Toetsen Toetsenweek 3e klas Het Houtens

Vanwege het coronavirus hebben onze kinderen de afgelopen periode thuis (beperkt) online onderwijs gevolgd. De school heeft eenzijdig besloten dat er geen online toetsen afgenomen zouden worden. Dit betekent dat er een 'gat' in het programma van toetsing en afsluiting (pta) is gekomen. Vanwege het ontstane 'gat' heeft de school besloten de laatste 5 weken voor de zomervakantie nog even vol te proppen met toetsen. Dit betekent voor veel kinderen stress. Voor de kinderen die er al niet best voor stonden vwb cijfers, ontstaat er stress omdat ze niet weten of ze over gaan, en voor kinderen die er wel goed voor staan levert dit ook stress op, want je zou zomaar (door het teveel aan toetsen) niet voldoende kunnen leren en kunnen 'kelderen' met cijfers wat ook betekent dat er een kans ontstaat dat ook zij niet over gaan.
Tevens heeft school besloten door te gaan met online onderwijs in de ochtend, en in de middag eventueel nog 'ondersteunende' lessen met aansluitend van 15.30 tot 16.30 uur nog toetsen.
Hierdoor komen sporten, bijbaantjes en sociale contacten met leeftijdsgenootjes in het gedrang. Juist deze privé-zaken zijn voor kinderen in deze leeftijd zo belangrijk om te kunnen ontspannen!
wij zijn het hier dan ook niet mee eens en hopen met deze petitie school te laten inzien dat er teveel gevraagd wordt van onze pubers.
Omdat school ook geen schuld heeft aan het uitbreken van dit virus en wij oplossingsgericht te werk willen gaan, stellen wij voor om;

- de toetsen in de ochtend te laten plaats vinden. De kinderen zijn dan nog 'fris en fruitig' en hebben dan ook nog genoeg energie om eventueel  in de middag online les te laten volgen en om normaal te kunnen sporten, werken of afspreken met vrienden.

Door te ondertekenen, machtig ik C. Zonneveld om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.