Weduw(e)(naar) - Wat nu?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Stand van zaken

2019-09-24 16:23:34

Hallo,

Je hebt een tijdje geleden de petitie getekend voor een beter statuut voor jonge weduwen en weduwnaars. Wij hebben intussen niet stil gezeten en we houden je graag kort op de hoogte.

We hebben samen gezeten met de Gezinsbond en Netwerk tegen armoede. Twee grote organisaties die zich nu beter bewust zijn van de problematiek en het meenemen in hun eigen lobbywerk.

Vanuit politieke hoek gingen we al langs bij N-VA, Groen, Vlaams Belang en Open VLD. Een afspraak met CD&V staat nog op de agenda. De bereidheid om te luisteren was groot. Er borrelden nog nieuwe ideeën. Nu afwachten wat de nieuwe parlementen en regeringen gaan doen. Wij zijn van plan ze wakker te houden in elk geval!

Ook SP.a en PvdA contacteerden we meermaals, helaas ontvingen we van deze partijen nog geen enkele reactie of een uitnodiging.

Ben je zelf weduwe of weduwnaar? Dan kan je de uitgebreide verslagen lezen in onze facebookgroep https://www.facebook.com/groups/memorandumweduwenweduwnaars/

Het is ons ook duidelijk geworden dat we verder willen gaan. Ons uiteindelijke doel is een platform creëren waar we alle expertise rond jong partnerverlies bundelen. 1 loket waar mensen met al hun vragen terecht kunnen. Dus al van voor het overlijden tot lang er na.

Odos vzw werd erkend als goed doel voor de warmste week. Met de opbrengst van de warmste week willen we de eerste stappen van ons project realiseren. Concreet zijn dat:
1. Het maken van een website waar alle mogelijke informatie te vinden is.
2. We willen dat mensen sneller de weg naar hulp vinden, dus willen we onszelf dichter bij de eerstelijnshulp positioneren. Daarvoor willen we als eerste samenwerkingen aangaan met begrafenisondernemers door een informatiebrochure te maken die zij kunnen meegeven met rouwenden.

Tot binnenkort!

Odos - Ouders die opnieuw starten - vzw

2019-05-11 14:33:34

Eerst en vooral: bedankt om onze petitie te willen tekenen!

We hebben vandaag de kaap van de 1000 handtekeningen bereikt.

Even een korte update:

- Femma steunt onze voorstellen en zal ze mee verspreiden;

- Met de Gezinsbond en met Netwerk tegen armoede zitten we binnenkort samen om te bekijken of we de krachten kunnen bundelen.

- Uit politieke hoek kwamen er voorzichtige, eerste antwoorden van CD&V en N-VA

Keep you informed en intussen: blijven delen zou ik zeggen!

Odos - Ouders die opnieuw starten - vzw

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.