RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#351

2015-04-25 18:18

Omdat schaatsen een sport is voor jong en oud wat bij Nederland hoort zowel recreatief als competitief. ook kan je dit beoefenen van jong tot heel oud op je eigen niveau. Om in jullie voorbeeld te blijven ; BMX wat jullie zo graag zien groeien voor onze hippe stad is weggelegd voor een klein groepje mensen en al zeker niet voor ouderen. Denk goed na voor je zulke plannen op tafel gooit ! Het is belachelijk dat we twee keer in zo'n korte tijd actie te moeten voeren voor het behoud van het ijssportcentrum wat voor zoveel mensen een sportieve gezonde activiteit is!

Gast

#352

2015-04-25 18:25

Het zou een groot verlies voor de hele regio zijn zonder ijsbaan.

Gast

#353

2015-04-25 18:27

IJsbaan moet gewoon blijven waar anders moeten de jeugd en de sportievelingen heen om te kunnen schaatsen?

Gast

#354

2015-04-25 18:40

Daar ik zelf al meer dan 36 jaar ijshockey speel en nog steeds als lid van de Twente Bluecaps. Wij met deze vereniging ook tegen clubs uit Eindhoven spelen. DAAROM!

Gast

#355

2015-04-25 18:45

Heb zelf in mijn jonge jaren veel tijd op de schaatsbaan doorgebracht. Kennis gemaakt met de schaatsbaan via schoolschaatsen en later met de bus naar de schaatsbaan..... discoschaatsen..... Heel veel plezier hieraan beleefd. Mijn dochter gaat ook graag schaatsen en dat plezier zal haar ontnomen worden.....

Gast

#356

2015-04-25 18:56

Dom ,dommer, .......
Een stad als Eindhoven....... en dan maar promoten dat iedereen meer moet bewegen, volgens mij kan iedereen zonder visie leidinggevende worden.

Gast

#357

2015-04-25 19:02

Als je nou het geld dat voor sport apart is gehouden ook hiervoor zou gebruiken, dan zal er nooit een sport complex gesloten worden. Je moet maar van sport houden. Iedereen heeft recht om te sporten. Binnen of buiten. Gemeente moet zich schamen als dit door gaat.

Gast

#358

2015-04-25 19:20

Schaatsen is zeer belangrijk voot de ontwikkeling van kinderen en voor de beweging van ouderen. Daarnaast liggen in mijn ogen de vele tijdelijke schaatsbaantjes in de winterse periode zoals oa in de binnenstad en omliggende plaatsen, er ten grondslag aan dat het ijssportcentrum niet winstgevend is. Ikzelf kom met mijn dochter vanuit waalre jaarlijks schaatsen in het ijssportcentrum

Gast

#359

2015-04-25 19:23

Ben zelf ook begonnen met ijshockey toen ik 5 jaar oud was en 27 jaar later speel ik nog steeds ijshockey met veel plezier.
En er zijn al zo weinig ijshockey club's in Nederland
Laten we dan AUB de club's die er zijn dan ook behouden.
Anders blijft er wel heel weinig over.

Gast

#360

2015-04-25 19:24

Schaats elke week op de schaatsbaan met de familie (in de winter dan) . Geboren in Holland, is dit een van de faciliteiten die Eindhoven minder het achterland maakt van het westen.

Gast

#361

2015-04-25 19:51

Elke zaterdagochtend schaatsen op de ijsbaan is voor mij een goede herinnering aan mijn jeugd, het zou eeuwig zonde zijn als dat voor andere Eindhovenaren niet meer weggelegd is.

Gast

#362

2015-04-25 20:03

In de medaillespiegel van de Olympische Winterspelen van 2014 eindigde NL op de 5e plaats. Een fantastisch resultaat! Eindhoven sportstad besluit vervolgens in 2015 de deuren te sluiten voor de plaatselijke en regionale wintersport. Ongelofelijk!
In de jaren '80 van de vorige eeuw kwam men er in Singapore achter dat ondanks het uitstekende ondernemingsklimaat de hoogopgeleiden zich er niet wilden vestigen. Vanwege de povere voorzieningen op het gebied van sport en cultuur. Men heeft vervolgens het beleid met succes aangepast.
Een korte termijn kosten-baten plaatje is echt niet genoeg om besluiten met betrekking tot sport en cultuur te onderbouwen. Dat geldt ook voor Eindhoven met al zijn ambities.

