MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#151

2014-08-18 09:05

als werknemer in de ouderenzorg zie ik totaal geen voordelen in alle zogenaamde verbeteringen. In tegendeel armoe wordt weer zichtbaar bij zowel bewoners als personeel op zowel psychisch als materialistisch vlak

Gast

#152

2014-08-18 09:42

Bezuinigen op de zorg staat gelijk aan bezuinigen op de volksgezondheid. Dot zou nooit mogen gebeuren

Gast

#153

2014-08-18 09:43

Zo kan het niet doorgaan nog even en er is geen geld meer om de zorg nog te betalen

Gast

#154

2014-08-18 10:32

Ik vind dat wij Nederlanders zo mak zijn geworden,dat het tijd word dat er iets gedaan word.
Zeker voor de nieuwe generatie die getroffen word .

Gast

#155

2014-08-18 11:04

Gezondheid moet voor niemand een zorg zijn maar voor iedereen beschikbaar zijn. Als je daar op kunnen vertrouwen is dat een zorg minder ;-)
Jij en ik

#156 zorg not zorg

2014-08-18 11:08

ik schrik van hoe weinig mensen de petitie ondertekenen.....zijn we dan allemaal in slaap gevallen ofzo,terwijl de regering hun VOC mentaliteit botvieren op het volk?


Gast

#157

2014-08-18 11:27

Wat zoekt de burger, de patiënt? Zekerheid en zorg! Kwaliteit in de zorg is aan de hulpverlener en patiënt; Maar vooral de patiënt. Hij/zij bepaalt of men tevreden is over de geboden zorg; prijs/ kwaliteit verhouding, snelheid, het product of dienst op zich, enzovoort...

Marktwerking is in de economie het tot stand komen van een evenwichtsprijs voor een goed of voor een dienst, wanneer er een gegeven verhouding bestaat tussen vraag en aanbod. Maar wie bepaalt dat er een evenwichtsprijs ontstaat? De burger, de patiënt! En met alle respect; daar komt geen zorgverzekering of zorgcontract aan te pas.

Voorwaarden voor marktwerking - De ideale vrije markt bestaat uit een omgeving waarin aanbieders en afnemers beschikken over volledige informatie met betrekking tot prijzen en kwaliteiten. De markt is zodanig transparant dat een afnemer een rationele keuze kan maken op basis van de prijs/kwaliteit verhouding. Aanbieders kunnen hun aanbod vergelijken met dat van de concurrent en het aanbod afstemmen op de vraag en positioneren naast of tegen de concurrent. Er bestaan in deze markt geen toe- of uittredingsbarrières, waardoor er sprake is van vrije mededinging.

Jammer, heel jammer, want deze situatie is er zeker niet!

Gast

#158

2014-08-18 12:24

En dat met een winst van 1.4 miljard voor de zorgverzekeraars vorig jaar!!
joshua

#159 Re:

2014-08-18 16:11

#134: -  

Deze mensen durfen zich volksvertegenwoordigers te noemen,

waar halen zij de brutale moed vandaan, omdat zij door onbenullen gekozen zijn en denken dat

zij het daarom voor het zeggen hebben.

De arrogantie druipt van hun tronie, zij hebben lak aan de bevolking.

Goed betaalde baantjes jagers, mee heulen met verzekeringsmaatschappijen en banken en zorgverzekeringen.

Oprotten met dat zootje NIETSNUTTEN.

Thuiszorgzuster
Gast

#160

2014-08-18 19:38

Ik werk zelf in de thuiszorg als ziekenverzorgende. Het wordt er steeds zwaarder met werken voor ons, we zijn mensen geen robots in de zorg. Verschrikkelijk hoe de zorg voor mensen is (weinig tijd voor de mensen) op fietstijd en reistijd bezuinigd zodat je je een slag in de rondte rijd. er wordt op de verkeerde dingen bezuinigd.

 


Gast

#161

2014-08-18 20:24

Het is dramatisch dat er vanuit de bevolking een brevet van onvermogen moet worden afgegeven over deze bewindsvrouwe. Het is ook een teken hoe haar collega's bijna net zover heen zijn. Waarheen? Nou, niet richting een oplossing in elk geval. Dus, ontsla dat mens en laat haar lekker dwalen...

Gast

#162

2014-08-18 22:19

De WMO verlaagd in mijn geval een grote schande.
Als je wat ouder wordt krijg je mankementen. Ik kan niet zonder mijn thuiszorg maar wordt gekort van 5 uur naar 3 en half uur. Ik moet nog 2 zware operaties ondergaan. WMO doet er makkelijk over je eet maar wat minder warm door de weeks. De ramen moet ik een glazenwasser voor inhuren, kant en klaar maaltijden a 7euro. Mijn budget is daar niet naar. In woord een schande van Schippers en haar dierbare collega's. Ik ben woedend en komt mijn gezondheid niet ten goede. Is dit bedoeling voor alle mensen.

