Gebouw De Waag naar een andere locatie!

Opmerkingen

#1

Ik teken omdat ik tegen de locatie van de waag ben en voor het behoud van on de open structuur van ons dorp

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#3

Ik graag het gebouw de waag op een andere plek zou zien. Er wordt naar mijn idee een historische fout gemaakt.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#6

Ik het niet eens ben met de bouw van de Waag vòòr het Cultuurhuis!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#7

Zet hem maar opnde plek van de c1000

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#11

Omdat

(Krimpen aan de lek , 2017-07-10)

#12

Het heel zonde vind als de ruimte op het plein ingenomen wordt door een lelijke blokkendoos, waardoor zowel cultuurhuis met terras als snackbar met ijsjes niet meer zichtbaar zijn voor passanten!

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#14

Het misstaat in de dorpskern is niet meer van nu moet op een andere lokatie komen

(Krimpen ad lek , 2017-07-10)

#15

Het gebouw de waag op een andere plaats moet komem

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#16

Ik ben het absoluut met de actiegroep eens! Ik ben het eens met alle 9 punten. Er moet toch genoeg creativiteit zijn om er een ander stedenbouwkundig ontwerp van te maken.
Raadsleden hebben besloten op een maquette en op oude tekeningen, maar de situatie is veranderd.
Er staat nu een Cultuurhuis dat commerciële belangen heeft, daar passen geen appartementen voor. Daarnaast weten we nu dat de verkeerssituatie in de Hoofdstraat anders wordt, grotere veerpont.. lees: drukker, dan kunnen we nu nog maatregelen nemen! Er zijn in ons dorp al ontelbaar veel keren verkeersdrempels gelegd en weer weggehaald, bloembakken op de weg geplaatst en weer weggehaald, vluchtheuvels gebouwd en..? Inderdaad weer weggehaald.
Laten we het nu meteen goed doen.

(KRIMPEN AAN DE LEK, 2017-07-10)

#20

Het huidige idee is erg overzichtelijk. Met wooncomplex 'De Waag' zal het centrum totaal worden aangepast in negatieve zin. Niet bouwen..

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#21

het ziet er niet uit een gebouw voor het cultuurhuis haalt het zicht compleet weg !

(KRIMPEN AAN DE LKEK, 2017-07-10)

#23

Ik ben werkzaam in lunchroom het Cultuurhuis, het zou toch vreselijk jammer zijn als onze o zo leuke lunchroom achter een gebouw verstopt wordt!

(Lekkerkerk, 2017-07-10)

#24

De plek is zeer onlogische. Plaats het dan op de plek waar voorheen de C1000 stond. Dan wordt het allemaal een mooi geheel ipv allemaal gebouwen op elkaar. Nu kan er goed gebruik worden gemaakt van alle winkels zonder dat er winkels uit het worden gehaald door de waag.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#26

De waag mag niet het centrum in tweeën splitsen!!! Het zou echt een verslechtering van onze mooie markt maken!!!

(Krimpen aan de lek , 2017-07-10)

#27

Het gebouw op een betere mooiere plek kan staan. Niet voor andere gebouwen.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#34

Ik de waag niet op de plek voor het cultuurhuis wil. Het is nu juist zo mooi open. En ten 2de de mensen die langs komen zien dan niet het cultuurhuis dat ze daar wat kunnen drinken en eten.
Zet de waag neer waar de rabobank stond of waar de extra parkeerplaatse zijn en maak parkeerplaatsen op de plek waar de waag zou komen

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#37

Het doodzonde zou zijn om het nu steeds mooier wordende winkelcentrum op te knippen en het cultuurhuis te verschuilen achter zo'n gebouw terwijl er ruim voldoende betere alternatieven te bedenken zijn.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#38

Omdat het idd overbodig is en het centrum nu mooi is zoals het is.

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-10)

#39

Ik vind dat het open karakter van het huidige centrum helemaal verloren gaat door de waag. Ook het winkelcentrum wordt opgesplitst in tweeën en dat komt niemand ten goede. Tevens wordt het er verkeerstechnisch vreselijk onoverzichtelijk van en is er aan de andere kant meer dan genoeg ruimte om er een gebouw als de waag neer te zetten!!!

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-10)

#44

Het is gewoon afzichtelijk en zonde van de rest. Zet hem aan de overkant op het oude Rabo plekje

(krimpen aan de lek , 2017-07-10)

#45

kennen we dat gebouw niet gewoon overslaan... staat nog zat leeg en meer dan genoeg andere plekken

(krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#46

Niks tegen het waaggebouw maar niet op dez plek

(Krimpen a.d. Lek, 2017-07-10)

#47

Dit is echt zo zonde van alle andere gebouwen en aanzicht.

