Skatepark in Schaarbeek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Colignon plein voor de skateboarders

2016-09-10 21:26:15

De parking op Colignon plein zal op zondag 18 september vrij gemaakt worden voor een grote picknick en skateboard. Wij zullen skateboard modules op het plein voorzien om er vollop van te kunnen te genieten. Voor meer informatie zie : Event op Facebook

Geen skatepark voor 2025

2015-09-26 22:03:23

HET PARK RASQUINET is ook GEWEIGERD door de Schepen van sport en de Burgemeester. Zij hebben pas later ingezien dat er een groot renovatie project gepland was. De samenwerking tussen afdelingen lijkt niet optimaal.
Daarentegen stelt hij als laatste voor op een locatie langs de snelweg E40. Het Brussels Gewest is net begonnen met de studie voor het heraanleggen van de E40 waarbij de gemeente al een locatie heeft gekregen voor de skatepark. Dit betekent dat we GEEN SKATEPARK IN SCHAARBEEK hebben VOOR 2025. Hoewel de Schepen ons één beloofd heeft voor deze legislatuur, bij de interpellatie.

We kunnen niet zo lang wachten. Een tussentijdse oplossing zou een montage van skatepark modules kunnen zijn op een tijdelijke locatie.

Dit laatste voorstel toont aan dat er een gebrek aan belangstelling is bij de Schepen van sport en de Burgemeester.

Ik stel bijgevolg volgende ACTIES voor:
- Meer Likes op Facebook pagina verzamelen
- Meer handtekeningen verzamelen voor de petitie
- Opnieuw een interpellatie bij de gemeenteraad doen
- Betogen met skateboard demonstraties om de aandacht van de media aan te trekken.

Tennis Club Lambermont verworpen

2015-09-22 20:30:12

De locatie naast de Tennis Club Lambermont werd eveneens verworpen door de Schepen van sport. Daarentegen heeft hij Rasquinet of Gaucheret park voorgesteld.
Wij hebben beide parken beoordeeld en Rasquinet lijkt ons het meest geschikt. Meer bepaald hebben wij in het park de plaats voorgesteld die op de kaart hieronder is aangeduid.

Hierboven een foto van de alternatieve plaats die voorgesteld is voor het skatepark. Het veld is al geplaveid dus kunnen wij snel modules opzetten in afwachting van een definitieve project.

Voor meer informatie zie Facebook

Voorontwerp geweigerd

2015-09-19 07:16:18

Het voorontwerp van de skatepark is helaas geweigerd door de Schepen van Sport en de Burgemeester omdat zij de locatie niet geschikt vinden. Hoewel zij de toestemming hadden gegeven bij aanvang van deze studie.

Bijgevolg heb ik gezocht naar een betere locatie en heb ik op de kaart hieronder in het rood mijn voorstel aangeduid.

Dit is de parkeerplaats van Lambermont tennisclub die niet echt nodig is vermits er al genoeg parkeerplaatsen zijn op de boulevard.

Het grote voordeel van deze locatie is dat er geen omwonenden zijn en kan gebruikt worden door de school ernaast.

Voor meer informatie zie Facebook

Renaud Delville

Voorontwerp van het skatepark in Schaarbeek

2015-05-09 21:43:39

Het voorontwerp van het skatepark in Schaarbeek is net ontwikkeld door Mike, Cedric, Henri, en mij. Voordat wij de plannen aan de gemeentehuis indienen, zouden wij graag uw mening willen hebben om aan de behoeften van de Brusselaars tegemoet te komen.

De plannen zijn op de website https://www.facebook.com/groups/Skatepark.Schaerbeek/ gepubliceerd maar de meest interessante gezichtspunten kunt u hieronder bekijken.

Alvast bedankt voor uw feedback,

Renaud

Renaud Delville

Verslag van voorstelling aan de gemeenteraad van Schaarbeek

2014-12-30 23:00:24

Ik heb goed nieuws voor het einde van dit jaar. Zoals u weet, hebben wij het verzoek om een skatepark aan de gemeenteraad voorgesteld. Het verzoek werd met enthousiasme begroet door alle politieke partijen. Zij geloven dat een skatepark noodzakelijk is in een sterk stedelijkt gemeente. De schepen van sport, Sait Köse, werd aangesteld als verantwoordelijke voor de uitvoering van het skatepark. Hij heeft een budget van € 100.000 vrijgemaakt voor het monteren van prefab modules. Wij zijn van mening dat een skatepark van gladde beton beter geschikt is, zoals onlangs gebouwd in Dilbeek (zie https://www.facebook.com/dilbeekskatepark?fref=nf), maar dat vereist een budget van minstens € 250.000.

Wij danken u voor uw steun. Het budget voor de skatepark hebben wij verkregen dank zij jullie talrijke handtekeningen. In het bijzonder danken wij het Forum van de Wijkcomités, Namasté, Ride all days, Vélo Cité, Cocozza, mini-golf Josaphat, apotheek St. Maria, de Kriekelaar, de Bib en Boodschapinstituut.

Aarzel niet om de petitie verder te verspreiden. Hoe meer handtekeningen wij hebben, hoe meer invloed op het project.

Wij houden u op de hoogte van het verder verloop van het project.

Renaud Delville

Voorstelling aan de gemeenteraad van Schaarbeek

2014-11-09 22:43:36

Beste,

Op de volgende gemeenteraad gaan wij het verzoek om een skatepark in Schaarbeek voorstellen. U bent allen van harte welkom om hieraan deel te nemen en jullie belangstelling te tonen. Het verzoek zal op woensdag 26 november om 18u in het gemeentehuis (Colignon plein) voorgesteld worden.

Voor meer informatie, gelieve de web site van Facebook te bezoeken.

Wij zullen een skatepark voorstellen gelijkaardig aan dat in Venice Beach (Los Angeles). Zie foto hieronder :

Bedankt voor uw bijdrage,

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.