Verplichte invoering afval container restafval in groot Ninove

Het stadsbestuur van Ninove heeft eenzijdig beslist om vanaf 1 januari 2021 een restafval container per gewicht in te voeren. Dit gaat volgens berekeningen tot 4 maal duurder zijn dan onze huidige gele zak, het zwerfvuil en sluikstorten in de hand werken en ons dus ook met een vuiler stad opzadelen om nog niet te spreken hoeveel wij de belastingbetaler gaan moeten ophoesten om het proper te houden. Ik heb de burgemeester hierover aangeschreven en kreeg enkel als antwoord dat na onderzoek beslist werd het in te voeren met als bijkomend argument dat de stad Aalst het ook doet. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ILVA zijn monopolie wil versterken en druk heeft uitgeoefend. Onze burgemeester heeft ook gerealiseerd dat zij eventueel zal overwegen sociale correcties in te voeren, als zij ons niets opdringt hoeft ze niets eventueel te overwegen! Als u het met eens bent dat het opdringen van een restafval container niet kan, onderteken en deel deze petetie zoveel als je kan. Dank u.

Door te ondertekenen geef ik Van der Donckt Eddy toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.