Autoluw Tongelresestraat

Lieve medebewoners van de Tongelresestraat e.o.

Twee schietpartijen in zeven maanden tijd, een weg binnen de bebouwde kom die als racebaan gebruikt wordt en de toenemende neonreclames van Shoarmazaken. Genoeg is genoeg!

Ik wil iedereen oproepen die zowel aan, als in de buurt van de Tongelresestraat woont om deze petitie te tekenen. Ook de kinderen die op de scholen in de buurt zitten hebben last van de automobilisten die de weg als circuit gebruiken. Onoverzichtelijke oversteekplaatsen waar zowel kinderen als moeders met kinderen niet veilig de weg over kunnen steken. Als ik mijn zoontje uit de auto wil tillen krijg ik een hoop gefrustreerd getoeter omdat mijn autodeur even open staat, en dan heb ik het nog niet over het getoeter van de bezorgers van Eethuis de Gulden de gehele dag door!

Ik woon zelfs sinds een aantal jaren aan de Tongelresestraat tussen de rondweg en het eerste spoor in en de verpaupering wordt steeds erger. Wij hebben als buurt meegedaan met 'adopteer-een-straat' om de buurt wat op te fleuren maar dat is niet genoeg.

Doel van deze petitie:

Meer groen, minder doorgaand verkeer en een veilige plek om te wonen voor ons zelf en onze kinderen.

Door te ondertekenen, machtig ik Vera van Glabbeek om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.