Armeens gezin moet blijven!

Vahram Muradyan, zijn vrouw Anahit en hun kinderen Tigran (8 jaar) en Sussanna (6 jaar) moeten op 16 januari het land verlaten. Hun asielaanvraag werd afgewezen. Ze vluchtten uit Armenië en kwamen 5 jaar geleden via Rusland aan in België. Dit gezin is het toonbeeld van perfecte integratie: ze spreken allen Nederlands, ze zijn actief als vrijwilligers in verschillende verenigingen, ze zijn lief, vriendelijk en aangenaam!

Als Oetingse gemeenschap begrijpen we deze beslissing absoluut niet, en willen we dan ook een krachtig signaal geven aan de bevoegde instanties om ervoor te zorgen dat deze familie alsnog in Oetingen kan en mag blijven.   Hiertoe werd deze petitie opgestart, en werd er ook op zaterdag 09/01/2016 een optocht door Oetingen georganiseerd.

Meer info op: https://www.facebook.com/armeensgezin/

Update 03/02/2016: De advocaat van de familie heeft beroep aangetekend tegen het Uitwijzingsbevel. In parallel werd ook de procedure 9Bis (Regularisatie op basis van humanitaire redenen) opgestart.

Het blijft voor de familie bang afwachten tot er hopelijk een gunstige uitspraak komt.

Update 09/02/2016: Opnieuw en plots slecht nieuws voor de familie Muradyan: de dienst Vreemdelingenzaken heeft hun beroep tegen het uitwijzingsbevel onontvankelijk verklaard. Ook de procedure 9bis (Regularisatie op basis van humanitaire redenen) werd onontvankelijk verklaard.

Naar de grond van de zaak (en dus de humanitaire redenen waarom ze hier zouden moeten kunnen blijven) werd geen onderzoek gedaan. Alle aanbevelingsbrieven, de petities, hun mate van integratie in onze samenleving, hun bijdrage aan de samenleving door het vele vrijwilligerswerk, de band die de kinderen met België opgebouwd hebben, ... Het is allemaal niet van tel... Verticaal geklasseerd en een nieuw uitwijzingsbevel tot gevolg...

Hoe moet het nu verder? Wat kan er nog gedaan worden om de familie te steunen? Welke mogelijkheden bestaan er nog binnen het wettelijke kader om de dienst Vreemdelingenzaken te overtuigen dat het gezin hier mag blijven en dat zij een wezenlijke bijdrage kunnen en willen leveren aan onze maatschappij?