Voer het goedgekeurde wijkmobiliteitsplan Dampoort - Oud Gentbrugge in.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

positieve fietsactie deze namiddag 14u

2024-02-24 10:52:57

Voor wie ons niet op facebook volgt:
Deze namiddag fietst de Verenigde Straten Dampoortwijk (VSD) samen met de Fietsersbond Gent, Fietsersbond Detselbergen, Gents MilieuFront en Veilig 9040 op, over en rond de Gentbruggebrug om een positief signaal te geven voor meer veligheid en leefkwaliteit en voor de invoering van het wijkmobiliteitsplan. Iedereen is welkom!

VSD ijvert al sinds 2020 voor een beter plan voor iedereen (voetganger, fietser en automobilist). Het goedgekeurde plan is zeker niet perfect maar een stap in de goede richting voor heel veel straten waar het vandaag niet veilig is en waar het doorgaand verkeer een grote impact heeft op de leefkwaliteit.

meer info over de actie

Het wijkmobiliteitsplan om Oud Gentbrugge en Dampoort veiliger en gezonder te maken werd reeds in 2021 goedgekeurd door Stad Gent.
> Allez… Door allerlei vertragingsmanoeuvres is dit plan nog steeds niet ingevoerd.
> Allez, allez… Politici, neem hierin je verantwoordelijkheid en voer het plan zonder af te zwakken eindelijk in (en evalueer het na een tijd grondig)!
> Allez, allez, allez… We willen laten zien dat de veiligheid van fietsers en voetgangers prioritair is én gedragen door heel wat organisaties en buurtbewoners.

>>> Circulez!
Op za. 24 februari om 14u00 circuleren we rond Gentbruggebrug, het ‘symbool’ van dit wijkmobiliteitsplan.
We spreken af aan de voet van Gentbruggebrug t.h.v. Vincent Evrardlaan en fietsen per twee over, onder en breder rond Gentbruggebrug om de pijnpunten van de huidige situatie op de brug en in de straten aan te kaarten!
Iedereen is welkom voor deze positieve actie. Breng toeters, bellen en vrolijke slogans mee! We kiezen bewust voor een zachte aansporingactie en zeggen samen ‘allez, circulez’ tegen iedereen die het horen wil!

Verenigde Straten Dampoortwijk

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.