Hondenschool Amstaffclub Antwerpen

Amstaffclub Antwerpen zet zich al bijna 2 jaar met hart en ziel in om eigenaars en liefhebbers van sterkere hondenrassen bij elkaar te brengen, het andere doel is om het verkeerde beeld dat veel mensen van deze "sterkere" rassen hebben om te buigen naar een positieve beeld.
Daarom worden er door Amstaffclub Antwerpen verschillende activiteiten georganiseerd (groepswandelingen, workshops, lezingen,...)
Helaas beschikt Amstaffclub Antwerpen niet over een eigen hondenschool of thuisbasis waardoor het bestuur na een half jaar besliste om op zoek te gaan naar een terrein om een eigen hondenschool te starten.
Met deze hondenschool zouden we veel sterkere hondenrassen kunnen begeleiden die op andere hondenscholen geweigerd worden.
Mede wordt het ook mogelijk om de club beter te onderhouden en bereikbaarder te zijn voor buitenstaanders.
Uiteraard zou dit geen traditionele hondenschool worden. Het zou de bedoeling zijn om een echte hondensportschool in te richten met verschillende sportdisciplines die elks afzonderlijk afgebakend worden.

Doordat hierdoor een bepaalde infrastructuur vereist is kunnen we niet zomaar samenwerken met een andere hondenschool, om nog maar te zwijgen over de problematiek om trainigsuren en de kantine te verdelen.
We hadden reeds een veelbelovende locatie gevonden aan de Ekersedijk (Ekeren) recht tegenover een hondenschool voor herders.
Dit terrein mogen we niet gebruiken en we kregen van de stad Antwerpen een lijst met hondenscholen waar we zouden kunnen gaan informeren om samen te werken, wat dus niet mogelijk is omdat onze hondenschool een heel andere infrastructuur nodig heeft (afbakening van elk onderdeel, individuele begeleiding van elke hond/eigenaar).
Intussen is de club dus nog steeds op zoek naar een locatie.

De club telt intussen meer dan 100 leden, een aantal dat minstens zal verdubbelen indien we onze school kunnen starten.
Daarom starten wij deze petitie zodat we toch een eigen terrein kunnen ombouwen tot een hondenschool waar alle sterkere hondenrassen welkom zijn en om aan te tonen dat er werkelijk nood is aan zulke hondenschool in het Antwerpse!
Deze petitie is geen eis om een gratis terrein te bekomen. Wij willen wel aankaarten dat er nood is aan een echte hondensportschool.
Indien we een terrein vinden dat we MOGEN inrichten zullen alle hondenrassen welkom zijn. (uiteraard ligt onze focus in de eerste plaats bij de sterkere hondenrassen). Het terrein zal ook volledig met eigen financiële middelen worden opgebouwd!

Wat zullen wij aanbieden:
-Puppylessen
-Basis gehoorzaamheid
-Sporten (High jump, far jump, wall climb, weightpulling, sprint, tug of war, slatmill running, flirtpole, solo tugging,...)
-Workshops (speuren, ehbo, shiatsu,...)