Lijn M4 weer naar Gooise Kant West Almere

Opmerkingen

#1

Ik teken omdat het raar is dat een deel van Almere anders behandeld wordt dan de rest terwijl het erg simpel op te lossen is.

(Almere, 2017-12-20)

#3

Ik teken omdat het gewoon belachelijk is dat er amper bussen rijden naar gooise kant, terwijl daar bedrijven , scholen en ook woonhuizen staan.

(Almere , 2017-12-20)

#5

Ik het belachelijk vindt dat sinds we een nieuwe maatschappij hebben bijna alle busritjes langer en omslagter zijn geworden, ik vindt er niks op vooruit gegaan!

(Almere, 2017-12-25)

#7

Ik zelf gebruikt maakte van deze halte

(Almere, 2017-12-25)

#8

Ik teken omdat dat de lijn was die ik gebruikte. Openbaar vervoer moet niet het auto gebruik stimuleren. En dat doet t nu wel!

(Almere , 2017-12-25)

#9

Ij werk in Gooisekant en door de nieuwe busregeling kan k moeilijk naar werk gaan.

(Almere , 2017-12-25)

#12

Het is niet te doen om naar mijn werk te komen vanaf almere haven naar gooisekant west.

(Almere, 2017-12-25)

#14

Ik bij deze halte woon en door deze nieuwe regeling het vervoer erg verslechterd is. Flink stuk lopen naar de halte nu in het donker is niet verantwoord

(Almere, 2017-12-25)

#17

Ik met twee kleine kinderen naar de andere kant van de wijk zou moeten lopen.

(Almere, 2017-12-26)

#18

Omdat iedereen in Almere recht heeft op een goede en normale en betaalbare bus verbinding

(Almere, 2017-12-26)

#21

We heel graag de 4 weer willen ziek op gooisekant west

(Almere, 2017-12-26)

#26

Ik teken omdat voor mijn moeder en dochter deze verandering zeer onwenselijk is. Mijn moeder is te oud om zover extra te lopen en mijn dochter te jong!

(Almere, 2017-12-26)

#33

Voorheen was ik binnen 15 min in de stad tegenwoordig ben ik het dubbele kwijt aan reizen! Vreselijk onlogische buslijn

(Almere, 2017-12-27)

#34

Ik met slecht weer afhankelijk ben van het openbaarvervoer. Nu haltes gooisekant niet worden aangedaan door een M bus reis is mijn reistijd 1/2 uur meer. Ik woon in Stedenwijk Zuid. Voorheen met bus 2 binnen 5 minuten van halte naar halte. Binnen 20 minuten van huis naar werk. Nu eerst met de M1 naar 't Oor en vandaar met de bus 322 naar halte Gooisekant West. Nu 45 minuten onderweg van huis naar werk.

(Almere, 2017-12-28)

#40

Ik teken omdat ik hier helemaal mee eens ben ik vind ook dat er een normale bus door moet gaan naar de bushalte europakwartier Oost omdat daar veel scholieren naar toe moeten voor de school groenhorst

(Almere, 2018-01-02)

#42

Moet 15 minuten lopen naar de bushalte Stedenwijk ,in de avond te gevaarlijk en met slecht weer erg vervelend!

(Literatuurwijk Almere, 2018-01-02)

#43

Ik teken omdat ik normaal naar we me werk wil kunnen gaan zonder grote en dure omwegen

(Almere, 2018-01-02)

#47

omdat de bushalte gooisekant west bij mij 3 min. vandaan lopen is. en ik er nu 25 min. over doe om in het centrum te komen en voorheen 8 min.

(almere, 2018-01-02)

#48

Omdat je nu niet meer met de stadsbus van Gooise kant midden naar Almere contrum kan

(Almere, 2018-01-02)

#50

Ik teken omdat met de bus naar mijn werk nu geen optie is.

(Almere, 2018-01-02)

#52

Ik teken omdat ik het geheel eens ben met bovenstaand standpunt!!

