Neem contact op met de schrijver van de petitie

Kapaanvraagvergunning 31 bomen betreft Boogpleingebied

2021-02-24 15:32:32

Het is bevestigd: de kapaanvraagvergunning van de 31 bomen betreft i.d.d. de bomen rondom het Boogpleingebied. Verder is er zoals verwacht, ook een relatie met het Centrumplan Winsum. De vergunning is aangevraagd onder de naam: Kap Winsum Centrumplan.

De 31 bomen staan in deze straten:
- Winsumerdiep
- Reg. Praediniusstraat
- Hoofdstraat Winsum
- W. Ripperdastraat.

Blijf de link van de petitie svp delen!

Initiatiefnemers petitie Behoud het cultuur-historische eeuwenoude jaagpad en beschermd dorpsgezicht in Winsum

Het jaagpad is zeker 1000 jaar oud en wellicht nog ouder!

2021-02-02 16:53:30

Na navraag bij de Groninger archieven is gebleken dat het vermoeden dat het jaagpad al zo'n 1000 jaar bestaat, klopt! Het is zelfs waarschijnlijk dat het jaagpad nog ouder is. De Groninger archieven wist hier nog meer over te vertellen; zie de alinea die is toegevoegd: Historie van het jaagpad.

Blijf de petitie s.v.p. delen! Hartelijk dank.

DANK VOOR UW/JE STEM voor het jaagpad Winsum! Er zijn nu al bijna 280 ondertekenaars!

2021-01-26 21:04:19

Beste ondertekenaar van de petitie 'Behoud het cultuur-historische eeuwenoude jaagpad en beschermd dorpsgezicht in Winsum!',

Er zijn drie mededelingen:

1) Aanpassingen petitiepagina De inhoud van de petitie is aangevuld/aangescherpt op grond van o.a. nieuwe informatie. Hierbij is natuurlijk de strekking gelijk gebleven, nl. het behoud van het jaagpad en het beschermd dorpsgezicht van Winsum:
- foto's - kop en tekst m.b.t. Officieel bezwaar maken is nodig!
- nieuw: Bomen en bosschages aan de rand van het jaagpad
- nieuw: Wat gebeurt er met de ondertekeningen?
- nieuw: Looptijd petitie
- nieuw: Hulp nodig met je bezwaarschrift t.a.v. het bestemmingsplan of de vergunningsaanvraag voor de bomenkap in Winsum?

2) Officieel bezwaar indienen tegen het Centrumplan Winsum kan nog tot en met woensdag 27 januari
Hiervoor zijn er nu nog twee mogelijkheden met betrekking tot morgen 27 januari: a) lever uiterlijk woensdag 27 januari je bezwaarschrift af bij gemeente het Hogeland door een brief in de brievenbus te doen aan de Hoofdstraat-West 1 (dat is hetzelfde als Postbus 26 leerde een telefoontje) in Uithuizen.
b) bel morgenvroeg en maak een afspraak met Frank Rozema of Ria Uilenberg, tel. 088 – 345 88 88 voor een gesprek op woensdag 27 januari.
Tips: https://www.petities.com/behoud_het_cultuur-historische_eeuwenoude_jaagpad_en_beschermd_dorpsgezicht_in_winsum

3) Bomen en bosschages aan de rand van het jaagpad De gemeente heeft in het Gemeentenieuws van 16 en 30 december aangekondigd 31 niet nader gespecificeerde bomen te willen kappen in Winsum. Het is heel waarschijnlijk dat hier o.a. de bomen en bosschages aan de rand van het jaagpad onder vallen. Daarom is het van belang ook hier officieel bezwaar tegen te maken, dus schriftelijk. Dit kan tot 10 februari 2021. Mail om een voorbeeldbrief te ontvangen.

Groeten, initiatiefnemers van de petitie 'Behoud het cultuur-historische eeuwenoude jaagpad en beschermd dorpsgezicht in Winsum

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.