Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Bericht over Nexit referendum | Reformpartij

2016-06-29 22:16:18

Beste allemaal,

Om te beginnen: Dank jullie allemaal hartelijk voor jullie handtekeningen. Het is goed om te zien dat er nog zoveel mensen zijn die het zat zijn om in een "verenigd" Europa te moeten wonen dat tot op het bot corrupt en ondemocratisch is. Natuurlijk hebben wij nog veel meer handtekeningen nodig om ons doel te bereiken, maar aangezien onze petitie ondertussen alvast met ronkende motor vertrokken is, geloven wij dat wij dit doel wel zullen halen.

Nu jullie je handtekening hebben gezet, moeten wij echter vragen of je bereid kunt zijn om nog een extra stapje te nemen om het ideaal van een echte kans om te kiezen dichterbij te halen. Wij weten immers wat de huidige politieke elite van petities en referenda vindt: Ze hebben er een bloedhekel aan! Net zoals de uitkomst van het Oekrainereferendum door het kabinet en de Kamer gewoon genegeerd is, en net zoals de E.U. grondwet via een omweg toen toch gewoon is ingevoerd (als het verdrag van Lissabon), zo is de kans levensgroot aanwezig dat een aangeboden petitie voor een Nexit-referendum ook gewoon door de Kamer genegeerd zal worden. Op dit moment is er op het Binnenhof immers geen stok achter de deur die de politieke elite ertoe kan motiveren om een referendum uit te schrijven. Die stok moeten wij eerst zelf leveren!

Wij moeten dus bereid zijn om nog iets meer te doen om een goede afloop te verzekeren. Daarom willen wij je vragen om lid te worden van de ReformPartij (via deze link)- zodat wij de politieke gevestigde orde binnen kunnen vallen en open kunnen breken om ervoor kunnen zorgen dat heel Nederland werkelijk een kans om te kiezen krijgt. Als je gelooft in het recht om te kiezen, dan is dat het toch waard?

En als je het toch een beetje te ver vindt gaan om echt lid te worden, dan kun je je natuurlijk ook gewoon inschrijven op onze nieuwsbrief, zodat je altijd op de hoogte blijft van wat er aan de hand is (via deze link).

Met de beste groeten en hopelijk tot spoedig!

Het ReformPartij-team

Erik Schrama

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.