TEKEN DE PETITIE VOOR INSPRAAK IN DE WERKZAAMHEDEN ROOSEVELTLAAN / WAALSTRAAT

In een brief namens de Portefeuillehouder “Openbare ruimte en groen” de Heer Piers (Dagelijks Bestuur Stadsdeel Zuid) wordt gemeld dat men op 24 februari met het werk begint, inmiddels is men volop aan de slag met:

1.    Het verwijderen van de afvalcontainers t.o. Rooseveltlaan 60

2.    Het verplaatsen van die containers naar de (oneven) overzijde.

3.    Het verwijderen van een groot aantal parkeerplaatsen aan de even- en       oneven-zijde van de Rooseveltlaan en in de Waalstraat

4.    Het verbreden van trottoirs ten einde hier fietsenrekken op te plaatsen.

5.    Op het kruispunt nieuwe plantsoenen aan te leggen.

6.    Het plaatsen van nieuwe bomen zoals reeds was reeds voorzien.

Wanneer de gemeente zulke voor de bewoners/ondernemers ingrijpende werkzaamheden wil doorvoeren moet zij wettelijk een vergunning aanvragen. Bij de toekenning van een vergunning hoort automatisch dat de buurt INSPRAAK krijgt over de voorgenomen plannen.

Op 12 februari jl. heeft Gert-Jan Jimmink over de plannen bij de Stadsdeelcommissie ten overstaan van het Stadsdeel Bestuur ingesproken. Op deze vergadering werd de Portefeuillehouder verzocht door enkele commissieleden de werkzaamheden te staken en een vergunning aan te vragen teneinde INSPRAAK mogelijk te maken. Het dagelijks bestuur wees dit af ! De wet spreekt dan van ONBEHOORLIJK BESTUUR.

Wij willen u oproepen met zoveel mogelijk bewoners bij het  Dagelijks Bestuur stadsdeel Zuid alsnog inspraak te eisen. Wij nodigen u hiertoe uit de petitie te tekenen die bij Boekhandel Jimmink, Tante Lien Bloemen of Café Broers ligt. U kunt ook een email sturen naar info@jimmink.eu met de tekst:  “ik steun de eis om inspraak te krijgen bij nieuwe voorgenomen werkzaamheden op de Rooseveltlaan/Waalstraat zoals beschreven in de brief van 12 februari van het stadsdeel” of deze online petitie tekenen

Door te ondertekenen, machtig ik Gert-Jan Jimmink om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.