Situatiewijzigingen kruispunten N371 Smilde, Bovensmilde

Opmerkingen

#201

Ik reken omdat ik vind dat men ondanks de 60km zones bij de kruisingen en in de beide dorpen te hard rijden. mijn idee is om het hele traject smilde bovensmilde 60 kmh van te maken en dan ook traject controle maken.

jan uil (smilde, 2020-01-14)

#203

Ik vind dat er een vangrail moet komen. Er gebeuren teveel ongelukken.

Esmee Gerritsma (Bovensmilde, 2020-01-14)

#205

De reactie van de gemeente, op korte en middellange termijn staan er geen werkzaamheden gepland, waarbij nieuwe oplossingen bekeken kunnen worden. Provincie monitort en houd de situatie in de gaten. Met deze tekst kan je alle kanten op...

Peter Daalman (Smilde, 2020-01-15)

#206

Er een vangrail moet komen langs de vaart!!

Erwin Blomberg (Bovensmilde , 2020-01-15)

#208

Er moet Minsten een goede vangrail komen.

Jeannette Verschoor (Bovensmilde, 2020-01-15)

#209

Er sowieso een vangrail moet komen.
Het is van de gekke dat er een vangrail is vanaf Assen tot Diever, behalve van de norgerbrug tot de schuine brug!!! M.i. Het drukste gedeelte!!

Piet Verschoor (Bovensmilde, 2020-01-15)

#210

Ik recent een ongeluk voor mijn ogen heb zien gebeuren bij een kruispunt, omdat de kruispunten onoverzichtelijk zijn, omdat de n371 een drukke weg is, omdat het in de winter, in het donker , bij regen een gevaarlijke weg is door het water ernaast, zonder vangrail. Ook door toename van breed landbouw verkeer moet je soms uitwijken naar de berm en is daar vlak naast het water. Doodeng!!!

Marjanne Baas (Smilde, 2020-01-15)

#211

Teveel gevaarlijke situaties tussen boven en midden Smilde!
Ontbreken van vangrail !
Ontbreken stoplichten daardoor geen veilige oversteekplaats !

H Haveman (Smilde, 2020-01-15)

#212

Ik teken omdat wij aan deze weg wonen en er verschrikkelijk hard en gevaarlijk gereden wordt.

G.J. Peters (Smilde, 2020-01-15)

#214

Het vooral voor voetgangers en fietsers erg gevaarlijk is om over te steken.
Voorstel.
Neem in dit initiatief ook de stille kant mee, daar wordt veel te hard gereden.

Jos van den Hurk (Smilde, 2020-01-15)

#215

Ik teken dit, omdat ik mij als inwoner van Bovensmilde en als huisarts zorgen maak om de verkeersveiligheid van het dorp met name van de Hoofdweg. Ik vind het nog steeds bijzonder dat er in Bovensmilde en Smilde geen vangrail is, zeker na de recente ongevallen aan de Hoofdweg.

Henk Van der Veen (Bovensmilde, 2020-01-15)

#216

Ik teken deze petitie omdat ik het heel hard nodig vind dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Overal vangrails!!! en rotondes, drempels of iets dergelijks. Laat er alsjeblieft wat gebeuren. En zo snel mogelijk!! Er gebeuren teveel en te vreselijke ongelukken met dodelijke afloop. De gemeente Midden Drenthe moet toch zuinig zijn op de inwoners!! Veiligheid bovenalles.

Els Knol-Vermeij (Smilde, 2020-01-15)

#217

Ik teken omdat de verkeersveiligheid op de N371 (Smilde en Bovensmilde e.o. verbetert móét worden. Het is wachten tot er zwaargewonden of nog erger, doden, gaan vallen. Dat mogen, willen en kunnen de provincie en gemeente níét op hun geweten hebben!

Peter Baas (Smilde, 2020-01-15)

#218

Er moet langs het gehele traject een vangrail geplaatst worden samen met een aaneensluitende snelheidsbeperking voor gehele traject Bovensmilde naar Hoogersmilde.
En geen geld verspild worden aan overbodige rotondes.

