Petitie VOOR miljoenensteun Roda JC - RODA JC FOREVER
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie VOOR miljoenensteun Roda JC - RODA JC FOREVER.
Gast |
#12015-01-12 19:57Forza Deutschland |
Gast |
#2 Re:2015-01-12 20:14Dankuu / Bitte!!!! |
Gast |
#32015-01-12 20:31Roda moet blijven Roda is Limburg. |
Romy de Groot |
#92015-01-12 22:11Forza Roda JC ⚽⚽
Niemand komt aan onze enige echte Limburgse club |
Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)
2015-01-13 07:31- Date of removal: 2015-01-14
- Verwijderingsreden:
Gino F. |
#11 Re:2015-01-13 07:53 Dit is weer zo'n typisch antwoord van iemand die onder iemand anders zijn naam iets schrijft. |
Gast |
#122015-01-13 09:15Volgens mij krijgt Roda helemaal niets en zijn dit leningen die terugbetaald moeten worden. Ik ben van mening dat Roda dit geld moet krijgen! Net als de zwembaden en schouwburgen.. |
Gast |
#132015-01-13 21:47Treurigheid troef. Nog zo'n petitie? De een tegen, de ander voor. Hoe kinderachtig kun je worden? |
Gast |
#14 Re:2015-01-13 21:49Er is geen enkel zwembad of schouwburg dat 32 miljoen heeft gehad in vijftien jaar tijd. Wel even alles in perspectief blijven zien, ja? |
Gast |
#15 Re: Re:2015-01-14 06:32Hey gast, ja dat klopt. In een schouwburg komen om de paar weken een paar honderd man kijken. Bij Roda om de 2 weken 11.000. Dus ook voor jou geld om even alles in perspectief te blijven zien.
Maar wat betreft zwembaden, daar ben ik het met je eens. Daarvan zijn er helaas velen gesloten. |
GF |
#16 Re:2015-01-14 07:03Als er idioten zijn die een petitie starten tegen Roda dan starten wij een voor Roda. Jij bent duidelijk tegen dus rot hier op vriend. |
Gast |
#18 Re: Re: Re:2015-01-14 09:52 |
Gast |
#19 Re: Re: Re:2015-01-14 09:56Daarmee laat je alweer zien dat je de ballen verstand hebt. Ken je het programma van de schouwburgen (Wijngracht, Heerlen, meerdere zalen)? Dan had je geweten dat er iets vaker dan één keer in de twee weken iets op de planken staat en dat al die keren bij elkaar opgeteld akelig dicht in de buurt komen van jouw 11.000 in PLS, maar waarschijnlijk nog overtreft. Alleen, de subisdie aan die schouwburgen is in de verste verte geen 32 miljoen. Weg met het asociale profvoetbal in Nederland. Dat maakt meer kapot dan je lief is! |
Gast |
#20 Re: Re:2015-01-14 09:57Ik maak uit of ik hier iets schrijf, niet jij. |
Kirchroadsjer jöng |
#21 Re: Re:2015-01-14 17:40
Als Kirchroadsjer jöng wil ik toch reageren op de door jullie geprojecteerde motieven die naar jullie mening financiële overheidssteun rechtvaardigen.
Wat is Kerkrade zonder Roda JC ?
Kerkrade – Roda JC = ……….. ????? De uitkomst van deze aftreksom is “heel wat”
Ook zonder Roda JC heeft Kerkrade heel wat te bieden. Het getuigt van bekrompen inzicht als jullie deze uitkomst niet zelf in kunnen vullen.
Aantal toeschouwers op thuiswedstrijden
In de afgelopen jaren lag het gemiddelde aantal toeschouwers veelal beduidend lager dan 10.000. Bovendien komt de helft van deze toeschouwers of wellicht zelfs meer uit de regio rondom het Kerkraadse en wellicht m.n. uit andere Parkstadgemeenten. Feit is dat buiten Kerkrade om geen enkele gemeente binnen Parkstad bereid is zowel aan het voetbalgebeuren in “ons” Parkstad Limburg Stadion als aan de exploitatie van het stadion zelf ook maar één rooie (euro)cent uit te geven. Waarom de belastingcenten van enkel de Kerkraadse burger uitgeven voor een “voorziening” waarvan ook merendeels Parkstadbewoners gebruik maken ?? Bovendien trek ik in twijfel of op alle toeschouwers zoals door jullie aangehaald wel het predicaat “trouw” van toepassing is.
Eredivisiewaardig
De afgelopen seizoenen heeft Roda JC regelmatig zo niet voortdurend in de onderste regionen van de eredivisie gebivakkeerd. Verschillende keren heeft Roda JC ternauwernood aan degradatie kunnen ontsnappen. Uiteindelijk kon degradatie niet uitblijven. Van eredivisiewaardig gesproken …….. !!!!!!
Het financiële “sprookje” Roda JC is publiekelijk bekend. Financieel gezien kan en zal Roda JC nooit mee kunnen concurreren met zowel de topclubs als de middenmoters in de eredivisie. M.a.w. een financieel draagvlak om eredivisievoetbal te kunnen spelen is überhaupt niet aanwezig.
Conclusie: Helaas ontbreekt bij Roda JC zowel kwalitatief (helaas ook niet sportief) als financieel de basis om op het hoogste voetbalniveau te kunnen (blijven) acteren.
Toeschouwersaantal in relatie met de overige Limburgse clubs in de Jupiler League
Alhoewel de overige Limburgse BVO’s het ook moeilijk hebben financieel hun hoofd boven water te houden zijn de desbetreffende clubs financieel gezonder dan Roda JC. Meer toeschouwers schept geen enkele garantie voor een financieel gezonde vereniging.