(Almere, 2018-01-02)

#53

Het vreemd is dat Als alternatief de Regioooijnen worden aangeboden om in de Gooisekant te komen, maar komen dan wel tegen een hogere prijs. Belachelijk. In principe wordt dit dus gewoon zwaar opgelegd

(Almere, 2018-01-03)

#54

Het Trinitas (middelbare school) nu niet meer bereikbaar is met de stadsbussen. Alleen de regiobussen rijden er nog en die rijden minder en zijn nu soms zo vol dat ze haltes voorbij rijden.

(Almere, 2018-01-03)

#55

Ik woon al sinds mijn geboorte in Almere
Nooit geen problemen gehad met bussen en heb altijd de bus moeten nemen voor school.
Nu is de het er alleenmaar slechter op geworden en binnen kort moeten mijn eigen kinderen ook met de bus naar school en op deze manier gaat het niet lukken.. het is absoluut geen verbetering maar een verslechtering!

(Almere, 2018-01-03)

#56

Ik teken voor een veiliger Almere!

(Almere, 2018-01-03)

#60

Ik kan moet nu omreizen en overstappen. Terwijl eerst een directe bus ging. En deze bus was ook aardig vol met reizigers naar de desbetreffende halte.

(Utrecht, 2018-01-03)

#61

Die halte gewoon zo nodig is

(Almere, 2018-01-03)

#63

.

(Amsterdam, 2018-01-03)

#64

Een aantal van mijn vrienden er wonen en gebruik maken van openbaar vervoer.

(Halle, 2018-01-03)

#65

Omdat er te weinig bussen rijden...

(Almere, 2018-01-03)

#69

Ik teken omdat mijn zoon nu veel langer onderweg is naar school vanuit Almere buiten en bovendien 10 minuten verder moet lopen. Vreemd toch dat een school moeilijker bereikbaar wordt. Deze bushalte is alleen nog bereikbaar vanuit Almere haven

(Almere, 2018-01-03)

#70

Belachelijk om deze halte niet meer aan te doen juist wel dieb vanwege de ligging bij school! Was immers een bestaande halte waarop school mede werd gekozen.

(Almere , 2018-01-03)

#71

werk in de omgeving

(Almere, 2018-01-03)

#72

Omdat ik bij gooisekant oost eruit moet voor school en omdat het R-net vaak vertraging heeft ik laatst moest lopen en bijna te laat kwam

(Almere, 2018-01-03)

#75

Ik teken deze petitie omdat ik deze buslijn erg mis op de Gooise Kant. Je kan nu niet meer makkelijk naar de bedrijven of je werk. Ik moet nu 20 minuten lopen om daar te komen en dat is erg onhandig en kost ook veel te veel tijd allemaal.

(Almere, 2018-01-03)

#76

Mijn dochter nu op onprettige gebieden moet overstappen.

(Almere, 2018-01-03)

#78

Niet meer het kinderdagverblijf met ov kan bereiken zonder er uren over te doen.

(Almere, 2018-01-04)

#79

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ook wij wonen aan de Gooise Kant west en maakten veel gebruik van deze halte. Lijn 2 en 10 zijn vervallen, lijn 4 doet deze halte niet meer aan en lijn 322 rijdt nog maar zeer beperkt. Veel medewerkers van bedrijven, scholieren en inwoners van de Literatuurwijk zijn de klos..Inmiddels heb ik veel mails gestuurd naar de gemeente en naar Allgo echter tot nu zonder succes. Ik loop tegen een muur op. Nu maar hopen dat deze petitie gaat helpen. Samen sterk zou ik zeggen..........

Laatste onbegrijpelijke reactie van de gemeente:
(net of die paar honderd meters wat uitmaakt!) ............

Ik begrijp uw voorstel voor M4 naar Gooisekant West. Er zit ook zeker een logica achter, omdat Connexxion dit met lijn 4 ook deed.
Het probleem is echter dat elke allGobus van M4, in beide richtingen die lus dan zou moeten rijden. Tel je dan al die afstanden bij elkaar op, dan gaat dat jaarlijks om zeer vele kilometers. Doorgaande reizigers van de M4 zijn dan niet alleen meer tijd kwijt, maar ook meer geld (bij het reizen op saldo). Keolis heeft er bewust voor gekozen om dit niet te doen, met het oog op de grootste groep reizigers.
..... 
Terug naar de oude dienstregeling is geen optie. Keolis heeft namelijk een compleet nieuw lijnennet neergezet met hoogfrequente allGo lijnen en op het traject via Gooisekant met R-net. Een extra overstap is daarbij in sommige gevallen noodzakelijk.

