel tegen een kleine muur. Nu na een aantal gesprekken mag ze komen en krijgt ze de zorg die ze nodig heeft

Gast

#73

2015-06-27 11:48

Iedere ouder wil graag dat zijn of haar kind(eren) een goede toekomst voor zichzelf leert opbouwen. Daarbij is een goede leerschool nodig, niet alleen voor de "gezonde" kinderen, maar zeker ook voor de kinderen met een handicap, in welke vorm dan ook. Ook zij hebben recht op goede scholing en later een mooie toekomst. Laat hen meedoen met de maatschappij en pas het reguliere onderwijs aan zodat zij zich niet hoeven voelen alsof ze worden weggeduwd naar de zijlijn..

Gast

#74

2015-06-27 11:54

Onderwijs is voor ieder kind belangrijk en een recht, Kinderen die anders zijn, waardoor ze met meer moeite onderwijs kunnen volgen hebben dat recht ook. Ook de betrokkenheid bij de eigen leefomgeving is belangrijk. Ieder kind heeft dus recht op dat onderwijs dat het best bij haar/hem past. Onderwijs is de basis om laten te kunnen participeren in de maatschappij en daar hoort ook bij dat niet alle mensen hetzelfde zijn.

Marina schrijvers
De auteur van deze petitie

#75 Re:

2015-06-27 12:02

#74: -  ik ben het volledig met U eens