Kleinschalige honden- en kattenfok mag niet aan banden!


Gast

#176

2015-01-05 00:11

dat ze de brood fokkers aanpakken lijkt mij velen malen beter en niet als nu het ze makkelijker maken

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-01-08 19:26


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-01-08 19:29


nge

#179 Re: Re:

2015-01-08 19:36

#121: Anne - Re:  

 Waarom ben je met 2 nestjes per jaar geen hobbyfokker?? En genoeg honden in Nederland, is niet helemaal waar, want van sommige rassen zijn er niet zoveel exemplaren die fokwaardig zijn. Dan zal je toch naar het buitenland moeten, om inteelt te voorkomen.

 


Gast

#180

2015-01-08 22:27

Goed initiatief top
Aaltje

#181 Eens

2015-01-09 09:38

#10: -  

 Ben het helemaal met u eens. Zoals zo vaak worden nu weer de zorgvuldige fokkers aan gepakt en de criminelen blijven buiten schot. Zijn ze soms bang voor de broodfokkers?


Gast

#182

2015-01-09 18:00

Strengere regels voor het fokken van dieren is prima maar niet op deze manier. Alle duidelijkheid ontbreekt nu. De opleiding is een lachertje dat alleen veel geld kost en veel te weinig kennis oplevert. De verplichte stage is een groot risico voor de gezondheid van onze eigen dieren en voor veel mensen niet haalbaar.

Zorg dat eerst alles eenduidig  geregeld is. Maak daarna een functionele opleiding. Vervolgens zou dit openbaar gemaakt kunnen worden via de diverse media en vooral de verenigingen. Daarna feedback, eventueel aanpassingen en een
overgangsregeling.

Zoals het nu gaat functioneert het niet. Ik verwacht dat veel fokkers zullen stoppen of zonder stamboom verder gaan. Dit komt niet ten goede van het raster.

Gast

#183

2015-01-10 18:04

Onacceptabel dat juist de verkeerde hier de dupe van worden.

Gast

#184

2015-01-13 14:10

Worden niet alle hobby's afgenomen?? Te triest voor woorden dit en volgens mij kun je het beste zonder stamboom fokken, niet laten registreren en de nieuwe puppenbaasjes een chip laten zetten bij hun dierenarts, want dat zou al heel veel geld schelen wat je moet investeren!! Waar moet het heen.....

Gast

#185

2015-01-15 04:08

Ze zijn gek geworden

Gast

#186

2015-01-15 13:16

Ik ben Aequor leerbedrijf...Ik heb KK1, Instructeur 1 en 2....fok al 12 jaar af en toe een nestje...en moet nu een waardeloos briefje halen? Pak de fokboerderijen maar aan. Dit werkt averrechts.

Gast

#187

2015-01-15 16:41

Belangrijk, delen aub
dial

#188 Re:

2015-01-17 12:06

#1: -  

 Als we met z,n allen ook bezwaarschriften indienen bij het RVO die ze persoonlijk ook allemaal moeten beantwoorden  want hoe kun je mensen de schoolbanken insturen die al jaren hun hobby uitoefenen en veel om dieren geven en veel kennis in huis hebben en dan ook nog stage te laten lopen om in een bv hondenkennel te gaan poep ruimen  want daar draait het bij stages altijd om, dat heeft geen meerwaarde, is alleen maar geld klopperij en je helpt de broodfok er echt niet mee uit de wereld.

 


Gast

#189

2015-01-23 23:45

Kleinschalige hobbyfokkers doen dit uit liefde voor het ras en liefde voor hun dieren. Zij fokken niet om er geld mee te verdienen en buiten hun dieren niet uit. Zij zijn zorgvuldig bezig met het uitzoeken van stambomen, zodra het om broodfok gaat, gaat het puur om vermeerdering en geld verdienen. Daarom vind ik dat er zeker onderscheid gemaakt dient te worden.

