Petitie voor een pragmatische bijsturing van de Leuvense zone 30

Opmerkingen

#3

Ik onderteken deze petitie omdat de zone 30 op sommige plaatsen wel zeker zijn nut heeft, maar zoals het nu geregeld is alleen maar voor frustratie zorgt.
Er zijn veel straten waar dit echt niet nodig is, bvb Schoolbergenstraat, Leming,… meer flitscontroles zouden daar beter kunnen plaats vinden.

Sofie Van Soest (Linden, 2022-03-18)

#9

Ik de inhoud van de tekst volledig ondersteun!

Gerda Happaerts (Boutersem , 2022-03-18)

#12

Ik zou verwachten dat een innovatieve stad als Leuven de snelheid aan de omstandigheden zou aanpassen. 30 per uur wanneer kinderen op de baan zijn, 50 op een rustige zondagavond. Zie Eureka aan de Diestsesteenweg in Linden.

Pieter Mertens (Linden, 2022-03-18)

#20

Misschien ook te vermelden dat er ook echt niemand zit te wachten op extra wegversmallingen die het hele gebeuren uiteindelijk maar onveiliger maakt.
(Zie pas “heraangelegde” Frans Nackaertsstraat waar je door de zigzagbewegingen nu rakelings langs kruisende fietsers moet terwijl je voordien het tegemoetkomend verkeer in een zee van VEILIGE ruimte kon kruisen)

Ben L. (Leuven, 2022-03-18)

#21

Ik akkoord ben methanol 30 in schoolomgevings en dorpskernen maar bv op de leming is dit rijden bijna onhaalbaar

Els Cleynhens (Linden, 2022-03-18)

#22

Op de leming en schoolbergenstraat 30 heel irritant

Milan Tas (Lubbeek, 2022-03-18)

#28

Er is niet voldoende nagedacht waar zone 30 zijn nut heeft en is voor vele straten heel absurd.

Magda Vanderstappen (Linden, 2022-03-18)

#30

30km. Per uur overal is niet realistisch. Zelfs de meest voorzichtige bestuurder zal er al eens over gaan.
Zo zal de beboeting meer lijken op toeval.
Zo zal men als bestuurder in Leuven een meer paranoïde houding aankweken.
Zo zal men als bestuurder in Leuven de politie niet meer zien als vriend maar wel als iemand die te vermijden valt.
Zo zal men in Leuven dit reglement niet consequent kunnen toepassen, want het zou boetes regenen.
Zal men dan sporadisch gaan flitsen ?
Zo staat dit reglement open voor misbruik en om mensen te viseren.
Ook zullen mensen die in een zijstraat van een steenweg wonen minder beboet worden dan mensen die wat dieper in de gemeente wonen.
Het argument dat men bij 30Km./u. minder verbruikt is niet juist. Net het tegendeel!
Graag geef ik nog dit mee:
Zelf rijd ik ook graag en zoveel mogelijk met de fiets.
Als er een auto blijvend achter mij blijft rijden, zal ik die aanmanen om mij te passeren. Desnoods stop ik zodat de auto mag doorrijden.
Het zal nogal wat worden iedere keer als er een auto komt, eventjes stoppen en dan terug starten met de fiets.
Begrijp mij niet verkeerd; ik vind dat het gemeentebestuur van Leuven al veel goed gedaan heeft. En ik verwacht nog vele goede beslissingen.
Maar dit !

Marcel Dumoulin (Kessel-lo, 2022-03-18)

#31

Ik onderteken oldat ik het volledig eens ben

Erna Herbots (Kessel-lo , 2022-03-18)

#32

Ik teken omdat die algemene zone 30 niets meer met verkeersveiligheid te maken heeft maar wel om de kast te spijzen.

Jos Vreugde (Haasrode, 2022-03-18)

#36

Het inderdaad grof overdreven is om overal maar zone 30 te maken.

Koen De Rick (Holsbeek, 2022-03-18)

#39

Ik ben voorstander voor zone 30 op afgesloten gedeeltes. Niet op doorstroom straten zoals Schoolbergenstraat, platte lo straat en lening

Tom Wambecq (Lubbeek, 2022-03-18)

#43

De uitleg bij deze petitie 100% correct is.

Gurbe Denteneer (Linden, 2022-03-18)

#44

Kan me helemaal vinden in de uitleg. Het promoten van fietser als keizer en de autobestuurder als de zot van Leuven wordt te vaak toegepast.

Ann Jacques (Kessel-Lo , 2022-03-18)

#45

Ik onderteken omdat we met deze regelneverij niemand motiveren om verantwoord om te gaan in het verkeer. Repressie kunnen we missen. Structurele maatregelen zijn veel belangrijker. Gezond verstand is in deze tijden meer dan noodzakelijk.

