Veluws College: Alleen examentoetsen in de toetsweek! (Officieel)

De school wil allemaal het beste voor ons, dat weten we, maar is er ooit geluisterd naar wat de leerlingen aankunnen? Wij zijn de school heel dankbaar maar een stem voor ons als leerlingen is nooit naar voren gekomen! Hoe voelen wij ons als leerlingen met een toetsweek als we de meeste tijd online les hebben gehad? Is dat überhaupt wel haalbaar? Corona is voor iedereen heel vervelend, maar zeker voor ons als leerlingen. 8 weken les en de scholen gaan ervan uit dat we een toetsweek daarna aankunnen?! Niet slim vinden velen van ons. Veel mensen praten hierover maar we spreken ons hier nooit over uit. Teken deze petitie als jij ook vindt dat in de toetsweek alleen de examentoetsen door moeten gaan. Dit is i.v.m. met jouw mentale gezondheid en jouw achterstand voor school. We moeten laten merken aan de school en de organisatie dat het voor ons zo niet kan. We weten allemaal dat online les moeilijk is om bij te houden, maar waarom komt er dan nog toetsweek erbij? We moeten als leerlingen duidelijk maken dat VWO en HAVO een behoorlijke klus is qua leerwerk en huiswerk, maar een toetsweek is nu niet bestemd voor ons. We kunnen het nu gewoon niet aan. Toetsweek 2 is niet doorgegaan terwijl we toen wel allemaal 8 weken les hadden op school. Nu hebben we 8 weken online les gehad en nu gaat wel alles gewoon door?

De toestweek helemaal niet meer doen is ook geen optie, maar voor de school: we zijn er niet klaar voor, dus laat a.u.b. alleen de examentoetsen doorgaan.

Daarnaast moet de KSG en andere scholen ook alleen de examentoetsen te maken. Dit demotiveert ons weer omdat wij wel alles moeten doen.

Een extreem groot deel van de leerlingen zitten nu tegen een burn-out of zelfs depressie aan, wat abnormaal is bij ons als tieners. We kunnen nu niet meer ons leven leven, en we kunnen geen kind meer zijn door alle stress. Realiseer je ook dat de druk van alle kinderen thuis, waarbij we allemaal op een kluitje zitten met onze ouders en broertjes en zusjes.

Al met al, al deze aspecten verklaren gewoon dat wij het als leerlingen een volle toetsweek niet aankunnen. Dus Veluws College, alsjeblieft luister naar ons❤️

Voor de duidelijkheid, ook voor de organisatie van de school, is dit geen aanval. We hebben als leerlingen alleen een gevoel dat er wel wordt gevraagd naar onze mening en ervaring maar dat er niks mee gedaan wordt.

En aan de docenten, bedankt voor alles wat jullie doen. We doen echt ons best om alles af te maken en instructies op te volgen❤️🙏🏽

Leerlingen van Veluws College    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Leerlingen van Veluws College om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.