Gast

#190

2015-01-23 23:57

Ik steun deze petitie niet omdat ik (ooit) een nest heb groot gebracht, maar wel omdat ik het niet eens ben met de regelgeving voor hobbyfokkers die hun hobby niet meer uit mogen voeren door maatregelen die zo buiten proportie zijn dan je niet meer kunt spreken van een hobby. Dus een zoveelste regel om mensen murv te krijgen en te demotiveren van het uitoefenen van een hobby waar doorgaans geen of weinig geld aan te verdienen valt. Onzin, wat mij betreft en het zoveelste melkkoetje is een feit... Hulde aan de regering...NOT!

Gast

#191

2015-01-25 18:50

Juist de aandacht en de kleinschaligheid kan met goede richtlijnen de fok ten goede komen. AUB geen massafabrieken zoals in de veeteelt de fouten gemaakt zijn!

Gast

#192 Re:

2015-01-26 07:40

#10: -  

Helemaal mee eens! En dat blijkt ook wel uit reacties van brood fokkers die bewust kruizingen fokken en voor veel geld op marktplaats verkopen......


Gast

#193

2015-01-28 21:40

Door de kleine hobbyfokker, die een enkel nest per jaar fokt, het onmogelijk te maken zijn hobby uit te oefenen en om af en toe een nest gezonde pups op de wereld te zetten. Werkt men de broodfok in de hand. Die mensen hoeven zich niet aan regels te houden en kunnen daardoor onbeperkt pups op de wereld zetten. Ook kunnen ze een hogere prijs gaan vragen. omdat er verder geen pups te koop zijn. Dus het omgekeerde van het doel wordt bereikt!
Du chasse

#194 hondenfok aan banden

2015-01-29 09:05

De partijen die hier voordeel aan hebben zijn de grote fokkers, en veel van die partijen nemen het niet zo nauw met het fokken. Ze kijken naar kampioenslijnen, maar niet naar lijnen zonder erfelijke ziektes. Terwijl de hobby fokkers hier wel naar kijken, die rijden ettelijke kilometeres om er zo voor te zorgen dat ze kwaliteitslijnen voortbrengen. Ik weet (Teckels) dat veel clubfokkers er met de pet naar gooien. Die hebben de kennel uitsluitend om commerciele redenen. Voorbeelden genoeg, fokken met een reu die epilepsie heeft, hartfalen, tijgeroog, grote witte vlekken op de voorborst, hernia, knikstaarten...En juist dit soort fokkers zouden een gele of rode kaart moeten krijgen


Gast

#195

2015-01-29 17:47

Het is allemaal heel onduidelijk en erg jammer dat juist de kleine serieuze fokker die al zijn geld stopt in het gezond en sociaal fokken van honden zo zwaar wordt aangepakt waardoor de grote broodfokkers die alleen bezig zijn met geld verdienen daardoor een flinke slag kunnen slaan door sociaal arme pups op de wereld te zetten.

Gast

#196

2015-01-29 18:42

Pak de vermeerderaars aan, en laat mensen die met liefde goed bezig zijn gerust.
Graag een minister met kennis van zaken en een ondubbelzinnige wet

Gast

#197

2015-01-29 22:30

ik ken diverse hobby kattefokkers die juist heel erg op de gezondheid van hun dieren letten. die zelfs niet bij mij komen als een van mijn dieren ziek is , omdat ze bang zijn voor infecties. belachelijk dat er stage gelopen moet worden bij vaak zieke dieren in asiels. net als ziekenhuizen broedplaatsen van bacterieen niesziekte enz. wellicht is het beter bij de fokkers te gaan kijken en een OK certificaat te geven...dan houd je de brood fok beter tegen dan met dit soort ondoordachte regeltjes.

Gast

#198

2015-01-30 11:06

Ik ben niet voor het fokken,noch van honden,noch van katten.Maar dit is de broodfok ondersteunen en dat kan niet.Het is net die handel die verboden moet worden.en geloof me,dat is best te doen!Maar dan trappen we op handelaars hun tenen..dat ze hun geld(en de verdiensten zijn zeer groot) op een andere manier gaan verdienen,en niet ten koste van weerloze dieren die letterlijk op stervens na uitgemolken worden.Vriendelijke groetjes,henny

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-01-31 10:08



Gast

#200

2015-01-31 18:30

pups horen niet in een schuur geboren teworden en ook niet op te groeien maaar lekker in huis met de juiste warmte en liefde van de fokker