Wellicht is het aantal toeschouwers dat thuiswedstrijden bezoekt een van de oorzaken dat men bij Roda JC “boven zijn stand is gaan leven”. Dit gegeven heeft dan ook voor Roda JC de doodsteek betekent.
Uitstraling
Zeg maar niet tegen een inwoner van Heerlen “ Jullie stad heeft geen enkele uitstraling” omdat binnen de grenzen van jullie stad geen betaald voetbal wordt bedreven. Het is zeer zeker niet de voetbalclub Volendam die dit plaatsje op de kaart zet. Giethoorn bijv. , een klein plaatsje, geniet meer bekendheid dan Kerkrade. Tal van andere steden en plaatsen, zonder betaald voetbal op het hoogste niveau, genieten meer bekendheid - zowel binnen als buiten onze landgrenzen – dan Kerkrade. Zo zou ik door kunnen gaan en nog tal van andere voorbeelden kunnen noemen. M.a.w. het is een illusie te denken dat enkel betaald voetbal op het hoogste niveau in belangrijke mate bijdraagt aan de bekendheid en uitstraling van een stad of dorp. Voor bekendheid en uitstraling is méér nodig dan een voetbalclub op eredivisieniveau.
Verder nog het volgende.
Een duurbetaalde algemeen directeur met zijn technische staf en dure spelers krijgen tot nu toe gewoonweg hun salarissen uitbetaald. Voor wat dit betreft doet men binnen Roda JC gewoonweg alsof er niets aan de hand is. Eerst zelf plukken en dan pas aan andere (financiële) verplichtingen voldoen is binnen Roda JC al jaren lang “de gewoonste zaak van de wereld”. Dit alles mogelijk gemaakt dankzij de financiële steun van gemeentewege in de afgelopen jaren. Wanneer wordt de politiek nu eigenlijk eens wakker ?
Middenstanders en zelfstandige bedrijven in deze regio inclusief in het Kerkraadse kunnen financieel gezien nauwelijks hun hoofd boven water houden of hebben de afgelopen jaren noodgedwongen hun deuren moeten sluiten. Een aanzienlijk aantal mensen hebben door deze malaise hun baan verloren. Helaas voor deze categorie ………………, aankloppen bij de gemeente behoorde niet tot de mogelijkheden !!!!!
De gewone burger wordt geacht, netjes zijn belastingen te betalen. Zo niet dan krijgt men een boete en in schrijnende gevallen staat zelfs de deurwaarder aan de deur. Roda JC natuurlijk , vormt ook hier weer een uitzondering.
Zo kan ik wel nog verder doorgaan ……………….. !!!!!!!!! Voorbeelden genoeg ……….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk krijgen jullie na bovenstaand “betoog” gelezen te hebben zelf het besef dat het verlenen van nog meer financiële steun aan Roda JC eindelijk eens moet stoppen. Nog meer geld stoppen in deze bodemloze BVO betekent dweilen met de kraan open.
|
John F. |
#22 Re: Re: Re:2015-01-14 19:06#21: Kirchroadsjer jöng - Re: Re: Hey Kirchroadsjer Jöng, Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt gekropen, maar Roda heeft in de eredivisie, in het PLS, nog nooit een wedstrijd gespeeld voor minder dan 10.000 toeschouwers. Je ziet toch zelf wel hoeveel trouwe supperters er nu nog naar de wedstrijden komen kijken in de J-L.. Dus als je alleen maar hier komt voor domme praatjes, kan je maar beter wegblijven.
Dankuu Bitte. |
Gast |
#23 Re: Re: Re: Re:2015-01-14 20:06Heb toch helemaal welgeteld één enkel puntje tegen gesproken. Bravo! En al die andere punten van d'r Kirchroadsjer Jöng? Geen antwoord op. dacht 't al. Over domme praatjes gesproken… |
Gast |
#242015-02-02 21:50Yess, ik mag wweer gaan speculeren en mijn oog laten vallen op talentjes waar ik een oog voorheb dat ze goed zijn voor roda en mij een reuzegoedgevoel geven omdat ik de mensen uit de regio perkstad zoveel schuldig ben omdat ik hen wijs heb gemaakt dat ze een dealtje sloegen als ze in mijn zaken kwamen kopen en hun zuurverdiende geld achterlieten. |
|
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
539 Gemaakt: 2025-07-05
Behoud de NS JongerenDagkaart
2568 Gemaakt: 2025-06-24
🆘 Red voetbalvereniging Batavia’90 – Laat de gemeente niet wegkijken!
715 Gemaakt: 2025-06-28
Steun Poptempel De Kuip
9375 Gemaakt: 2024-10-12
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
230 Gemaakt: 2025-07-03
Gort over de grens moet blijven.
5595 Gemaakt: 2025-06-16
Stop het visieloze RUP voor Schildestrand
300 Gemaakt: 2025-06-25
Pak ons buitenzwembad niet af!
1826 Gemaakt: 2025-06-02
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
5283 Gemaakt: 2025-06-15
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
569 Gemaakt: 2022-05-17
Geen windmolens op de Grashoek
81 Gemaakt: 2025-07-03
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
269 Gemaakt: 2025-06-17
Tegen het rookverbod op terassen
1281 Gemaakt: 2025-02-02
Nee tegen een moskee
204 Gemaakt: 2025-06-20
Stop de container MSNU9636101!
38 Gemaakt: 2025-07-04
Laat de johannesschool bestaan
461 Gemaakt: 2025-06-16
Breng buslijn 461 en de sneltram terug op koers – genoeg omwegen, tijd voor oplossingen!
73 Gemaakt: 2025-06-23
Widjai bezorger post nl
192 Gemaakt: 2025-06-25
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65781 Gemaakt: 2023-01-17
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
219 Gemaakt: 2025-06-18