Stad Nieuwpoort wil 66 mooie gezonde populieren verwijderen.

De reden is als volgt. De populieren beschadigen het wegdek en ze vormen een gevaar. Ten eerste is dit geen weg maar een wandelpad. Dit pad was voorzien van een verharding uit puin en werd later overgoten met een tarmak. De wortrels van de populieren steken uiteraard de tarmak op en zo heb je nu oneffenheden alom. Wat het gevaar betreft tegen omwaaien, die kans bestaat er altijd. Maar moet je dan overal beginnen de bomen te rooien omdat dit gevaar bestaat ? Je verwijdert toch ook niet alle wagens van de weg omdat er dagelijks dodelijke ongevallen gebeuren met fietsers, voethangers of autobestuurders ! Deze populieren zijn kerngezond en nog maar een 30 jaar oud. Ik weet niet wie tot dat idee is gekomen maar iedereen vind deze dreef de mooiste van Nieuwpoort. Doe een navraag bij de toeristen en zij zullen dat ook bevestigen. Deze bomen hoeven niet gerooid te worden en kunnen evengoed op een professionele gesnoeid worden. Het aanhalend argument over het wegdek is onjuist aangezien het hier om een pad gaat en niet om een straat. Ik hoop met deze briefing dat enkele invloedrijke mensen een stokje in het wiel kunnen steken om alsnog iets te redden van het weinige groen dat nog rest.