Slachtoffer van criminele feiten moet fikse schadevergoeding betalen aan de dader

Tatjana was jarenlang slachtoffer van psychisch, lichamelijk en seksueel geweld.

Haar partner belandde zelfs in de cel omwille van geweld ten overstaan van politieagenten tijdens het uitvoeren van hun interventies.

Tatjana en haar zoontje belandden op de wachtlijst van een vluchthuis gezien de dader resoluut weigerde de opgelegde therapie te volgen.

Uiteindelijk werd de dader bij vonnis definitief de gezinswoning uitgezet wegens psychisch, lichamelijk en seksueel geweld waaronder gedwongen prostitutie.

Klacht indienen ter invordering van een schadevergoeding durfde Tatjana niet, ze leed jarenlang onder het Stockholmsyndroom. Kort na de huisuitzetting kwam ze te weten dat niet alleen zijzelf door deze loverboy misbruikt werd, maar ook hun gezamenlijk kind. Nog durfde zij geen klacht indienen tenzij de garantie van getuigenbescherming,maar de kinderpsychiater kondigde aan dat zijzelf melding zou doen waarna Tatjana mogelijk vervolgd zou worden voor schuldig verzuim.

Vervolgens weigerde de onderzoeksrechter de onderzoeken en verhoren uit te voeren die sowieso zouden leiden tot veroordeling van de dader.Zelfs de binnengebrachte bewijsstukken van gedwongen prostitutie werden genegeerd.

Nochtans, volgens het kind werd alles gefilmd en gefotografeerd. Tatjana kreeg zelfs een aangetekende brief 'Een huiszoeking is niet in het belang van het onderzoek, integendeel, het zou het onderzoek kunnen schaden'

Middenin haar talrijke operaties en revalidaties voortvloeiend uit de gewelddaden kwam Tatjana in de armoede terecht.
Op advies van haar therapeuten diende zij een aanvraag in voor tussenkomst in de therapie, ziekenhuisfacturen, kinisitherapie, thuiszorgmaterialen, …
Zij kan geen aanspraak maken op hulp van het Steunfonds Voor Slachtoffers Van Opzettelijke Gewelddaden. Dit kan enkel wanneer er een veroordeling is uitgesproken voor de daden.

Intussen is de vrouw die al jaren leeft van een invaliditeitsuitkering zelf veroordeeld. Voor zogenaamde ouderverstoting en lasterlijke aangifte kinderverkrachting !!!

Niet de dader, maar het slachtoffer heeft nu een strafblad alsook één maand gevangenisstraf met uitstel voor een periode van drie jaar.

Zij draait op voor al de gerechtskosten en moet een fikse schadevergoeding betalen aan de man die haar en het kind mishandelde en misbruikte.

Toppunt van al is dat zij ook een bijdrage dient te betalen aan het Fonds voor Hulp aan Slachtoffers van Opzettelijke Gewelddaden, datzelfde fonds dat ze zelf hoognodig heeft voor tussenkomst in haar herstel van de opzettelijke gewelddaden.

Mogen we vragen om massaal handtekeningen te verzamelen tot het bekomen van nieuwe wetgevingen ter bescherming van dergelijke slachtoffers!

Zet uw handtekening aub! Het kan morgen jouw verhaal zijn !!!!