(Lekkerkerk, 2017-07-10)

#48

Ik teken omdat het er niet uitziet

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#49

Ik erop tegen ben het plein zo te veranderen het is niet mooi en onveilig voor het verkeer, het is nu al te krap

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#54

De Waag past niet op die plaats. Daar moet een mooi plein of zo komen.

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-10)

#57

Omdat het dorp in 2e wordt gedeeld. Niet overzichtelijk voor het verkeer wordt. Als je van de pont komt een blok beton voor je heb en het cultuurhuis valt in het niet. Heb krimpen daar voor zo zijn best gedaan om het cultuurhuis te krijgen

(Krimpen a/d lek, 2017-07-10)

#58

Het nieuwe winkelcentrum gescheiden wordt voor het oude.
En het is geen gezicht zo'n vierkant donker gebouw.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#59

Het dorp in tweeën en blok beton midden op de weg

(Eindhoven, 2017-07-10)

#62

Ik ben tegen omdat het winkelcentrum
In twee delen gesplitst wordt.En het gebouw voor het cultuurhiuis kom te staan.Liever plaatsen op de plaats van de Rabo bank

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#67

Ik tegen het bouwen van de Waag ben. Ik woon achter het winkelcentrum, al jaren is het een bouwput om ons heen. Eindelijk is het centrum netjes aan het worden, een mooi open plein met een open overgang van het oude naar nieuwe gedeelte van het centrum. Eindelijk voldoende parkeergelegenheid en dit wordt allemaal teniet gedaan door het nieuwe gebouw. Er staan nog genoeg woningen te koop in het nieuwe gebouw aan De Markt, aan winkelruimte ook geen gebrek. Kortom wat voegt het nieuwe gebouw toe aan de gemeenschap?

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#68

Ik vind dit gebouw op het marktplein en voor het cultuurhuis echt geen goede plek. Gewoon lelijk als ik eerlijk ben, zo zonde van die mooie gebouwen die erachter gebouwd zijn, die worden meteen weer 'weggeduwd'

(Krimpen a.d lek, 2017-07-10)

#71

Ik het belachelijk vind dat er zo'n enorm gebouw wordt neergezet. Doe het aan de overkant waar eerst het cultuurhuis zou komen. En laat het uitzicht vrij. Snap dat er al een plan was gemaakt. Maar het cultuurhuis is ook al verplaatst. Dus waarom dit niet?

(Krimpen aan de lek, 2017-07-10)

#75

Ondanks de late reactie van de dorpsgenoten moet de gemeente ons serieus nemen en gewoon zonder gezichtsverlies de plannen aanpassen!!!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#76

Omdat het geen gezicht is om zo'n gebouw op die plek te zetten. Het ontneemt ieder uitzicht van het cultuurhuis en het past niet bij de huidige situatie

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-10)

#78

ik vind dat de Waag niet moet komen.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-10)

#83

Ik teken omdat ik mij grote zorgen maak over de omleidingsroute die genomen gaat worden door (vracht) auto's als er een haakse hoek ontstaat door de bouw van de Waag en omdat ik vind dat ook de winkeliers in het oudere deel recht hebben op aansluiting.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#90

Ik teken omdat het mooie nieuwe dorpshart geruïneerd wordt indien dit Waag-plan doorgaat

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-11)

#92

Ik ben het niet eens met de locatie van het gebouw!!!!! c.wrigley

(Krimpen aan den Lek, 2017-07-11)

#97

Omdat ik het geen gezicht vind dat er er zo n groot gebouw tussen het cultuurhuis en de winkels gebouwd wordt is echt geen goed idee

(Krimpen ad Lek, 2017-07-11)

#99

Het mooie plein moet blijven en er omheen gebouwd moet worden!
Denk toch is na om midden erin te bouwen

(Krimpen aan de lek, 2017-07-11)

#100

Ik teken omdat het belachelijk is om op die plaats te bouwen. Dan kan beter.

(Rotterdam, 2017-07-11)

#105

Ik vind dat de waag op de origineel getekende plek nu geen recht meer doet aan het dorpshart en er plek genoeg is de waag elders te plaatsen zoals zo veel al veranderd is aan het oorspronkelijke plan

(Krimpen aan de lek , 2017-07-11)

#106

Idiote geldverspilling van gemeente Krimpenerwaard tegen wil gaan. Eerst maar eens goed luisteren naar de bewoners en niet denken dat de gemeenteraad de wijsheid in pacht heeft, zoals 200k willen uitgeven aan een opknapbeurt in Schoonhoven van een speelveldje grenzend aan het Lafontainepad. Ook dat is idiote verspilling. Gebruik het liever voor een fatsoenlijke groenvoorziening in de hele gemeente!

(Schoonhoven, 2017-07-11)

#107

Het gebouw past niet in het dorp!