Van Poeck Luce (Kessel-lo , 2022-03-18)

#51

Met 40 per uur zou ik op veel plaatsen me wel kunnen schikken, maar 30 per uur is gewoon kassa kassa, niet meer niet minder

An Vanhove (Kessel-lo, 2022-03-18)

#53

Zeer ondoordacht om overal zone 3.0 in te voeren. Er zijn straten waar dit heel goed is en straten waar 30 de veiligheid in het gedrang brengt.

Stef Van Hees (Kessel lo, 2022-03-18)

#58

Ik onderteken omdat ik zelf in Kessel-Lo woon en mijn wagen nodig heb om cliëntbezoeken te doen voor mijn werk. De zone 30 in heel Kessel-Lo is voor mij overdreven. Ik ben voorstander van beperkingen in bepaalde straten en scholen, maar niet voor beperkingen in heel groot Leuven. Ik ga zelf met de fiets naar het werk als ik bureauwerk doe, dus ik ben zeker geen fervente automobilist, maar een goed evenwicht is momenteel zoek.

Lesley De Letter (Kessel-Lo, 2022-03-18)

#61

Te zot voor woorden om slechts 30km/u te rijden op sommige rijbanen.

Wera David (Wilsele , 2022-03-18)

#83

Omdat we dringend eens moeten ophouden om snelheidsbeperkingen, rode lichten en hindernissen (versmallingen, bloembakken, drempels, ...) altijd maar te hanteren als makkelijkheidsantwoord op elk (gepercipieerd) verkeersprobleem. Meer leefbaarheid, ja, maar ook voor de automobilist.

Bart Van Damme (Herent, 2022-03-18)

#85

Het is niet alleen slecht voor het milieu, 2 keer zolang onderweg in deze streken

Vanreusel Marc (Lubbeek, 2022-03-18)

#88

Ik onderteken omdat in vind dat zone 30 moet bijgestuurd worden

Tom Michiels (Lubbeek ( Linden ), 2022-03-18)

#91

Ik tegen ‘privéstraten’ ben en tegen zone 30 van 5km lang omdat er geen deftig fietspad is.

Sofie Robberechts (St Pieters Rode, 2022-03-18)

#93

30 per uur op de Leming is ridicuul. Zelfs de wielertoeristen steken de wagens voorbij langs links of zelfs langs rechts...

Marc Lontie (Linden, 2022-03-18)

#97

Het onmogelijk is om in de deelgemeenten 30 km. per uur met de wagen te rijden, zelfs de fietsen rijden ons voorbij. Enorm gevaarlijke situatie.

Anna Neels (Linden, 2022-03-18)

#100

Ik de groene waanzin wil stoppen! Het is ondoordacht en zelfs gevaarlijk als ik zelf met de fiets rij tussen auto’s die mijn snelheid rijden.

Alex Vranckx (Linden, 2022-03-18)

#102

het puur pestgedrag is van dit groene stadsbestuur. De auto is nog enkel en alleen een melkkoe geworden voor dit bestuur.

luc vandegaer (kessel-lo, 2022-03-18)

#104

Dit niet nodig is in ALLE straten van de de deelgemeenten.

Patricia Coekaerts (3010 Kessel-lo, 2022-03-18)

#105

Ik onderteken omdat de zone 30 ook de bebouwde kom op de Leming en in de schoolbergenstraat plots minstens 500 m heeft uitgebreid. Tegen 30 km/hr op de leming word je voorbij gereden door wielertoeristen wat de situatie nog gevaarlijker maakt

Marc Gielen (Linden, 2022-03-18)

#114

Ik vind dat er, zeker in de landelijke straten aan de buitenste gemeentegrenzen, niet voldoende rekening werd gehouden met de plaatselijke situatie bij de invoering van zone 30. In de Schoolbergenstraat, Leming en Kortrijksestraat werd zelfs de grens van de bebouwde kom verlegd om ze toch maar mee te kunnen opnemen in de zone. Dat terwijl net op deze stukken gescheiden fietspaden prima mogelijk zijn. En helemaal verkeerd vind ik het dat bestaande fietspaden zelfs aangeschaft worden (i.e. Schoolbergenstraat) om binnenkort plaats te maken voor oa. wegversmallingen en gemengd verkeer op de baan. Dat toont alleen maar aan dat in deze beslissing de veiligheid NIET op nummer 1 staat.

Hilde Meurrens (Kessel-Lo, 2022-03-18)

#123

Dit niets meer met verkeersveiligheid te maken heeft, maar enkel nog focus legt op het maximaal kunnen beboeten van de weggebruikers en aldus extra verdoken belastingen te kunnen heffen om financiële putten te dichten.

Kevin Cleynhens (Werchter , 2022-03-19)

#127

Op sommige plaatsen lijkt het me volkomen nutteloos de snelheid dusdanig te beperken en kan men evenzeer de veiligheid garanderen met de invoering van een snelheid van 50 km/h. Ik ben opgegroeid in Kessel-Lo en kom er nog regelmatig.

