Afschaffing eerste klas NS

Ik vind dat de eerste klas in de treinen moeten worden afgeschaft. Het is niet meer van deze tijd. Iedereen zou gelijke kansen moeten krijgen om te kunnen zitten in de trein. Er zit bijna nooit iemand in de eerste klas en als er mensen in de eerste klas zitten zijn het er nooit veel. De mensen van de tweede klas hebben vaak geen plekje en moeten in de trein gaan staan, terwijl er wel plek is in de eerste klas, maar dat niet toegankelijk is voor hen. Het is onnodig en niet handig. Het zou meer opleveren als de eerste klas weg gaat en alle zitplekken voor iedereen is. Zo is er minder snel kans dat mensen moeten gaan staan in de trein. Als mensen in stilte willen zitten (omdat het altijd stil is in de eerste klas) en het niet met me eens zijn hierdoor, vind ik dit een slecht argument, want er zijn ook stilte coupés in de tweede klas. Conclusie, als de eerste klas weggaat is er meer plek voor iedereen in de trein.

Door te ondertekenen, machtig ik Salina Jansen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.