(Krimpen aan de lek, 2017-07-11)

#108

Ik vind dat dat gebiuw op een andere plek moet komen zodat het mooie Cultuurhuis zichtbaar en toegankelijk blijft

(Krimpen aan de lek , 2017-07-11)

#109

Omdat het idd overbodig is en het centrum nu mooi is zoals het is.

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-11)

#110

Het echt een grote foute beslissing word en achter af zeggen dat het niet had gemoeten. We maken een mooi woon en winkel vriendelijk dorp en laten dit gebouw alles te niet doen

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-11)

#112

Alle openheid die dit centrum nu heeft dan verdwijnt door er een pand voor te zetten. Komt op hetzelfde neer als Geert Wilders naast een mooie auto, dat gezicht doet af aan de rest van het plaatje.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#113

Ik hoop dat de Waag op een andere lokatie gebouwd wordt!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#114

Dorpsgezicht is in het geding

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#115

Het een veel te lelijk gebouw is voor in de hoofdstraat.

(Krimpen aan de lek , 2017-07-11)

#118

Ik vindt dat het centrum in tweeën wordt gedeeld als de Wagner komt te staan.
Ook zal de Hoofdstraat een stuk on overzichtelijker worden, dus een gevaarlijkere verkeerssituatie!!!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#122

Ik tegen de Waag op de plek naast het Cultuurhuis ben!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#126

Het gebouw staat niet op de juiste plaats

(krimpen a d lek, 2017-07-11)

#127

Ik teken omdat ik het helemaal eens ben met de petitie

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#128

Ik teken omdat ik het eens ben met de petitie!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#129

aan de overkant een veel beter optie is

(Krimpen aan de lek, 2017-07-11)

#130

Het eeuwig zonde zou zijn als het mooie open karakter van het centrum nu om zeep geholpen wordt door een gebouw te plaatsen precies in het midden. Zet dat gebouw alsjeblieft op de plek waar voorheen de rabobank stond.

(Krimpen aan de lek, 2017-07-11)

#131

Na zoveel jaar is het hart er eindelijk. En dat zou maar van zo'n korte duur zijn??? Zou het onvoorstelbaar vinden als dit TOCH gebouwd word!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#133

Ik teken omdat het mooie dorpsplein en het recent geopende cultuurhuis wordt overschaduwd door een lelijk zwarte doos. Weg met deze horizonvervuiling !

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#134

Het is echt een zonde voor ons nieuwe dorpshart, een tweedeling van de nieuwe winkels en de oude winkelgalerij.

Met daarnaast niet te vergeten een prachtig Cultuurhuis dat straks voor de komende 80 tot 100 jaar verborgen is door een gebouw dat totaal misplaatst op de nu bestemde plaats is in deze huidige situatie.

Dit wil de bevolking zeker niet.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-11)

#137

Zo gaat het cultuurhuis verloren

(Krimpen aan den IJssel, 2017-07-12)

#139

Ik teken omdat ik graag een groot plein wil voor evenementen en ik wil dat t cultuurhuis zichtbaar is en blijft zodat dit toegankelijk is voor alle inwoners en andere streekgenoten en zo verbindt!

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-12)

#140

Ik teken omdat het dorp nu juist véél gezelliger is geworden, daar moet je niet een gebouw neerzetten en de winkels in tweeën splitsen!

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-12)

#141

Ik teken omdat ik de Waag niet midden in het nu mooie open centrum wil hebben.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#142

Ik kan het niet begrijpen dat men daar een gebouw wil neerzetten.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#143

Ik teken omdat ik het zonde van de open plek in het dorp vind. Ook vind ik het jammer dat het winkelcentrum in tweeën wordt gedeeld verder staan er nog heel wat panden leeg.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#144

Dit kan écht niet, zo'n kollosale blokkendoos als gebouw ontsiert het hele dorpsgezicht en geeft het visuele effect van een pakhuis in plaats van een gezellige winkelstraat en plein

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#145

Als het de gemeente uitkomt kunnen ze plannen eindeloos wijzigen, en nu de bewoners het willen kan dat ineens niet? Onzin! Inwoners hebben de gemeenteraad gekozen, dus luister naar de inwoners.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#146

De Waag moet niet voor het Cultuurhuis komen, dat is belachelijk. Zoek naar een andere plek.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#148

de situatie zoals deze nu is niet verloren mag gaan door zo'n pompeus gebouw te plaatsen. Zonde van het plein!!!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#149

Ik vind een open en niet gesplitst winkelcentrum belangrijk.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#150

Een open plein bepaald de sfeer in een dorp. Het is nu nog een zootje maar ik hoop op een mooi groen open plein waar iedereen met plezier gaat winkelen.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#153

Ik tegen de huidige beoogde locatie van de Waag ben. Het cultuurhuis valt volledig weg, en het mooie nieuwe winkelcentrum wordt ontsierd.