Gast

#363

2015-04-25 20:10

Ijsbaan geeft veel plezier aan jong en oud
Verbint mensen
Deze sport een echte Nederlandse sport.het is niet voor niets in een grote stad belangrijk dat die bereikbaar is voor iedereen.

Gast

#364

2015-04-25 20:19

Ik heb deze petitie ondertekend, omdat ik vind dat een grote stad een ijssportcentrum moet hebben. In ieder geval is Nederland en schaatsen met elkaar verbonden. Bovendien vind ik het belangrijk dat kinderen uit een zo gevarieerd mogelijk sportaanbod moeten kunnen kiezen. Het moet toch niet zo zijn dat voetbal of hockey straks nog als enige mogelijkheid voor kinderen overblijft. We zijn een rijk land met een rijke sporttraditie. Dat hoort zo te blijven! Bovendien is ijshockey een prachtige sport.
Claudine.

Gast

#365

2015-04-25 20:21

De ijsbaan waar de meeste Belgen naartoe kunnen wegens gebrek aan een 400 meterbaan in ons arme schaatslandje , maar in Eindhoven komen wel enkele toppers trainen zoals Bart Swings en zijn team van Stresless . Ook bekende Nederlandse toppers !!!
Houden maar ! liever stoppen met die opblaasbare systemen zoals Rotterdam ..... ???

Gast

#366

2015-04-25 20:38

Eindhoven, als 5de stad van Nederland, behoort een ijsbaan te hebben, waarop de toekomst van Eindhoven kan groeien tot ijshockey, kunstrijders en short-trackers van top-niveau.

Gast

#367

2015-04-25 20:42

Omdat alle kinderen recht hebben om te leren en kunnen schaatsen . Nederland / Eindhoven moet maar ergens anders op bezuinigen!!! Wanbeleid van de politiek (alweer)

Gast

#368

2015-04-25 21:09

Ik ben gek op schaatsen en zal de ijsbaan dan ook enorm missen. Wie weet helpt deze petitie.

Gast

#369

2015-04-25 21:15

Vroeger was het een feest als we naar Eidhoven mochten gaan schaatsen,ik ben er ook nog geweest met mijn Italiaanse zonen,wij wonen in Torino maar nu ik las dat het sportcentrum sluit volgend jaar kreeg ik echt een rot gevoel,dus ik hoop dat het niet gaat gebeuren. Marion

Gast

#370

2015-04-25 21:21

Als voorzitter van de Koninklijke Belgische Snelschaatsfederatie durf ik stellen dat de ijsbaan van Eindhoven sterk gewaardeerd wordt door heel wat Belgische schaatsers, die in eigen land geen 400m baan ter beschikking hebben en al jarenlang heel graag de oversteek naar Eindhoven maken om hun geliefde sport te beoefenen.

Gast

#371

2015-04-25 21:41

de ijsbaan moet blijven

Gast

#372

2015-04-25 21:43

Mijn zoon wil echt graag ijshockey doen. Ik weet ook heel veel andere kinderen deze sport ook leuk vinden.
Dus ik wil gementeenraad van Eindhoven vragen om de Ijssportcentrum NIET te sluiten.


Gast

#373

2015-04-25 21:59

schaatsen is voor mij een grote passie en hobby
ik kijk er heel het seizoen naar uit. mooie afstand vanuit ammerzoden. ik kom ookspronkelijk uit eindhoven en heb daar weer veel vriende en kenissen ontmoet. wil dat niet graag missen.
gr. karel

Gast

#374

2015-04-25 22:13

Laat de ijsbaan voor Eindhoven en omgeving niet verloren gaan!

Gast

#375

2015-04-25 22:19

Heb op deze ijsbaan leren schaatsen. Wil dat mijn kinderen dat ze ook leren schaatsen en als even kan op de ijsbaan in Eindhoven!