Wij willen geen Aanrander op kleuters in onze vrije basisscholen

als een jongen van 11jaar met onmiddellijke ingang buiten wordt gegooid in een school door aanranding op kleuters mag hij niet direct naar een gewone school terug gaan als de procedure tegen hem nog lopende is ! Met Begeleiding in een speciale school hoort hij nu even thuis voor er een uitspraak komt ! Je kan de kat niet bij de melk zetten ! De laatste feiten van hem detailleren van vorige maand pas ! Teken deze petitie en maak komaf met deze wetten ! Dit kan en hoort niet ! De veiligheid van onze kinderen gaan voor alles ! ****Meer gedetailleerd omdat er vragen omtrent hiervan is ==> in de loop van december zijn er ernstige feiten gebeurd 2 kleuters zijn aangerand van de eerbaarheid door een jongen van 11. De jongen stond al bekend met problemen omtrent aantastelijkheid bij andere meisjes . Maar de laatste feiten konden niet door de beugel. De school heeft hem dan ook met directe ingang buitengegooid aangezien de ernst van de feiten. Ik ben teleurgesteld in het systeem omdat in plaats van die jongen zijn problemen aan te pakken en te helpen hem zomaar verlegd heeft van school naar een opnieuw gewone vrije basisschool met kleutertjes. Ik heb dan ook gebeld naar de instantie waar de jongen begeleid van is om bevestiging te krijgen of die idd daar in die andere school was ingeschreven. Ze bevestigden dit ik was zeer kwaad en teleurgesteld . Ik zei dat dit absoluut niet kon gebeuren? Een klap in mijn gezicht als er verteld werd aan de telefoon en ik herhaal de speelplaats is meer afgesloten daar voor de kleuters . maar ik had duidelijk vernomen van bronnen dat dit absoluut geen waar is die ‘afgesloten’ speelplaats is een witte lijn die op de grond getekend is  ! Ik ben zwaar teleurgesteld in plaats van het probleem aan te pakken verleggen ze het probleem naar een andere school . Je kan toch niet garanderen dat er daar nu niets zou gebeuren ? Wat met het toezicht ? Altijd bij hem blijven ? Wat met uitstapjes of de toiletten of noem maar op ? Er mogen geen slachtoffers meer vallen toch ???die jongen heeft hulp nodig en in afwachting van de procedure Willen wij onze kindjes met een gerust hart afgeven aan de schoolpoort toch ?