een veiliger verkeer, voor ons, voor u, voor iedereen! Weg met die belachelijke regels!


Gast

#51

2015-06-02 12:39

Vooral de nieuwe regelgeving mbt het opnieuw moeten laten keuren van de bromfiets als hij harder kan dan de constructiesnelheid. Je moet gewoon met het verkeer mee kunnen komen!

Gast

#52

2015-08-30 08:32

Jaa kut autos met zen bumper gekleef keertje een achterop gehad
Een onveilige voelende auto bestuurder

#53

2016-01-28 08:48

Ik als auto bestuurder kan mij hier goed in vinden. Het gebeurd mij vaak dat ik achter een bezorgscooter rijd. En na een lange werkdag vind ik het zeer vervelend als ik achter zo'n figuur rijd en niet kan inhalen. Ik als goede weggebruiker ;) haal natuurlijk niet in als het niet kan of mag. Maar mensen achter mij doen dat wel. En een auto en vervolgens een bezorgscooter inhalen zorgt weer voor bizarre inhaalmomenten. Wat mij betreft zetten we de minister van  verkeer op een bezorgscooter en drukken we haar van de weg zodat ze eindelijk eens door heeft dat het zo niet langer kan!


Gast

#54

2016-02-21 16:11

Ik ben het helemaal eens, met de regels die zijn opgesteld hier in, zelf ondervind ik ook veel hinder van hoe de regels nu zijn.
Ronald B.

#55 Soortgelijke petitie

2016-03-14 09:36

Mensen kunnen jullie mijn (verbeterde) petitie ook bekijken en ondertekenen en een verzoekschrift indienen bij

het Ministerie van I&M.  Sander is de bedenker van dit alles, maar ik wilde het verbeteren met het doel resultaat

te boeken.

 

http://www.petities24.com/constructiesnelheid_brommers_aanpassen


Gast

#56

2016-03-20 22:07

Ik rij ook op een scooter

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-03-21 05:12


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-03-21 05:22


Ronald B.

#59 Re:

2016-03-29 17:44

#41: sjorsjebenteeneikel -  

 Die laatste alinea slaat echt als een tang op een varken, evenals je nickname.

(zowat een heel AOW loon, nogmaals de hedendaagse bromfieter is veelal een natgeregende 40 jarige forens met een karig inkomen)


Gast

#60

2016-04-02 19:58

Het is levensgevaarlijk om met 45 km/u te rijden ;)

Gast

#61

2016-04-03 03:16

Omdat ik het er mee eens ben dat de restricties van de wet een gevaar vormen voor het bereiden van een scooter, het is simpel weg niet veilig om 45km/h te rijden waar een auto 50 mag of harder.
Ronald B.

#62 info

2016-04-03 08:59

Vroeger waren kleine wieltjes bij een snorfiets en  trappers bij brommers ook verplicht. Tevens was een buddysit niet toegestaan.

Deze beperkingen werden in een later stadium opgeheven evenals aanpassing van de vermogenseis (maximaal toegestaan vermogen bij brommer)

(was 1,5 kW en werd 4,5 kW).

Inwoners in andere EU landen hebben geen last van de 45 km p.u beperking, omdat zij veelal gebruik maken van de

regeling met Rijbewijs B een tweewieler tot 125 cc besturen.  

 


Gast

#63 CBR zegt hetzelfde

2016-04-06 07:16

Ik ben het hier helemaal mee eens, toen ik mijn brommer rijbewijs had gehaald werd mij zelfs de tip gegeven door het CBR om mijn brommer 55 à 60 te laten lopen, omdat de autobestuurders dan geen gevaarlijke inhaal pogingen maken. 


Gast

#64 Re:

2016-04-21 14:19

#12: -  

 


Gast

#65

2016-05-30 12:48

Ik vind het raar dat scooterrijders altijd gecontroleerd worden op snelheid, terwijl motoren net als auto s sneller kunnen dan de max snelheid. Een max snelheid van 70 a 80 kmh lijkt me veel veiliger op de openbare weg. Tuurlijk binnen de bebouwde kom rijd ik zekers niet te snel, maar dat maakt voor de wouten niets uit. Wat ik ook vreemd vind dat dealers wel scooters mogen opvoeren maar niet strafbaar is. En het zou beter zijn als je een scooter koopt nieuw of 2 de hands dat deze pas verkocht kan worden en of op naam gezet kan worden als deze goedgekeurd is door de RDW en dat je dan pas een kenteken krijgt.

Gast

#66

2016-05-30 21:38

65 km per uur, zodat meerijden op b-wegen mogelijk word en de scooter werkelijk, veilig van het fietspad kan blijven. Een volwassen scooterbeleid.

Gast

#67

2016-08-06 14:01

Ik vind de huidige snelheid te sloom. Vroeger hoefde je nog geen rijbewijs te hebben voor de scooter dit is echter steeds gecompliceerder geworden en daarom vind ik dat de huidige snelheid om hoog moet. Er is ook veel oorzaak gevolg omdat een van de redenen dat ik mijn brommer heb opgevoerd is om makkelijker mee te komen met het normale verkeer en dat als iemand bumper zit te kleven dat je iets afstand kan creëren.