Standbeeld Jeroen Heubach. (Heubach Hooligan) Grolsch Veste

Enschedeër heubach  speelde op 11 december 1994 zijn eerste wedstrijd voor de Tukkers, thuis tegen MVV. Hij viel aan het begin van de tweede helft in voor Wilfried Elzinga. Na 3 seizoenen had hij echter nog maar 17 wedstrijden gespeeld. Zodoende vertrok hij naar MVV om meer aan spelen toe te komen. Na twee seizoenen als basisspeler te hebben gediend, keerde hij terug bij FC Twente, waar hij nog 11 jaar onder contract zou staan. Tot 2008 was hij basisspeler van de ploeg uit Enschede, hierna verloor hij de concurrentiestrijd van Edson Braafheid en moest hij het doen met enkele invalbeurten. In het seizoen 2009-2010 kwam hij tot de winterstop in de competitie in het geheel niet in actie voor FC Twente. Op 23 december 2009 kwam hij, in het KNVB Bekerduel tegen Helmond Sport, voor het laatst in actie tijdens een officiële wedstrijd voor FC Twente. In de winterstop van seizoen 2009/10 vertrok hij op huurbasis naar N.E.C., waardoor hij het kampioenschap met FC Twente misliep.  Bij N.E.C. kwam hij, mede geplaagd door enkele blessures, slechts tot 9 wedstrijden. Hierna besloot hij zijn profcarrière te beëindigen, om bij FC Twente een functie op te pakken in de jeugdopleiding.

Vanaf 2010 tot juli 2015 was Heubach bij FC Twente in dienst als assistent-trainer van de A1 en B1 van de Voetbalacademie. Tevens onderhield hij namens de club contacten met supporters- en sponsorgeledingen.  In 2015 werd zijn contract, nadat de club in geldnood geraakt was, niet verlengd.