Petitie tegen nieuwe JRK-logo

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie tegen nieuwe JRK-logo.


Gast

#1

2015-04-27 05:12

Omdat het moet gedaan zijn de afdelingen te negeren...

Gast

#2

2015-04-27 10:56

ik vind het bestaande logo prachtig ! het nieuwe is niet kleurrijk genoeg .

Gast

#3

2015-04-27 18:40

het oude Logo is mooier dan het nieuwe

Gast

#4

2015-04-27 19:12

Het oude logo is mooier en straalt veel meer uit is ook meer voor de jeugd en nie voor de volwassenen

Gast

#5

2015-04-28 15:17

Omdat ik het originele logo leuker vind, maar vooral omdat er zonder overleg iets zouden willen veranderen... Juist daarom vooral...

Gast

#6

2015-04-29 09:33

Wederom wordt er geen rekening gehouden met de betrokkenen.

Gast

#7

2015-04-29 12:23

Omdat hoofdzetel rekening moet houden met al de mensen die zich vrijwillig inzetten om het jeugd rode kruis te dragen! Dit is zelfs gewoon elementaire beleefdheid naar de inzet die al deze mensen er belangeloos insteken. De mensen op hoofdzetel moeten goed beseffen dat zonder deze geweldige achterban ze niets betekenen!

Gast

#8

2015-04-29 12:42

het jeugd rode kruis draait op jonge vrijwilligers, zonder ons bestaat het JRK niet.
Ik vind het dan ook een rare keuze om het logo zomaar te veranderen zonder onze mening te vragen of ons op voorhand in te lichten.
Ik betreur deze zaak ten zeerste
Voorstaander

#9 Overdreven

2015-04-29 14:47

Een petitie starten voor dit is OVERDREVEN! 

Leer eens gewoon leven met de veranderingen die worden doorgevoerd?

Er zijn voor- en tegenstaanders van deze veranderingen... Maar daarvoor een petitie starten is overdreven...


Gast

#10 Re:

2015-04-29 16:00

#1: -  

 Grapjassen....ze luisteren al JAREN niet naar de vrijwilligers

 

 

Tegenstaander

#11 Re: Overdreven

2015-04-29 16:22

#9: Voorstaander - Overdreven 

 Dit is helaas niet overdreven,

 

De regiovoorzitters en provincievoorzitters hebben niet geluisterd naar hun vrijwilligers,

omdat ze zo graag hun postje willen behouden...

 

Spijtig dat er binnen het rode kruis nog altijd postjesmensen zijn, ipv. eindelijk eens rekening te houden met wat de gewone vrijwilliger wilt...

 

En wat zal het volgende zijn dat ze zonder ons beslissen ?


Gast

#12

2015-04-29 17:24

er is de laatste jaren veel veranderd binnen rode kruis vlaanderen .en veel op; een negatieve mannier,omdat dit eigelijk niet hoefde .

Gast

#13

2015-04-29 17:27

Omdat ze hogerop maar allerlei beslissingen nemen en niet luisteren naar de VRIJWILLIGERS. Wij mogen ons uitsloven om onze afdeling rendabel te houden en zij jagen ons in de kosten en zorgen door hun kosten dat we minder gevraagd worden wegens te duur

Gast

#14

2015-04-29 17:44

Omdat mijn kleinkinderen in het jeugd rode kruis zijn

Gast

#15

2015-04-29 17:51

omdat ik dat logo niet op mijn trui of briefpapier wil zien verschijnen!!!!!!

Gast

#16

2015-04-29 18:18

Omdat het weer eens duidelijk wordt dat RK geen rekening houdt met de basis: de vrijwilligers

Gast

#17

2015-04-29 20:23

Helaas inderdaad typisch (Jeugd) Rode Kruis Vlaanderen. Een nobele ngo die toch niet uitgaat van wat is en haar oor veel meer te luisteren zou moeten leggen bij de mensen waarmee ze werkt in plaats van hen te benaderen als voetvolk! Op alle vlakken en in alle regionen is het van dat!
Zelf nooit durven toegeven dat er iets mis is.

Verandering geen enkel probleem, maar als mensen betrokken zijn en ze kennis hebben, dan moet je hen inspraak geven.

Gast

#18

2015-04-29 21:03

Waar kan je het nieuwe logo zien? 


Gast

#19

2015-04-30 05:42

Het is triest dat Jeugd Rode Kruis erkend is als zelfstandig landelijk jeugdwerk (en daar veel geld voor krijgt van de Vlaamse overheid om vooral personeel te betalen), maar in de praktijk hangt het volledig af van de moederorganisaties die het reilen en zeilen bepaalt. Zowel nationaal als in elke afdeling. JRK is in de hoofden van velen enkel bedoeld om nieuwe vrijwilligers binnen te halen. Het moet gewoon de lijn van de hoofdzetel volgen en vooral niet teveel willen afwijken. Jammer genoeg is dit verhaal al veel langer gaande en zijn er legio voorbeelden beschikbaar.
Een oud gediende die JRK nog steeds een warm hart toedraagt.