(Almere, 2018-01-04)

#80

Ik teken omdat ik het niet vind kunnen dat de bushalte Gooisekant-west van ruim 10 bussen verminderd is naar 2 buslijnen. Ik ben nu ruim 10 tot 15 minuten langer onderweg om in het centrum van Almere te komen. Vooral in de avond uren is het niet fijn om vanaf Literatuurwijk west naar Gooisekant west te lopen.

(Almere-stad, 2018-01-04)

#81

Ik moet (bijna) elke werkdag met de bus naar station Almere Centrum om via daar met de trein naar mijn school in Amsterdam te gaan. Voorheen kon ik makkelijk met de bus 4, 2 of evt 322 naar de stad maar nu kan dat niet meer. Overstappen met de 322 bij het oor kost mij bijna 2x zoveel reistijd dan voorheen en deze sluit niet goed aan op mijn trein. Daarbij is het ook naar om daar als jonge vrouw 's avonds in het donker lang te moeten wachten voor de overstap. Als de M4 dat kleine stukje door zou kunnen rijden, zorgt dat voor veel meer gemak.

(Almere, 2018-01-04)

#82

Een ding ging in altijd prima in Almere, het openbaar vervoer! Deze gelegaliseerde bezuiningsactie is slecht voor de Gooisekant West en Stedenwijn. Scholen bedrijven en bewoners zijn meer tijd en geld kwijt om naar het centrum te komen. een centrum dat al dicht zit door de slecht parkeervoorzieningen! Net nu de huizenprijzen in de lift zitten wordt het dus weer minder aantrekkelijk om naar Almere te verhuizen, openbaar vervoer is een groot en belangrijk goed!

(almere, 2018-01-04)

#88

Ik kan niet meer normaal en snel naar Gooisekant West reizen zonder een onnodige omweg.

(Almere, 2018-01-04)

#89

Ik teken omdat ik niet blij ben (en het zeker niet eens ben) met de nieuwe OV dienstregeling t.a.v. buurt Gooisekant West (Literatuurwijk zuid). Er gaat geen één bus meer rechtstreeks naar het centrum of naar treinstation Muziekwijk en Almere Centrum. Heb al klacht bij de Gemeente ingediend en die reageren met allerlei overstap mogelijkheden, maar ten eerste kosten deze omslachtige overstapvoorstellen veel meer geld omdat je gigantisch onhandig om moet rijden en ten tweede ga ik als vrouw niet 's avonds alleen op het afgelopen "Oor" busstation staan en ook ben ik niet van plan elke dag 15 minuten (met laptoptas en boodschappen) naar de aangegeven dichtsbijzijnde halte te lopen omdat deze in onze wijk simpelweg is "afgesloten". Er zijn scholen, bedrijven en een hele wijk gewoon niet meer goed bereikbaar door lijn 4 de lus niet meer te laten maken op Gooisekant West. Als ze deze lus weer in ere herstellen zal dit de 1e stap in de goede richting en goede intenties zijn van de Gemeente Almere. Op het moment hebben ze wel mijn vertrouwen en prettig wonen aan de kaak gesteld!

(Almere, 2018-01-04)

#91

Omdat een vriendin van mij dit gedeelte moet lopen

(Almere, 2018-01-04)

#97

Ben het er helemaal mee eens, moeten meer bussen rijden in het industriegebied, totaal onveilig gevoel daar.

(Almere, 2018-01-04)

#98

Ik mijn dochter niet normaal naar de opvang kan brengen terwijl wij beiden een bushalte naast de deur hebben, worden beiden haltes niet gebruikt!

(Almere, 2018-01-04)

#99

Ik dan normaal met de bus zonder over te stappen of naar de andere kant van de wijk te lopen. Om naar muziekwijk of almere stad kan.

(Almere , 2018-01-04)

#102

Ik omdat ik weer, net als voorheen, rechtstreeks met de bus naar mijn werk op de gooise kant wil kunnen. Het toch te gek dst mijn reistijd bijna verdubbeld is.

