Stop kermispony’s Tienen

Kermispony’s zijn van alle tijden maar niet alle tradities doorstaan de tand des tijds even goed.

Ondertussen weten we dat 15 graden Celsius ideaal is voor een paard/pony, ze niet in volle zon of onder een warme tent kunnen zitten, lichamelijk en mentaal kunnen geschaad worden door het eindeloos draaien (zonder voldoende pauze) van rondjes, geen goede grondbescherming, geen zonnebrandolie, geen bescherming tegen dazen, geen afkoeling met water...

Ventilators maken bovendien alleen maar meer lucht bij die opwarmt en zou alleen de pijn wat verlichten bij constante blootstelling aan de frisse wind. Dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat deze dieren op de warmste momenten van de dag moeten presteren in rumoer en knalharde muziek en voor en na sluitingsuren in vaak te kleine transportwagens zitten.

Hoog tijd om dit op een meer diervriendelijke en moderne oplossing aan te pakken.212C054B-0563-4557-BEE7-2A09185A6181.jpeg

Door te tekenen geef ik NM toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.