Laat het rokershok van leraren verdwijnen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat het rokershok van leraren verdwijnen.


Gast

#1

2014-12-17 11:38

Goed voorbeeld doet goed volgen, natuurlijk mogen leraren niet roken op school. Dat doen ze maar ergens anders.
Dat het überhaupt mocht is al raar.

Gast

#2

2014-12-17 11:55

Werkgevers zijn wettelijk verplicht hun werknemers een plek te geven waar ze kunnen roken.

 

Ben het wel helemaal met de petitie eens, maar het is dus een wettelijk ding.


Gast

#3 Bespottelijke wet dus. kunnen ze daar ook even een petitie voor maken? nu ze toch bezig zijn.... :-)

2014-12-17 13:09

#2: -  

 

de moraalridder

#4 Roken 18+

2014-12-17 13:55

Tactischer is misschien om te pleiten voor roken onder de 18 verboden maken, maar daarboven wel toegstaan? Zijn wij niet gewoon volwassen en mogen we het zelf uitmaken, plus het feit dat we legaal mogen roken?


Gast

#5 Re:

2014-12-17 14:04

klopt! Daarnaast zijn er veel minderjarige leerlingen die roken... Dit is ook weer in strijd met de wet. Boven de 18 jaar mag je gewoon roken. 


Gast

#6

2014-12-17 14:16

Goede petitie!
Ik ben het er helemaal mee eens!
Niet dat ik rook of zo...
Ik vond die brief ook een beetje onzin, want bijna niemand in de 3e rookt...

Gast

#7

2014-12-17 14:53

Ik ben tegen roken, maar iedereen kiest het voor zichzelf.

Wie op school heeft er last van dat iemand rookt? Niemand.

Het afpakken van sigarretten en shag is ook raar, als ze niet mogen roken, OKE maar als ze de sigaretten en shag nie gebruiken is het ook onnodig om het af te pakken.


Gast

#8

2014-12-17 16:14

Hele goede zaak dit!
tabaksplant007 (ziek orgininele naam, oh shit)

#9

2014-12-17 16:26

Bullshit dit, het gaat alleen over de mensen die onder de 18 zijn en bij de bankjes mag je nog steeds roken, want dat is niet van de school, dat heb ik de directeur nog gevraagd. Je moet alleen je rookwaren ergens verstoppen...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-17 19:44



Gast

#11 Re:

2014-12-17 20:51

#7: -  

 "Wie op school heeft er last van dat iemand rookt? Niemand."

 

Nee?? En dat meisje dan met astma die elke dag langs de rokers moet lopen om de school binnen te kunnen?

Nee? En die leerlingen dan die in het lokaal aan het zwoegen zijn, waar het raam open staat en die smerige sigarettenrook zo naar binnenwaait?

Nee? En al die leerlingen die van de bushalte komen en met hun schoenen door alle sigarettenpeuken en spuug (en wat er wel niet meer uit de mond van zo'n stoere roker komt) moet lopen?

Nee? En de conciërges dan? Die elke keer de rotzooi buiten weer mogen opruimen?


Gast

#12 Re:

2014-12-17 23:11


Gast

#13 Overbodige petitie?

2014-12-17 23:52

Quote artikel op portaal: Wie in de school of op het schoolterrein laat merken dat hij/zij in bezit is van tabak, zal dat moeten inleveren bij een medewerker van de school. 

Dus (nog) geen totaalverbod. Wel verboden: rookwaar zichtbaar bij je dragen in school en roken buiten de toegestane/aangewezen plaatsen. Petitie is dus overbodig. 

Overigens: ook docenten mogen alleen roken op de toegestane plaats.  


Gast

#14

2014-12-18 18:22

Jongens de hele regel zelf is al dikke bullshit. Ze willen dat de leerlingen helemaal stoppen met roken. Ik citeer: Daarom willen we jullie vriendelijk vragen om met roken te stoppen. Omdat we weten hoe moeilijk dat is, gaan we jullie daarmee helpen. Het rookverbod is dan die 'hulp' om de leerlingen te laten stoppen met roken. Maar het punt is, de leerlingen WILLEN niet eens stoppen met roken, dus als ze thuiskomen is het eerste wat ze doen een sigaretje roken. De 'hulp' heeft dus geen zin.
Maargoed, door het rookverbod mogen rokers dus niet meer roken op school. Nu ben ik zelf geen roker, dus ik kan ernaast zitten, maar als je een tijdje geen sigaret rookt terwijl je gewend bent dat wel regelmatig te doen, kan dat toch negatieve gevolgen hebben, bijvoorbeeld voor je concentratie, of je kan gaan trillen. Ik weet dus niet of dat na een paar uur al begint, of dat dat langer duurt. Maar als het na een paar uur al kan beginnen, dan zou dat erg slecht zijn voor de schoolprestaties.


Gast

#15 Re:

2014-12-19 22:34

#14: -  

 dan is de vakantie een mooie tijd om te stoppen.... Heb je in januari er geen last meer van!