George Sloot (smilde, 2020-01-15)

#219

Ongelukken zoals die gebeurd zijn mogen gewoon niet meer gebeuren! 😢

Harma Bouwman (Smilde, 2020-01-15)

#223

Ik rij er wekelijks langs, en vind t gevaarlijk dat er geen vangrail is naast de Drentse hoofdvaart.

Matthijs Tangenberg (Drijber, 2020-01-15)

#224

Ik het helemaal eens met de stelling in de Smildeger. Het is schandalig dat de overheid al jaren niet zijn verantwoordelijkheid neemt. En dat het keer op keer slachtoffers kost.

Richard Bezemer (Smilde, 2020-01-15)

#226

Veiligheid is geboden.
Doorstroming op zijwegen hapert hier en daar.
Een bloemenstal aan deze weg is nieuw onveilig element voor alle verkeersdeelnemers.

Fake Koopmans (Smilde, 2020-01-15)

#228

Er veel ongelukken gebeuren.
En dan heb ik het niet over de fietsen diectegelmayig door auto.s geen voorrang krijgen en aan gereden worden.
Of door de uitgangen van alle huizen die met auto uit hun uitweg gaan.
Als ze dat eens gingen bij houden dan is dat denk ik schrikbarend.

Annita Appelo (Smilde, 2020-01-15)

#231

Ik de situatie op de Rijksweg na de laatste opknap beurt bedroevend genoeg verslechterd vind. De busstophavens zijn grotendeels weg gehaald, ergernis nummer 1 het veroorzaakt file. De fietsers hebben nu voorrang. Zeer gevaarlijk. Er zit dikwijls een knik in het fietspad en dan kun je als auto mobilist helemaal niet goed zien wat er aan komt en word je soms verrast door een snelle E-bike. Tijdens de spits kun je dikwijls vanuit een dorpskern de weg niet opkomen wegens de ellenlange rij aan voertuigen. Hoe kan dit eerlijker verdeeld worden? De splitsing kruising bij de Norgervaart is zo gevaarlijk, dat je op de Rijksweg dikwijls vol op de rem moet, omdat de mensen denken er voor te schieten en voorrang nemen. Ik heb mij dikwijls al afgevraagd waarom de situatie daar niet veranderd word. Met regelmaat zitten daar auto's op elkaar en geeft dat gigantische files. Mijn man doet er de laatste 2 jaar 2 uur over om met de Auto vanuit Helpman Groningen thuis te komen vanaf 16.00 uur. Dat vind ik niet normaal. Het is een afstand van 33 Km.

Irene Stam (Bovensmilde, 2020-01-15)

#236

Ik teken omdat ik vindt dat het veiligheid voor op moet staan

Fokko Visser (Smilde, 2020-01-15)

#239

er wat moet gebeuren

Pia Briggeman (Bovensmilde, 2020-01-15)

#241

Ik het een heel gevaarlijke weg vind, ook als je met de bus terug komt uit assen kan het soms lang duren voordat je oversteken kan.

M Pelupessy (Bovensmilde , 2020-01-15)

#243

De laatste tijd wel erg veel ongelukken gebeuren

Ria Oosterloo (Smilde, 2020-01-15)

#247

Er te ongelukken gebeuren!!!!

Alie van der Velde (Smilde , 2020-01-15)

#248

Er kennelijk teveel automobilisten begeleid moeten worden om veilig aan het verkeer deel te nemen.

