'Stop de wanpraktijken van BumaStemra en steun componist Maarten Hartveldt. Hij strijdt niet alleen voor zichzelf maar voor alle componisten'

Opmerkingen

#4

Ik ben zelf songwriter en ik heb zelf ook deze problemen ervaren.

Galeyn Tenhaeff (Amsterdam, 2020-07-14)

#8

Ik het totaal eens ben met Maarten.

Damian Bast (Hilversum, 2020-07-14)

#10

Uitkeringen voor rechthebbenden moeten transparanter en eerlijker

Didier de Ruyter (Amsterdam, 2020-07-14)

#11

Ik het schandalig vind en zelf ook in de muziek zit.

Antonie Löwenthal (Ravenstein, 2020-07-14)

#18

Ik teken omdat ik zelf ook muzikant ben.

Tim Hofmans (Ravenstein, 2020-07-14)

#27

Ik heb gewerkt bij een muziek school en ik weet hoe moeilijk het kan zijn!

Ronnie Poeljes (Spijkenisse, 2020-07-14)

#31

D

Julia Nauta (0646615083, 2020-07-14)

#32

Ik zelf sta in geschreven sta en artiest ben

Roy Van der hoeven (Delft, 2020-07-14)

#36

Ook al jaren zelf achter mijn geld aan moeten zitten: de database is een rommeltje en het fingerprinting systeem wel erg willekeurig, zo lijkt het.
Ook al eens €800 ontvangen van een artiest met een gelijkende naam: zou niet mogen gebeuren (uiteraard teruggestort).

Arno Peeters (Utrecht , 2020-07-15)

#41

Ik ben ook componist en bescherm graag mijn toekomstige werk. Wij artiesten moeten betaald worden voor ons werk.

Maikel Maduro (Alkmaar, 2020-07-15)

#42

Deze muzikanten werken keihard en worden financieel benadeeld ,dit kan natuurlijk niet!

Joke Scherpenzeel (Ede, 2020-07-15)

#44

Ik zelf ook veel problemen met Buma Stemra ondervindt.

Vijay Weemhoff (Amsterdam , 2020-07-15)

#48

Ik werk in de muziek en wens meer rechtvaardigheid en respect voor musici

Ton Kooiman (Utrecht, 2020-07-15)

#49

Ik ben componist en heb de nalatigheid van Buma Stemra zelf op gelijke wijze meegemaakt.

Marc Van Vugt (Houten, 2020-07-15)

#50

Dit een hiaat is, ga met de tijd en het metier mee!

Andreas van Engelen (Amsterdam, 2020-07-15)

#52

Kunstenaars, musici, acteurs, auteurs godbetere het de centen horen te krijgen waarvoor ze zich het schompes werken.

Lijn Schutte (Amsterdam, 2020-07-15)

#54

Omdat ik zo langzamerhand niet tegen onrecht kan

Rob Scherpenisse (Vleuten, 2020-07-15)

#59

Meer transparantie, wie heeft mijn muziek gebruikt, in welke productie, welke locatie, wanneer, hoe vaak, ipv alleen een bedrag(je). Kunnen wij na gaan of het bedrag ergens op slaat. Graag aan de kant van de componisten staan, ook die waarvan de muziek niet op de radio te horen is. Daar is de Buma toch voor opgericht! Dat Maarten in hoger beroep in het gelijk is gesteld vind ik een enorme opsteker, maar zou niet nodig moeten zijn. Buma zou VOOR je moeten procederen niet tegen de componisten.

Jean-Pierre Guiran (Sint-Jacobiparochie, 2020-07-15)

#60

Ik teken omdat ik ook al jaren grote twijfels heb over de peilmethodes en verdeelsleutels bij de Buma.

Addy Scheele (Groningen, 2020-07-15)

#70

Steun hierin Maarten, en daarmee ook alle schrijvers: eerlijke beloning!

Peggy Hegeman (Tilburg, 2020-07-19)

#71

Ik onderteken omdat ik vind dat BumaStemra moet vechten voor de rechten van componisten/muzikanten en niet ertegen.

Ben Weijand (Tilburg , 2020-07-19)

#74

Dat we dit geheel goed moeten doen of af moeten schaffen. Buma is ontransparant en Maarten is een van de vele slachtoffers.

Rens de Grauw (Tilburg, 2020-07-19)

#75

mee eens

Max Boeree (baarn, 2020-07-19)

#76

er een eind moet komen aan de achterhaalde wijze waarop Buma Stemra werkt. Is niet meer van deze tijd

Peter van den Dungen (Breda, 2020-07-19)

#77

Omdat ik het met Maarten eens ben en hem steun!

