stopwoontoren

logo_21.pngFoto_Havenhoofd3.jpgOntwikkelaar HBA heeft een bouwplan ontwikkeld op de plek van ‘Het Veerhuys’ gelegen aan het Havenhoofd.

De gemeente Almere ‘overvallen door dit plan’ heeft samen met HBA een alternatief plan proberen te maken. Door dit plan gaat nog meer recreatiegebied verdwijnen en het uitzicht op het Gooimeer wordt nog verder beperkt.

BELANGENGROEP STOP ONTWIKKELING WOONTOREN HAVENHOOFD

wil geen aantasting van het mooie stukje haven. De entree van de haven moet een plek blijven waar men kan genieten van het uitzicht over het Gooimeer. Waar men kan recreëren en ontspannen aan de waterkant.

Wij: Belangengroep: STOP ONTWIKKELING WOONTOREN HAVENHOOFD,

Als mede: de Horeca, de Jachthaven, buurtbewoners, bezoekers, recreanten, vrienden.

Constateren:

1. Dat ontwikkelaar HBA grootse plannen heeft met een (duur) appartementencomplex van 19 appartementen op de kustrand en het oude Veerhuys gelegen aan de entree van Almere-Haven (het Havenhoofd). 2. Dat er een torenflat van ± 20 meter hoog komt op de plek van het Veerhuys of op een deel van het Havenhoofd dat nu in gebruik is als recreatiegebied nabij de B&B Seintoren. 3. Dat hierdoor een groot deel van het uitzicht op het Gooimeer en het recreatiegebied verdwijnt.

en verzoeken:De gemeente de plannen als volgt te (doen) aanpassen:

1. Geen torenflat aan het Havenhoofd.

2. De projectontwikkelaar HBA een ander alternatieve bouwlocatie aan te bieden.

3. Het Veerhuys terug te kopen en een recreatieve functie te geven passend in het gebied.

kortom:

een plan te ontwikkelen dat het groene karakter van de Havenkom echt versterkt conform het plan van Havenhart 2.0.

Belangengroep Stop ontwikkeling woontoren Havenhoofd    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Belangengroep Stop ontwikkeling woontoren Havenhoofd om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.