Gast

#163

2014-08-19 05:21

In een woord SCHANDALIG

Gast

#164

2014-08-19 06:28

goed werk gaat zo door

Gast

#165

2014-08-19 14:58

Ik zit maar relatief maar kort in de zorg, heb me om laten scholen,omdat in de bedrijsfstak waarin heb gewerkt geen werk meer was. Wat ik eigenlijk kwijt wil, is dat achter deze a-sociale bezuinigingsdrang van dit kabinet in mijn ogen geen gedachte achter zit, dan alleen het bezuinigen om het bezuinigen. Er word helemaal niet naar de menselijke maat gekeken. Er word er maar bot bezuinigd op een sector, die mijns inziens, en er is al eerder hieraan gerefereerd, dat hierdoor een tweedeling gaat of is al ontstaan door deze asociale bezuiniging in de zorg. Hoever moet dit nog doorgaan.Mensen die hulpbehoevend zijn, of je jong of oud bent iedereen wordt gepakt. Behalve die het kunnen betalen. Heb zelf moeten bezuinigen, en het laagste mogelijk bedrag die ik aan premie kan missen. Anders red ik het gewoon niet.Maar om terug te komen bij de zorg.Mensen moeten langer thuis blijven,op zich helemaal niks mis mee, maar als zij oud en hulpbehoevend worden ,dat kan men door de hoge indicatie niet meer in een verzorgingshuis terecht.En men heeft het over de "participatie samenleving", ook weer zo'n woord,..lekker makkelijk, Ik denk dat er al genoeg aan mantelzorg wordt gedaan. Daar in Denhaag weten ze denk niet wat er zo in het'veld" gebeurd, of ze weten het wel maar, alles (de bezuingingsdrang) wordt er maar doorgedrukt, dit kan toch niet? De gemeente moet het nu maar uit gaan zoeken, wie in aanmerking komt om zorg te krijgen.Dus wie wel of niet in aanmerking kan komen,voor thuiszorg of een rollator of een tillift of andere hulpmiddelen. En er word flink in de thuiszorg gesneden,de druk/nood word wel erg hoog.Men moet langer thuis blijven ,maar zonder thuiszorg, dat gaat gewoon niet!Het roer moet echt om!!
lietje

#166

2014-08-19 15:25

Als al het geld wat verdient word door alle bestuurders in de zorg,en zij een normaal salaris ontvingen, en dit geld in de zorg zouden stoppen. Waren er weer meer mensen die geholpen konden worden.


Gast

#167

2014-08-19 16:13

Te erg voor woorden dat een petitie moet komen om dit beleid te veranderen. Duidelijk geen respect voor ouderen en geen duidelijk beeld van de zorg aan vooral ouderen.

Gast

#168

2014-08-19 22:22

Stop met uitkleden, en kleed ieder respectvol aan!

Gast

#169

2014-08-19 22:52

Dit kabinet moet opdonderen en zeker dat malle zootje. ten eer ste dat vreemde mensen schippers...
en de rest

Gast

#170

2014-08-20 05:53

Het moge duidelijk zijn dat het zorgsysteem behoorlijk gesloopt wordt en mede door politiek, overheden, zorgverzekeraars en directie, managers en noem maar op ook in de zorg hier mede voor verantwoordelijke zijn.

De politiek welke nota bene onze volksvertegenwoordiging is gaat als zaken partner met de zorgverzekeraars om, om het voor de gewone burger niet meer betaalbaar te maken. Het verschil om voor goede zorg in aan merkeing te komen wordt groeter, ben je rijk heb je recht op goede behandelingen, ben je dat niet dan wordt je te duur voor behandeling en betekent een mensen leven niks meer.

Komt er een parlementaire commissie zou ik daar als burger/patiënt met meerdere lotgenoten bij willen zitten, immers het gaat ons meer aan dan dat men zou willen!

Gast

#171

2014-08-20 06:22

Minister schippers is te ouderwets, ze benadeelt bijvoorbeeld de homeopathie in sterke mate, onnodig en onterecht. Dan kan je geen minister zijn van volksgezondheid. Ik vin haar denken ongezond voor onze maatschappij.

Gast

#172

2014-08-20 07:07

Dit trok meteen mijn aandacht. Werkelijk verschrikkelijk wat er in de gezondheidszorg gebeurt. Het woord "mededogen" of "invoelen" wordt niet meer herkend. Ook het woord "Sociaal" past niet meer in deze tijd. Een beetje teruggaan naar de Middeleeuwen. Rijk/Arm.

Gast

#173

2014-08-20 08:01

Wie geneest, heeft bewezen. Complementaire zorg verdient aandacht. Alles heeft met alles te maken. Laat mij maar bewijzen.

Gast

#174

2014-08-21 10:38

Zorgkosten zijn gestegen door "verkeerde prikkels in de markt". In gewone volksmond: er wordt teveel gestolen door aanbieders van zorg én verzekeraars van zorg. Is dit de marktwerking die het politiek voor ogen had?!

Gast

#175

2014-08-21 10:58

*



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...