H.B. Cazemier (Smilde, 2020-01-15)

#249

Ik elke dag gebruik maak van de weg vind dat bij de plakkenbrug stoplichten moeten komen

Ada De bruijn (Smilde, 2020-01-15)

#250

Geen drempels of verkeerslichten, wel minirotondes

Hinke Wolthuizen (Witten, 2020-01-15)

#252

Ik teken omdat het soms erg gevaarlijk is als je uit een zijstraat de weg op wilt gaan vooral in spits uren langs het kanaal. Laten ze ook vangrails plaatsen vanaf Bovensmilde tot hogersmilde. Zou een stuk minder gevaarlijker worden en rotondes op de drukke kruispunten

Lucie Visser (Smilde , 2020-01-15)

#253

er veel te veel ongelukken gebeuren vangrail er langs en snelheid naar beneden

tina van het hoofd (smilde, 2020-01-15)

#256

Te veel ernstige ongelukken gebeuren.

Robert Klok (Smilde, 2020-01-15)

#257

Bekenden overleden en aangereden zijn op deze gevaarlijke weg

Chella de Vries (Smilde, 2020-01-15)

#260

Ik teken omdat het echt gevaarlijk is moet nu toch wel iets aan gedaan worden .

Gerrie Peters (Smilde, 2020-01-15)

#261

Onveilige situaties zijn het nu

Mirjam van Dalen (Smilde, 2020-01-15)

#262

Omdat mensen soms als debielen rijden

Chris Koster (Smilde, 2020-01-15)

#263

Er te hard wordt gereden, onveilige situatie's , er vangrail ontbreekt.

Siska Kalsbeek (Smilde, 2020-01-15)

#264

Het er zo onveilig is voor verkeersdeelnemers.
Je kunt de weg bijna niet oversteken ivm drukte.
Slecht verlicht.fietsers bijna niet te zien wanneer je af wil slaan.
Je kan zo de vaart in. Geen bescherming.

Miranda Nijhuis (Laaghalerveen, 2020-01-15)

#269

Omdat de n371 gewoon een levensgevaarlijke weg is.

William BOER (Smilde, 2020-01-15)

#270

Omdat ik al jaren vind dat zo wie zo de vangrail doorgetrokken moet worden door heel de Smilde. En de kruispunten moeten veiliger. Dan hadden we nog heel wat mensen bij ons gehad.

Gieny Tooren (Smilde, 2020-01-15)

#271

Er gebeuren te veel ongelukken

Demi Roetert Steenbruggen (Smilde, 2020-01-15)

#272

Er heel veel ongelukken gebeuren daar

Danii-Dave Hendrik-Jan Jansen - van Dooren (Smilde, 2020-01-16)

#273

Moest van demi

Niels Vegter (Spijk, 2020-01-16)

#275

Ik dit erg belangrijk vind.

Dominik Mostert (Assen , 2020-01-16)

#279

Ik teken deze petitie voor een veiligere N371

Bianca Leunge - Pranger (Smilde, 2020-01-16)

#280

Er te vaakongelukken gbeuren
Plaats buitn de bebouwde kom een vangrail.
Dat is verder langs het kanaal tochook.

Roelie Hoekan (Bovensmide, 2020-01-16)

#281

De situaties op de kruispunten zijn gevaarlijk omdat de auto's daar niet veilig van de weg af kunnen draaien. En zo onnodig het verkeer op de hoofdweg ophouden.

Betty Mulder (Bovensmilde , 2020-01-16)

#282

Ik vindt dat er over de hele lengte van de vaart een vangrail moet komen. Meerdere mensen hadden waarschijnlijk nog geleefd als ze werden opgevangen door een vangrail in plaats van dat ze in het kanaal eindigden. Daarom teken ik deze petitie.

Kirsten Dekker (Smilde, 2020-01-16)

#285

Er teveel slachtoffers zijn gevallen.
Hoeveel moeten er nog verongelukken, voordat er wordt ingegrepen?????

H. Kruissink (Assen, 2020-01-16)

#286

Ik heb ook een paar keer een gevaarlijke situatie gehad. Vaak door een ander, asociaal inhalen of vanaf de brug er nog snel even voorlangs.
Na deze ongelukken doe er wat aan voordat er nog meer mensen levens vallen.

Jessica Drenth (Smilde, 2020-01-16)

#287

Omdat ik achter de actie sta.

