Stop het nieuwe parkeerbeleid in Ede centrum!

Stop het huidige parkeerbeleid in Ede

Beste bewoners en ondernemers van Ede,

Het verhaal

Zoals u vast al hebt vernomen is in de gemeente Ede het parkeerbeleid sinds kort veranderd. Het betreft de parkeerplaatsen op het Kuiperplein, Burgemeester Dijkenplein en het Bunschotenplein. Op deze parkeerplaatsen moet sinds deze maand vooraf worden betaald.

De doelstelling van de gemeente Ede is het genereren van extra inkomsten. Dat vooraf betalen hiervoor niet de juiste oplossing is blijkt nu al uit de de vele lege parkeerplaatsen en de grote stroom klachten hierover van ondernemers en bezoekers over Ede centrum. Kortom; de inkomsten voor de gemeente lopen terug alsmede de bezoekers aantallen.

Ons doel

Wij zijn niet tegen het betalen van parkeergelden en ook het betalen per mobiele telefoon is een goede ontwikkeling voor mensen die hier gebruik van willen maken.

Maar het vooraf betalen en dus het moeten inschatten van de duur van je verblijf in een centrum is niet meer van deze tijd! Dit verkort juist het verblijf van de consument in het centrum.

Middels deze petitie kunnen wij met z'n allen de gemeente (wethouder L. Meijer) een halt toe roepen om het vooraf betaald parkeren door te blijven voeren. Er moet een andere oplossing gevonden worden.

Stop het nieuwe parkeerbeleid en help mee Ede centrum levendiger te maken!