Allemaal SAM-en voor structureel sociaal werk

SAM, steunpunt Mens en Samenleving, verliest 27 procent van zijn subsidies. Een beslissing van de nieuwe Vlaamse minister van Welzijn Wouter Beke. Meer dan 150 docenten en lectoren sociaal werk reageren boos: “Deze besparing is compleet onverantwoord.”

SAM ondersteunt sociale professionals, initieert praktijkinnovaties, capteert nieuwe ontwikkelingen, schaalt die vernieuwingen op en bundelt vanuit de expertise van sociale professionals beleidssignalen. Met andere woorden, SAM realiseert zijn decretale opdracht en draagt op die manier bij aan de maatschappelijke impact die sociale professionals boeken.

Lees de hele tekst op Sociaal.net, met ondertussen 170 ondertekenaars: docenten, lectoren en onderzoekers sociaal werk overheen alle sociaalwerkopleidingen in Vlaanderen.

We vragen ook aan sociaal werkers om dit standpunt te ondersteunen.

Door te ondertekenen geef ik Pascal Debruyne toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.