Guy Denil (Lubbeek, 2022-03-19)

#131

Ik met mijn fiets speedelec nu maar 30 mag doen op holsbeeksestwg in lessel lo...er rijdt smorgens werkelijk niemand.

Peter De rudder (Holsbeek , 2022-03-19)

#136

Ik akkoord ga met bovenstaande commenta(a)r(en).

Michel Van Linthout (Leuven , 2022-03-19)

#145

Moet heel vaak in Kessel-Lo zijn. Waarom in hemelsnaam straten zoals Platte Lo 30 km/u??
Als het van mij afhangt enkel rond scholen. Er zijn andere toestanden die het verkeer veel gevaarlijker maken dan de beperking van snelheid.

Lieve Hellings (Linden , 2022-03-19)

#154

Naar Leuven rijden we aan 30 km/u tot aan het provinciaal domein van Kessel-Lo via Leming en Holsbeekse steenweg, daar nemen we de bus Lijn 2 (frequenter dan bus vanuit Hoog-Linden) tot Leuven. Dat is maar 1 van de ongemakken van Zone 30. Met de fiets rijden we veilig via Sneppenstraat (paralel aan Leming) tot aan Kruispunt Schoolbergenstraat en Holbeekse steenweg. Verder via provinciaal domein naar Leuven. 30 km/u aan scholen, dichte lintbebouwing en drukke verkeersplaatsen (bvb. handelskernen) vind ik normaal. Maar wat is er mis met 50 km/u op open verbindingswegen naar de rand van Leuven???

Guido Peeters (Linden, 2022-03-19)

#162

30 km per uur aan scholen op bepaalde tijdstippen ok, voor het overige nutteloos en hinderend.

Ludo Geuens (Tremelo , 2022-03-19)

#165

Ik onderteken omdat ik vind dat 30 km niet overal gepast is. De motor van mijn auto wordt niet warm en zorgt voor meer vervuilende lucht dan noodzakelijk. Mensen gaan steeds langzamer rijden om een bekeuring te voorkomen en de frustratie wordt alleen maar groter als je niet kunt doorrijden om bijvoorbeeld op tijd op een afspraak te zijn.

Wilfried Kumeling (Kesse-Lo, 2022-03-19)

#166

De huidige maatregelen er ver over zijn, zorgen voor verslapte aandacht
in het verkeer, zorgen ervoor dat verplaatsingen binnen het Leuvense in tijd sterk doen oplopen. Beter goede snelheidslimieten correct en regelmatig afdwingen dan ze belachelijk laag te zetten en een loterij met een toevallige flitscamera doen.

Pieter Leenaerts (Wijgmaal , 2022-03-19)

#167

De zone 30 ondoordacht, zuiver op basis van ideologie en zonder enige realiteitszin werd ingevoerd. De enige winnaar is de stadskas.

Erika Van Essche (Kessel-Lo, 2022-03-19)

#171

Ik het volledig eens ben met je standpunt.
Kortom: overal zone 30 is absurd.

An Claes (Kessel-Lo , 2022-03-19)

#173

Omdat deze maatregel van 30km/u op algemene wijze(niet beredeneerd) voor het ganse grondgebied Leuven en al zijn deelgemeentes in te invoeren, te dom is voor woorden.

Dirk Meurrens (LINDEN (LUBBEEK), 2022-03-19)

#176

Het volledig eens ben met de schrijver.

Derickx Jeroen (Leuven, 2022-03-19)

#184

Ik onderteken omdat ik persoonlijk vind dat de 30/u zones beperkt mogen blijven bij scholen maar niet over de hele stad. Anders maakt men de zwakke weggebruiker nóg zwakker.

Carmen Bideloo (Kortrijk-Dutsel, 2022-03-19)

#187

Volledig eens met deze tekst!

Stani Denauw (Linden, 2022-03-19)

#188

Alle redenen die op de petitie staan. Bovendien wekt dergelijke onnuttige en niet gedragen snelheidsbeperking extra verkeersagressiviteit en nervositeit op.

Liesbeth Fierens (Leuven, 2022-03-19)

#190

Ik wordt op de leming ingehaald door fietsers🤔

Patrick Miseur (Linden, 2022-03-19)

#193

Ik onderteken omdat de massale invoering van zone 30 in Leuven en deelgemeenten totaal disproportioneel is en louter fundamentalistisch ideologisch geïnspireerd. Hiermee wordt het situationele effect van een gepaste maatregel bv. aan scholen totaal teniet gedaan.

Luc Fierens (Kesse-Lo, 2022-03-19)

#200

Ik onderteken omdat ik hier helemaal mee akkoord ga!

Dirk Joachum (Boutersem , 2022-03-19)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...