Voor Deveny dat ze gewoon naar school kan

Hallo,

Mijn naam is Naomi van de Grint.

Op 5 september 2008 werd er bij mijn zusje Deveny van den Bersselaar een hersentumor geconstateerd.... Ze is nu genezen.

Maar door haar ziekte is zij van school gestuurd!!! Ja inderdaad gestuurd want ze kost teveel geld en moeite.

Ze is pas 15 en daardoor leerplichtig, nu kwam de schoolambtenaar met het idee om haar naar en school te sturen waar kinderen met een geestelijk of lichaamelijke handicap zitten. Maar zij heeft geen handicap dus ook daar kan ze niet terecht en daar hoort ze ook niet thuis.

Deveny behoort tot die 1 op de 25 gevallen per jaar (wereldwijd) die deze hersentumor heeft gehad. Helaas zijn er meerdere kinderen in Nederland en elders in de wereld met een bijzondere vorm van kanker die dezelfde gevolgen als mijn zusje als resultaat hebben, van school gestuurd worden omdat deze ''gevallen'' teveel geld, moeite en inspanning kosten.

Ik wil dit tegen gaan want mijn zusje heeft 3 jaar lang voor haar leven gevochten en ze is nu gelukkig kanker-vrij. Ze wil graag verder met haar leven net zoals haar vrienden en vriendinnen maar door het niet menselijk handelen van haar schoolambtenaar wordt een normaal leven haar onmogelijk gemaakt. Ze krijgt geen enkele steun om naar een normale school te gaan, maar waarom???? De schoolambtenaar en de gemeente beseffen niet hoeveel pijn en verdriet ze Deveny en haar soort genoten hier mee aandoen want ze wordt nog steeds niet als een normaal kind behandelt. Ze kan en wil heel graag naar school.

Wat hier gebeurt is niet menselijk meer en iemand die een deel van zijn of haar jeugd kwijt is vanwege een vervelende ziekte verdient op z'n minst een normale 2e kans. Deveny heeft genoeg geleden en het wordt tijd dat ze als een normaal kind behandelt gaat worden en dat ze het recht krijgt om weer gewoon naar school te gaan en het beste van haar leven te maken.

Jullie kunnen met ons het verschil maken...

Teken deze petitie bij 40.000 handtekeningen kan ik samen met mijn zusje naar Den Haag en het voorleggen aan de Minister(s) zodat er een wet komt voor kinderen en mensen zoals mijn zusje want dit kan en mag gewoon niet. Ook zij is een mens en ook zij kan en wil gewoon naar school net zoals elk ander kind.

M.Vr.Gr

Naomi van de Grint en Deveny van den Bersselaar