(Almere, 2018-01-04)

#109

Ik vind het belachelijk dat de bewoners van de huizen rondom Gooisekant geen directe verbinding meer hebben met de stad. Ik moet of via het oor met de r-net bussen of 10 minuten lopen. Laat de m4 langs gooisekant west gaan, maar laat ook een bus langs gooisekant midden en oost gaan!

(Almere, 2018-01-04)

#110

Ik teken omdat ik hoop dat de reistijd van Allgo van 50 minuten weer terug kan gaan naar de 25 minuten van Connexxion om op tijd op het werk te komen.

(Almere, 2018-01-04)

#111

Het niet bereikbaar zijn van een belangrijk industrieterrein door een stadsbus (alleen via een streekbus die duurder is en minder frequent rijdt) is in een stad als Almere waar de bussen een eigen baan hebben en niet gehinderd worden door ander verkeer een uitzonderlijk kortzichtig besluit. Zowel het oor als station poort zijn 's avonds niet de meest prettige overstap punten en daarnaast is de frequentie van de bus te laag.

(ALmere, 2018-01-04)

#112

Voor de leerlingen van het Trinitas Gymnasium

(almere, 2018-01-04)

#114

Mijn vrouw moet mijn dochter van 1 jaar net de bus naar de opvang brengen, dit duurt met de nieuwe dienstregeling anderhalf uur, voor heen nog geen 20 minuten.

(Almere, 2018-01-04)

#115

Ik het er van harte mee eens ben. Daarbij komt dat de oude lijnen 2 en 10 ook verdwenen zijn en er geen enkele Allgo bus de Gooise Kant haltes meer aandoet.

(Almere, 2018-01-04)

#119

Dan zou ik weer met mijn rugtas van 11 kilo met de bus naar school kunnen.

(Almere, 2018-01-04)

#121

Ik teken omdat ik op school zit in Gooisekant Oost. Ik vind dat er te weinig bussen rijden voor het aantal mensen wat uitstapt in Gooisekant Oost.

(Almere, 2018-01-04)

#122

Ik en mijn kinderen zo veilig mogelijk naar het station moeten kunnen.....nu overstappen bij het oor of een eind lopen/fietsen en dat vind ik niet veilig, zeker niet als het donker is.

(Almere, 2018-01-04)

#125

Goed OV belangrijk is

(ALMERE, 2018-01-04)

#129

De leerlingen van het Trintas en alle andere gebruikers van deze lijn nu heel veel langer onderweg zijn!

(Almere, 2018-01-04)

#131

Mijn dochter vanuit Almere Buiten naar Gooise kant West moet met een tas van 10 kilo. Ze reisde eerst een half uur en nu 50 minuten en moet bovendien nog een kwartier lopen met haar rugzak. Ze is net 11. Dat vind ik niet zo prettig. De school is al pittig genoeg.

(Almere, 2018-01-04)

#133

Ik teken omdat ik achter deze bushaltes woon en alle drie kan ik nauwelijks gebruiken. Als mijn oma van 72 langskomt moet zij 11 (maar ze loopt langzamer dus bijna 20 minuten!!) lopen of belachelijk veel geld betalen. Ik vind dit echt niet kunnen!

(Almere, 2018-01-04)

#140

Een stadsnet wat mij betreft de gehele stad zou moeten dekken. Het gebruik van een regiolijn naar een gebied wat binnen stadsgrenzen valt vind ik raar.

(Almere, 2018-01-04)

#143

De connectie vanuit literatuurwijk naar stad nu niet te doen is op een normale manier

(Almere, 2018-01-04)

#144

is nodig voor de veiligheid van de kinderen, zeker in de winter als het lang donker is.

(Almere, 2018-01-04)

#145

Ik werk zelf op gooisekant midden en vindt het belachelijk dat ik 3 bussen moet nemen om van en naar me werk te gaan. Het is ijskoud op het oor en moet soms 20 minuten wachten tot de bus komt. Je waaid daar zowat je kleding uit en staat ook niet droog met de hoeveelheid mensen die daar staan en in de bus is het nog erger je staat hutje mutje op elkaar en je kan er moeilijk uitstappen door de mensen die blijven staan. Dus indd ik vindt dat de M4 daar gewoon moet gaan rijden kost minder en is minder druk.

