Tegen sloop karakteristieke sociale huurwoningen Sint Vitusstraat, Winschoten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Update

2023-11-29 20:51:02

Hallo allemaal!

Woensdag 13 december gaan wij, bewoners van de Sint Vitusstraat, de handtekeningen aanbieden aan de Burgemeester van de gemeente Oldambt. Vraag je familie, vrienden, buren, collega's, etc., ook nog even weer om te ondertekenen, want hoe meer, hoe beter! Het is al een indrukwekkend aantal en jullie commentaren stellen we ook zeer op prijs! Nogmaals onze dank!

Hieronder nog enkele links naar mooie stukken over recente ontwikkelingen rondom onze straat. We hopen echt dat het allemaal behouden kan blijven voor ons en voor de toekomst!

Erfgoedvereniging Heemschut | Slopen onnodig: Heemschut voor bescherming van Sint Vitusstraat in Winschoten

Twee landelijke monumentenorganisaties willen bescherming voor woningbouw Sint Vitusstraat te Winschoten | Westerwolde Actueel

Vriendelijke groeten,

De bewoners van de Sint Vitusstraat, Winschoten.

Jaap Hoogstraten namens bewoners Sint Vitusstraat

Update over de Petitie tegen sloop karakteristieke sociale huurwoningen Sint Vitusstraat, Winschoten

2023-11-01 18:56:04

Hallo allemaal!

We hebben inmiddels al meer dan 625 handtekeningen digitaal ontvangen en ook nog eens meer dan 250 zgn. ‘natte handtekeningen’ van straat- en buurtgenoten. Waarvoor onze grote dank! Maar we gaan natuurlijk voor de 1000+ ! Dus we verzoeken bij deze iedereen om deze petitie ook onder de aandacht te brengen van vrienden en familie!

Onze intentie is de handtekeningen in december aan te bieden aan de nestor van de gemeenteraad en aan het college van de gemeente Oldambt. Tezamen met al jullie reacties in de petitie natuurlijk, want die doen ons ook zeer goed! We hopen dat het de raad ertoe beweegt de woningcorporatie een sloopvergunning te ontzeggen.

Goed om te weten is dat we inmiddels ook de steun hebben van de Bond Heemschut, het Cuypersgenootschap, Platform GRAS (architectuurcentrum Groningen), de Monumentenwacht, Wijkplatform Winschoten Zuid, Stichting Oud Winschoten en enkele plaatselijke en landelijke politieke partijen. Ook aan hen alvast: ontzettend bedankt!

Blijf delen en ondertekenen!

Vriendelijke groeten,

De bewoners van de St. Vitusstraat te Winschoten

Jaap Hoogstraten namens bewoners Sint Vitusstraat

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.