VVD: sluit Groenlinks niet op voorhand uit.

Beste liberalen.

In tegenstelling tot wat een kleine groep conservatieven binnen de VVD u en de rest van het electoraat nu wil doen geloven zijn wij door de jaren heen uitgegroeid tot een brede volkspartij. Dit blijkt duidelijk uit de verkiezingen van de laatste 10 jaar met de recente verkiezingen als hernieuwde bevestiging hiervan. Bij onze nieuwe positie als grootste partij van het land en brede volkspartij hoort ook een andere opstelling dan de klassieke houding als zijwiel van een CDA/PVDA kabinet toen zij nog het voortouw mochten nemen en wij mochten aansluiten. Inmiddels sluit men bij ons aan en daar hoort ook een grotere verantwoordelijkheid bij. Wij sluiten daarom in deze fase van de toch al moeilijke formatie geen partijen uit waar mogelijk op de inhoud mee samengewerkt kan worden. GroenLinks heeft de laatste 10 jaar op tal van momenten constructief meegedacht én meegestemd op belangrijke dossiers waardoor zij niet op voorhand uitgesloten dienen te worden van kabinetsdeelname, maar gekeken moet worden naar het uiteindelijke onderhandel/concept regeerakkoord. Wij volgen daarom het formatieproces met aandacht en hebben vertrouwen in onze partijleiding en onderhandelaars die heel goed weten waar meer dan 2 miljoen Nederlanders op gestemd hebben en de belangen van onze partij zullen behartigen maar tegelijkertijd onze partij de 21ste eeuw in loodsen; Warm rechts met een groen randje.

Door te ondertekenen, machtig ik Gino crobu om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.