Snelheidsbeperking in Schuurlo, Sint-Maria-Aalter (Aalter) - deel van het landschapspark Bulskampveld

Dag iedereen,

De straat Schuurlo ligt in het landelijke Maria-Aalter. De straat is onderdeel van het Landschapspark Bulskampveld. Vroeger een rustige weg, waar wandelaars, families die een fietstocht maken, ruiters, etc. ... met een veilig gevoel van Schuurlo konden gebruik maken. De kleuter- en lagere school van Maria-Aalter ligt slechts op 50 meter afstand. Het heeft een parking voorzien voor mobilhomes en caravans. Alsook een groene zone voorzien met picknicktafels. Verspreid over Schuurlo staan er verschillende zitbanken langs de weg.

In Schuurlo staan slechts een 6-tal woningen. De straat is met moeite 4 meter breed en loopt door de bossen en de weides. Het is het habitat geworden van veel wilde dieren (reeën, hazelwormen, eekhoorns, salamanders, torenvalken, buizerds, ...)

De huidige toegelaten snelheid in Schuurlo is momenteel 70 km/uur. Wat al niet verantwoord is. Daarenboven valt het afgelopen jaar, Schuurlo te vergelijken met het race circuit van Zolder. Enkele weken geleden hebben we een bejaard koppel die rustig aan het wandelen was, letterlijk uit de gracht moeten halen omdat zij van de baan gemaaid werden.

Er scheuren auto's voorbij aan minstens 90 km/uur, groepen wielrenners die met niks of niemand rekening houden. Ook quads, brommers, moto's aan erg hoge snelheid.

Georganiseerde rally's van een stuk of 200 oldtimers en moto's vlammen hier ook voorbij.

Tevens is op zondagavond Schuurlo de sluipweg geworden voor de file kust-Brussel op de E40.

Schuurlo is GEEN belangrijke verbindingsweg!

Uit respect voor de wandelaars, rustige fietsers, (spelende) kinderen, de natuur en de dieren, starten wij daarom deze petitie op.

We willen daarmee naar de gemeente trekken met de vraag naar VERKEERSDREMPELS en/of SNELHEIDSBEPERKING TOT 30 KM/UUR en/of TRAJECTCONTROLE en/of WEGVERSMALLINGEN.

Alvast bedankt voor jullie steun!

Met vriendelijke groeten,

Virginie Walgraeve

Guy Ghyoot

Door te ondertekenen, machtig ik Virginie Walgraeve om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.