Roel Koster (Ede, 2020-07-19)

#79

Ik onderteken omdat er een wezenlijk verschil is tussen themaparken en pretparken. De Efteling, Toverland en Europa-Parken zijn stuk voor stuk themaparken. Muziek vormt bij deze parken een belangrijke factor in het creëren van een Erfahrung. Voor themaparken moet daarom een andere regeling gaan gelden dan voor pretparken (waar vooral een Erlebnis gecreëerd wordt). Bij themaparken is muziek een essentieel onderdeel van de nagestreefde betekenisvolle betekenis.

dr. Pieter C.M. Cornelis (Veldhoven, 2020-07-19)

#83

Ik t schandalig vindt van zowel Efteling als Buma olv grote salarissen !!
Componisten te kort doen;
een doodzonde. L

Frans De Bruijn (Tilburg , 2020-07-19)

#85

Ik voor eerlijke vergoedingen voor auteurs en componisten ben

Wim Koevoets (Kingston, 2020-07-19)

#90

Ik onderteken, omdat ik het volledig eens ben met Maarten en Marcus.

Jan Terpstra (Rijen, 2020-07-20)

#98

Omdat componisten een eerlijke vergoeding verdienen.

Olivier Alberts (Amsterdam , 2020-07-20)

#108

Er is veel mis met B/S; en dat is al jaren zo. Nooit ontving ik een correcte afrekening in de afgelopen 36 jaar en met elke afrekening moest er actie worden ondernomen om de mij toekomende gelden te ontvangen. Commentaren via de website komen niet aan; of worden door de shredder gehaald, acties en reacties van accountmanagers B/S duren soms langer dan een jaar. B/S doet er alles aan om vooral niet uit te keren aan haar aangesloten leden. B/S (vereniging & stichting) heeft sinds haar ontstaan in 1913 het telkens voor elkaar gekregen (Politiek? Raad van State?) om allerhande wettelijke wijzigingen in haar statuten, als vereniging en stichting, te mogen doorvoeren. Wie grip heeft op deze vereniging en stichting is uiteindelijk de Nederlandse Rechtspraak. Maar in het geval van Maarten Hartveldt bleek al gauw dat de rechter in eerste rechtsgang zich totaal niet verdiept had in deze, in feite, simpele casus. Niet verdiept, geen interesse, gewoon de juristenpraatjes van B/S geloven en de auteur naar huis sturen met de rekening van de rechtsgang. Gelukkig bleek in het Hoger Beroep wat Maarten aantekende, dat er wel 4 rechters bereid waren geweest om zich wel te verdiepen in deze zaak; en de waardeloze en vooral nietszeggende argumenten van de jurist van B/S naar de Fabeltjeskrant verwezen. Maarten won dus; maar wat zegt het? B/S zal zeer ws met een net zo waardeloos en nietszeggend aanbod en vergoeding komen zoals ze deze zaak verdedigden. Ik ga er vanuit dat Maarten dat niet zal accepteren; al is het inmiddels een principe zaak geworden, feit blijft dat Maarten recht heeft op terechte uitkering. Maar B/S heeft een andere strategie. En dat is deze:

Wij kunnen u niet meer bereiken,
wij komen een zintuig tekort,
wij leggen ons neer bij de feiten
dat u minder en minder wordt.

De enkele keren dat u
Nog in Hoofddorp aan ons verschijnt,
wordt u al ijler en ijler
tot u voorgoed en voor altijd verdwijnt.

Volgens ons kontrakt hoeven wij u dan u nooit meer te betalen
Met onmiddelijke ingang, op de dag dat u niet meer leeft
En gaan wij uw inleg dan feestelijk in drank (en met wilde wijven) vertalen
Zingend op de werken die u in’t verleden ooit schreef

Cees Slings (Leersum, 2020-07-20)

#111

Ik onderteken deze petitie omdat de componist recht heeft op een juiste vergoeding en zeker als zijn muziek dag in dag uit jaar in jaar uit gebruikt wordt.

Nicolaas Gadellaa (Wijk bij Duurstede, 2020-07-20)

#119

Ik omderteken omdat de bedenkers en uitvoerders van de muziek voor hun werkzaamheden fatsoenlijk betaald dienen te worden. In een creatief werk gaan vele uren zitten. Het werk is het resultaat van een lang creërend proces.

Jacqueline Dekker- de Vreese de Vreese (Denhaag , 2020-07-21)

#120

BumaStemra is al sinds de oprichting een van de meest schandelijke instanties die zich bezig houdt met het innen van publieke gelden. Innen vooral want het verdelen aan de rechthebbenden is altijd secundair. Er mag van mij door de overheid wel eens onderzoek naar worden gedaan.

Tibor Uittenbogaard (Woerden, 2020-07-21)

#123

Omdat ik de componisten steun bij het krijgen waar ze recht op hebben

Kris Kras (Weelde, 2020-07-21)

#154

Een monopoly in deze tijd is geen eerlijke concurrentie

EJ Scheepers (Amsterdsam, 2020-08-11)

#157

Ik het schandalig vind, dat het zo ondergewaardeerd en onder betaald wordt!

Marjan Maduro (Heiloo, 2020-08-13)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...