(Almere, 2018-01-04)

#150

Die 3 minuten extra in de bus met 1 halte extra voor heel veel mensen enorm scheelt. Hoe kan de stadsbus zomaar een halte weghalen?

(Almere, 2018-01-04)

#153

Ik teken dit omdat bij Gooise kant oost en west mijn school zit en daar is het heel moeilijk te komen.

(Almere, 2018-01-04)

#155

Ik teken omdat ik werk op de Gooische Kant en ik de bushalte Gooische Kant West nodig heb om naar mijn werk te komen. Vanaf deze halte moet ik nog 10 min. lopen maar zonder deze halte, zelfs 20 min.!

(Almere, 2018-01-04)

#158

Je gewoon zonder overstappen van literatuur wijk naar Gooisekant ..met lijn M 4.als lopen niet meer zo goe gaat.
Ook de lijn van Spanningsveld/Stedenwijk via Flevoziekenhuis wordt erg gemist.

(Almere, 2018-01-05)

#160

De gemeente gaat er prat op dat iedere Almeerder binnen een paar 100 meter aansluiting heeft op het stadsvervoer. Het is onbegrijpelijk waarom deze wijk dan alleen op het streekvervoer is aangewezen. Gemeente Almere en Allgo doe hier wat aan.

(Almere, 2018-01-05)

#163

Ik teken omdat...werkzaam ben op de Gooische kant en met bus niet meer te bereiken alleen als je met RET bussen rijd terwijl de oplossing heel makkelijk is laat de M4 gewoon doorrijden naar de Gooische kant scheelt 5 min voor de bus maar voor de passagiers een opluchting.

(Almere, 2018-01-05)

#165

Ik heb vanaf dag 1 bezwaar gemaakt tegen het schrappen van lijn 4. Voorheen waren er meerdere keuzes w.o ook lijn 10 naar Almere Poort. Geen enkele reactie ontvangen van de klachtenlijn, schandalig. Net zo bezwaarlijk is het schrappen van lijn 2 van Gooisekant direct naar het CS Almere Stad. Bussen zitten overvol en reistijden, inclusief van en naar de bushalte lopen, zijn op bepaalde trajecten meer dan verdubbeld. Dit is onacceptabel. Gemeente ‘voor de burgers’ graag reactie, bij voorbaat dank.

(Almere, 2018-01-05)

#180

Ik nu moet overstappen om op mijn werk te komen.
Eerst naar het oor en daar overstappen.
Lekker praktisch om bij een bedrijven terein buslijnen te schrappen.

(Almere, 2018-01-05)

#181

het belachelijk is dat ik nu niet meer met de bus bij mijn werk kan komen.

(Almere, 2018-01-05)

#183

Ik het helemaal eens ben met deze petitie. Ons hele gezin(6) heeft enorm lastvan deze belachelijke regel. Met spoed de Gooische Kant West, weer herstellen.

(ALMERE, 2018-01-05)

#187

Mijn vrouw ging elke met de bus van de Bottelaarpassage naar haar werk op de Gooisekant. Maar nu gaat zij elke dag op haar fiets of met de auto naar haar werk.

(Almere, 2018-01-05)

#188

Ik teken omdat ik de bus nodig hebt om bij mijn werk te komen.

(Almere, 2018-01-05)

#191

Ik teken omdat het ontzettend onhandig is voor heel veel werkenden op de Gooische kant

(ALMERE, 2018-01-05)

#192

Mijn dochter op het Trinitas college zit en nu moet omrijden of er langer over doet om op school te komen.

(Almere, 2018-01-05)

#197

Het kan in Almere ,pffff
Het draait alleen weer om geld, dat mijn dochter van. 19 Avonds alleen op het oor staat te wachten omdat de aansluitingen niet werken. Dat geeft niks joh.
Waar hebben we het over ,een extra stukje ( lus)
Maken van 500 mtr heen en 500 mtr terug max.
Zeker 3 Minuten om honderden mensen te ontlasten.

AllGo behalve naar Gooisekant-west. Zo jammer
Wel super mooie nieuwe , Dure bussen , waar doe ze dat allemaal van ?

(Almere, 2018-01-05)