(Krimpen aan de lek , 2017-07-12)

#154

Ook de raad kan haar mening herzien. Dat zien we aan de huidige locatie van het cultuurhuis. Jullie moeten toch ook inzien, dat de locatie van de Waag op de door u voorgestelde locatie het prachtige huidige aanzicht totaal verziekt. Raad, luister naar de inwoners, voor u een enorme blunder begaat.

(Krimpen aan de lek, 2017-07-12)

#155

Ik het dorp net eindelijk vind opknappen en dan wordt het verziekt door zo'n gebouw er midden in.

(Lekkerkerk, 2017-07-12)

#157

Het gebouw totaal niet past in het huidige centrum en zeker niet op de plaats waar het nu zou moeten komen. Ook zal het de verkeersveiligheid niet ten goede komen. Het aanzicht van het centrum word er volledig door verstoord en zal ook het centrum verdelen.

(Krimpen aan de lek, 2017-07-12)

#159

Omdat het een gruwlijk ding is

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-12)

#160

Ik ben voor verplaatsing van de locatie van gebouw De Waag

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#161

Ik teken omdat ik het geen praktische plek vind om te gaan bouwen.

(Krimpen aan de lek, 2017-07-12)

#162

Het is nu mooi open. HOUDEN ZO

(Krimpen a/d Lek, 2017-07-12)

#163

Ik teken omdat er op deze plaats geen hoog gebouw moet komen. Zonde van het mooie nieuwe winkelcentrum. Verkeersituatie is daar al slecht en je krijgt tochtgangen. Volgens mij kan " de waag" makkelijk ergens anders gebouwd worden. Bijv. Aan de overkant

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#164

T Mekken

(Krimpen aan den lek , 2017-07-12)

#167

Ik tegen het bouwen van de Wzag ben op de huidige locatie

(Krimpen aan de lek , 2017-07-12)

#168

Ik teken omdat ik het niet eens ben met de plek!
Een rare plaats past niet in het geheel.
Zoals het gezegde als een: (vlag op een modderschuit)
Er nog een andere plek is om te bouwen beter gesitueerd.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#175

Ik was gisteren weer eens op bezoek in mijn geboortedorp en om de waag op die plaats in te willen plannen moet je wel heel raar van gedachte zijn! Aan de andere kant van de straat is veel meer ruimte, maar dat is mijn gedachte!

(Evergem , 2017-07-12)

#178

Ik t niks vind op die plek

(Krimpen aan de lek, 2017-07-12)

#179

Ik het een rare plek vind en zonde van het zicht op het cultuurhuis en er een scheiding komt tussen het oude en nieuwe winkelcentrum.
Slechte plaats dus.

(Krimpen aan de Lek , 2017-07-12)

#180

Ik vind dat lang geleden gemaakte plannen altijd bijgesteld kunnen worden

(Krimpen aan de lek, 2017-07-12)

#181

Ik teken omdat gebouw de Waag niet meer past op de plek waar het gepland is vanwege wijziging van de oorspronkelijke plannen.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-12)

#186

de Waag komt te dicht op de weg te staan
De Waag neemt al het overzicht weg
De Waag komt bovenop het Cultuurhuis te staan
De Waag maakt een tweedeling van het winkelcentrum.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-13)

#187

Ik van mening ben dat het beter is om de waag te verplaatsen naar de overkant

(Krimpen aan de lek, 2017-07-13)

#188

De gemeente gaat voorbij aan de hedendaagse belangen van de huidige middenstand en bewoners. Wat is het daadwerkelijk belang voor de gemeente dit pand 'er door te willen drukken'?

(Krimpen aan Lek, 2017-07-13)

#189

Er zijn zoveel plaatsen waar dit gebouw neergezet kan worden maar niet daar.

(Krimpen aan de lek, 2017-07-13)

#194

Niet op die plek!

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-13)

#196

Ik teken omdat anders onze gehandicapte medemens weer achter een gebouw weg gemoffeld wordt net als bij de uitkijk

(krimpen aan de lek, 2017-07-13)

#199

Ik sta volledig achter de argumentatie als weergegeven in de flyer. Toegegeven dat iemand heeft zitten slapen tijdens de ontwerp fase,.maar we kunnen het plan nu nog wijzigen en dat dit ten koste moet gaan van veel geld wil er bij mij niet in.

(Krimpen aan de Lek, 2017-07-13)

#200

Ik vind het niet past om zo gebouw in midden te zetten...afschuwelijk gezicht...het ontneemt het zicht van Cultuurhuis dat is toch zonde ook voor de bewoners die daar wonen..aub niet doen!!

(Krimpen aan de lek, 2017-07-13)