Jan Rispens (Smilde, 2020-01-16)

#295

Ik teken omdat, mijn neefje en nichtje onlangs hun moeder zijn verloren vanwege een ongeval op de N371...

J De Jong (Hoogersmilde, 2020-01-17)

#296

Helemaal mee eens

Eddy Koerts (Smilde , 2020-01-17)

#300

Levensgevaarlijke weg, al veel ongelukken gebeurd en veel gevaarlijke situaties

G Haveman (Smilde, 2020-01-17)

#310

Omdat er op bepaalde tijden zoals spits smorgens en smidags men niet aan de snelheden kan houden en daarbij asociaal gedrag vertoond als je ver van te voren al aan geeft dat je van de weg af wil je oprit in.
Geen respect als je wel 50 rijd en daarbij nog inhalen in de dorpen

John Nieuwland (Smilde, 2020-01-24)

#312

Het te vaak fout gaat, de weg duidelijk niet veilig is omdat het te dicht tegen het kanaal ligt, de kruispunten onoverzichtelijk zijn, uitnodigt om te hard te rijden. Elke rit is onwenselijk spannend omdat er bijna geen ruimte is om uit te wijken of te herstellen

Robert Hulsing (Smilde, 2020-01-27)

#314

Ik de situatie erg gevaarlijk en onoverzichtelijk vind

JF De Sirat (Bovensmilde, 2020-01-28)

#315

Er te hard wordt gereden, er gevaarlijke kruispunten zijn en omdat automobilisten op het laatste moment op de rem gaan om af te slaan naar een aangelegen woning van bedrijf

Jaap Jagt (Bovensmilde, 2020-01-28)

#316

Er teveel ongelukken zijn gebeurt de laatste jaren, terug naar 60 km en drempels op alle kruisingen alsmede controle agrarisch verkeer is keihard nodig

Rob Tollenaar (Hoofdweg 72 Smilde, 2020-01-28)

#319

Er goed aan wordt gedaan om dit stuk weg veiliger te maken. Inspraak van aanwonenden en gebruikers is cruciaal.

M. Rook (Bovensmilde, 2020-01-28)

#321

Ik teken omdat ik vindt dat de weg als sluiproute en racebaan gebruikt wordt. Hoe eerder eeen flitspaal hoe beter, en vooral in de dorpen.

Rob Mobach (Smilde , 2020-01-28)

#328

Veiligheid d.m.v vangrail langs de gehele vaart aan de drukke kant.
Kruispunten met rotondes, als daar voldoende ruimte voor is.

Gemma Van weers (Smilde, 2020-01-28)

#331

er gebeuren echt te vaak ongelukken. Geen vangrail, die zijn er al genoeg en het wordt er blijkbaar niet beter van. Beter bomen planten: dat maakt menen voorzichtiger. En dat ziet er ook nog aanzienlijk betere uit.

Godfried Westen (Bovensmilde, 2020-01-28)

#332

Al diverse malen bijna ongelukken gezien, met name door fietsers, vaak zonder licht in donkere kleding. Slecht in contrast met auto ‘s

Harry Feijen (Smilde , 2020-01-28)

#334

Omdat iedere gewonde of dode er 1 teveel is

Hielke de Wit (Bovensmilde, 2020-01-28)

#336

Voor de veiligheid van mensen!

Jan Woldhuis (Smilde, 2020-01-29)

#338

Ik teken, omdat er te veel ongelukken gebeuren op de N371.
Mijns inziens moet deze weg verplaatst worden naar de westkant van de "Smildes", met afslagen die dorpen in. Immers de N371 is de aan- en afvoerroute naar en vanuit Assen. Dagelijks rijden er zo'n 11000 auto's over deze weg. Hoogste tijd om deze hoeveelheid verkeer buiten de dorpen om te leiden.

Tjeerd Roffel (Bovensmilde, 2020-01-29)

#339

Ik vind dat er wat moet gebeuren aan de verkeersveiligheid op deze weg!