#20 Re: Overdreven

2015-04-30 11:50

#9: Voorstaander - Overdreven 

 Op een gegeven ogenblik is de drang naar verandering een drang naar vernieling. Een logo is voor een jeugdbeweging van essentieel belang voor de erkenning en herkenning. Het huidige logo dekt de lading van wat Jeugd Rode Kruis is en wil zijn. Daarom is het zonde dat dit logo ingeruild moet worden tegen een minderwaardig logo. Het nieuwe ontwerp is zowel grafisch als inhoudelijk ontoereikend. Het is daarom niet overdreven om een petitie op te starten om het logo te behouden. Integendeel. Deze petitie geeft aan dat de vrijwilligers van Jeugd Rode Kruis het goed menen met de organisatie en dat zij de toekomst veilig willen stellen. 

Kijk maar eens naar de klassieke jeugdbewegingen in ons land. Allen zijn ze jonger dan JRK, maar allen zijn ze bekender en populairder. En één van de redenen hiervoor is dat zij vanaf het begin één logo gebruiken. Dit logo heeft in de loop van de jaren een opfrissing gekregen om mee te kunnen met de digitalisering van onze maatschappij, maar geen enkel logo is radicaal gewijzigd doorheen het bestaan van deeze organisaties. 

 


Gast

#21

2015-05-01 06:05

1HET RODE KRUIS HOOFDBESTUUR DOET GEWOON HAAR GOESTING ER WORD GEEN REKENING GEHOUDEN MET HETGEEN PLAATSELIJK VOORGESTELD WORDT 2 HET RODE KRUIS VERGEET DAT ZE MET VRIJWILLIGERS WERKT!!!!!

Gast

#22

2015-05-03 07:27

Het nieuwe logo is helemaal niet 'nieuw' maar een flauw afkooksel van het vorige in lijn met het algemeen nieuw logo. Staat niet in lijn met de eigenlijke energie van het JRK. Bijkomend ben ook ik niet meer akkoord met de beslissingen genomen binnen (J)RK !

Gast

#23 Dialoog

2015-05-03 10:05

Een logo is maar een logo, ... maar...

 

Ik ken vrijwilligers binnen het JRK als enthousiaste, geëngageerde en gemotiveerde mensen.
Ook binnen de structuren die ons vertegenwoordigen zie ik hetzelfde vuur hartstochtelijk branden...

Ik vind het dan ook jammer om te zien dat zij het gevoel hebben dat hun inzet niet gezien wordt, dat hun advies niet au serieux genomen wordt binnen de bureaucratische beslissingsorganen van het Rode Kruis. Aangezien ik het volste vertrouwen heb in de inzet, visie, oprechtheid, ... van onze provinciale en nationale vrijwilligers doet mij dat echt verdriet. De beslissing van het nieuwe logo is een symbooldossier aan het worden, het is een symptoom van een onderliggende ziekte. Deze ziekte heet het gebrek aan dialoog, communicatie, inspraak, en doet mij het vertrouwen in de RK-organisatie verliezen.

Ik hoop dan ook van harte dat er vanuit het nationaal bestuur een signaal komt dat onze bezorgdheid werd gehoord, een signaal dat ervoor zorgt dat de dialoog (zonder petities, actiegroepen en beslissingen zonder inspraak) terug kan worden hersteld. 
Het is aan ons -de vrijwilligers, de JRK'ers en het échte kloppende hart van het Rode Kruis- om elkaar te steunen, de moed niet te verliezen en het vaandel van het JRK hoog te houden (welk logo daar dan ook opstaat). 
Want wat wij doen is onbetaalbaar: kinderen en jongeren wegwijs maken in de basis van Eerste Hulp, veel plezier maken, hen leren zorgen voor elkaar en de wereld. Wij 'vormen' zo dag in dag uit deze kinderen en jongeren tot waardevolle mensen met -o ironie- respect voor inspraak, dialoog en verschillende meningen in een groep...

Onze werking is meer waard dan de manier waarop we stiefmoederlijk worden behandelen. Ze staat boven de beslissingen van het 'management'. Ik stel dan ook voor dat we onze stem laten horen, en vooral keihard blijven verder doen zoals we bezig zijn.

Want wij zijn goed bezig! (ook al zeggen ze van niet)


Gast

#24

2015-05-05 22:51

Ik teken omdat het Rode Kruis nog steeds NIET geleerd heeft om rekening te houden met haar vrijwilligers. We hebben dit als logistieke eenheid zelf ooit ook meegemaakt.

Rode Kruis Vlaanderen vergeet dat ze een vrijwilligersorganisatie is die bestaat door vrijwilligers en voor de mensen. Schenkingen en geld van stickerverkoop wordt nu door ramen en deuren buiten gesmeten, in dit geval voor onnodige veranderingen aan een logo.

Men Vergeet dat dit logo behoorlijk wat gevoelens, etc. oproept en met zich mee draagt. Dit is niet iets wat je zomaar op je eentje zou mogen veranderen.

En tot slot : men vergeet dat de leden van JRK de toekomst zijn van de ganse organisatie !!! En dat is iets waar bv. onze catering van LE (RIP) juist altijd iets extra voor deed... Jonge mensen die in deze tijd nog belangeloos hun tijd en energie willen steken in vrijwilligerswerk moet je steunen. Naar vrijwilligers MOET je altijd luisteren.

TOT SLOT : koester jullie huidige logo... het mag er zijn en is 1000 keer mooier en origineler !!!

Een productieve vrijwilliger

#25 Re:

2015-05-20 11:55

Opletten met zulke idiote acties als dit jongens: Nieuwsbericht erecode