Margriet Wijnveen (Bovensmilde , 2020-01-29)

#340

Ik zou graag een inhaalverbod zien bij de bruggen en vanrail

Margaret Witlox (Bovensmilde, 2020-01-29)

#342

Het soms net lijkt op een start en landings baan van Schiphol . Gewoon traject controle en naar 60 km

Richard Venema (Smilde, 2020-01-29)

#344

Vind dat de weg veiliger moet worden.

Dionne Woldhuis (Bovensmilde, 2020-01-29)

#345

Deze weg wordt als racebaan gebruikt en omdat er een fietspad naast ligt en dat ik gevaarlijke situaties heb mee gemaakt op deze weg moet er zo snel mogelijk wat aan gedaan worden.

Johan Keizer (Smilde, 2020-01-29)

#349

ik teken omdat ik het er mee eens ben dat dit anders moet.
het is elke dag weer proberen om veilig de oprit uit te rijden en in te voegen op de snelweg

Wim Zuiderwijk (Smilde, 2020-01-29)

#350

De situatie op meerdere plaatsen langs deze weg ontoelaatbaar gevaarlijk is.

Janke Lippets-Klok (Smilde, 2020-01-29)

#353

ik teken omdat ik vind dat er momenten zijn dat het gevaarlijk is. Geen stoep, geen verlichting, chauffeurs die te hard rijden

Susan slesazeck (bovensmilde, 2020-01-29)

#355

Er gebeuren te veel ongelukken. Uiteraard is dit ook de verantwoordelijkheid van de bestuurders zelf, er wordt naemlijk ook veel te hard en onvoorzichtig gereden. Maar voorkomen is beter dan genezen.

Karin Popken (Smilde, 2020-01-29)

#356

Gevaarlijke weg vangrail plaatsen.

Jan Wisman (Stelling 1, 2020-01-29)

#358

Er mag best wel een vangrail komen langs de vaart in Hoogersmilde en er wordt best wel hard gereden binnen de bebouwde kom..

Lex Meerwaldt (Hoogersmilde, 2020-01-29)

#359

Er zijn in korte tijd al twee grote ongelukken zijn geweest bij de grietmansbrug. Daar wonen wij vlakbij.
De auto's en vrachtwagens rijden veelal veel te hard of er wordt ingehaald, waar het niet mag.
Als iemand even niet oplet, gebeuren er ongelukken.
Voor mensen , veelal kinderen, zo ook mijn eigen kind, fietst op dit fietspad, wat soms erg gevaarlijk is omdat er geen enkele uitwijkmogelijkheden zijn voor het verkeer en op het fietspad, in het water of tegen huizen aan kunnen botsen/terecht komen
Het lijkt me heel erg fijn als er iets gebeurt, dat het verkeer gedwongen wordt om rustiger te rijden!!!

Margot Jans (Bovensmilde, 2020-01-29)

#363

Deze weg en alle kruispunten veiliger moeten worden en maatregelen moeten komen om te hard rijden aan te pakken

Lies Duine (Smilde, 2020-01-30)

#366

Er wordt veel ste hard en roekeloos gereden

P.H. Boer (Bovensmilde , 2020-01-30)

#367

Binnen de bebouwde kom van Bovensmilde Zijn snelheidsbeperkende maatregelen die de bestuurders die te hard rijden veel geld kosten (flitspalen) hard nodig. Bij een politie controle in 2018 werden in 3 uur meer dan 600 overtredingen van de maximum snelheid geregistreerd.
Drempels zijn geen optie. Vrachtwagens en landbouwverkeer ketsen daar hard overheen en zorgen voor trillingen en schade aan woningen.
Rondweg aanleggen lijkt me de beste optie.

F van Boekel (Bovensmilde, 2020-01-30)

#368

Het moet veranderen

Noud Nijboer (Diever, 2020-01-30)

#369

Er gebeuren te veel ongelukken

Arend Nijboer (Bovensmilde, 2020-01-30)

#371

Ik teken omdat er door vele automobilisten geraced wordt door de bebouwde kom en ik graag een vangrail zou willen langs de hele vaart.

Els Brummer (Bovensmilde, 2020-01-31)

#373

Er erg veel ongelukken gebeuren. Vooral de kruisigen zijn erg gevaarlijk. Ook mis ik de vangreel

Ruben Bruggenkamp (Smilde, 2020-02-01)

#374

Ik teken omdat het tijd wordt dat er aan de verkeer situatie op de hoofdweg gedaan moet worden,
Met regelmaat worden de snelheid ruim overschreden met name bij de afslagen naar onze bruggen.
Als we kijken naar de toegestaande snelheden tussen de bruggen Veenhoop en Norgervaarts brug blijkt dat over deze afstand maar een kleine afstand 80 km per uur gereden kan worden, mijn voorstel is om de snelheid terug te brengen naar 60 km per uur, hierdoor wordt de veiligheid zeker vergroot tegen over de huidige situatie.

André Ridder (Bovensmilde , 2020-02-02)

#377

In ieder geval vangrail waar deze nu niet aanwezig is

Klazien Huizenga (Smilde, 2020-02-03)

#379

Het een gevaarlijk stuk weg is waar al teveel ongelukken zijn gebeurt.

Hj Schreuder (Bovensmilde, 2020-02-03)

#380

Er moeten vangrails komen, net als in Assen

Brigitte Aartsma (Bovensmilde , 2020-02-03)

#382

Ben het volkomen eens met genoemde punten in de petitie. Vooral ook de slechte openbare verlichting verdient aandacht.

Rienk Jan Offringa (Smilde, 2020-02-04)

#384

Kruising Polakkenbrug zeer gevaarlijk voor fietsers..

Arie Luinge (Smilde, 2020-02-04)

#386

Het is ronduit gevaarlijk om de n371 op te rijden, , kruispunt bij bakker, brug. veel te druk met auto s fietsers, brommers, komende vanuit Hooghalen. De banners bij de kapper belemmeren ook nog es uitzicht. Een rotonde zal wel niet gaan, echter verkeerslichten zullen een verademing zijn en ongelukken vorrkomen.

Renny Ballema (Hooghalen, 2020-02-04)

#388

Denk dat de N371 steeds drukker wordt en passende maatregelen erg nodig zojn

Gert Van den Brink (Bovensmilde, 2020-02-04)

#390

Ik het raar vind dat je vaak binnen een paar honderd meter van 50 naar 80 mag en dan weer naar 60. Liever einde 50 wordt 60 en einde 60 wordt 50 op korte afstanden, de langere einde 60 wordt 80. Dus 60 km per uur eerder in laten gaan en langer door laten gaan wanneer er vlakbij een kruising is.

Robbert Holthof (Smilde, 2020-02-05)

#393

De kruispunten levensgevaarlijk zijn. Onoverzichtelijk en zelfs bij de kruispunten ontbreekt op meerdere plaatsen een vangrail. Ik ben blij dat het nog niet sneeuwt of glad is. Het is wachten op meer ongelukken op deze manier.

Yvonne Ellens (Smilde, 2020-02-05)

#394

Ik teken omdat ik veiligheid en dus ook gezondheid op nummer 1 moet staan. Ik zal graag een vangrail en betere verlichting op kruispunten willen zien

Rudie Wiersma (Smilde, 2020-02-05)

#397

er hoognodig een vangrails langs de gehele vaart moet komen omdat er al veel te vaak mensen in rijden en zelfs omkomen.
Onbegrijpelijk dat dat nog niet is gerealiseerd!

Wilco Vriezekolk (Smilde, 2020-02-05)

#398

ik teken de petitie omdat de huidige
maatregelen de veiligheid van deze weg niet voldoende beheersen
ER MOET WAT AAN GEDAAN WORDEN.

J.K Dam (Smilde, 2020-02-05)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...