Petities.com

Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen

Opmerkingen

#3201

Dit idd slecht geregeld is, wat in deze tijd toch absurd voor woorden is. Je hebt al zoveel zorgen, onzekerheden en angst. Dat je over je werk en inkomsten ook zorgen, onzekerheden en angst dat je niet voor je kind kan zorgen hebt, omdat dienstplicht roept kan gewoon niet.

Bianca Wegman (Niekerk, 2023-01-18)

#3207

Ik ondertekdn omdat ook wij in zo'n situatie hebben gezeten!

Kim Peeters (Groenlo, 2023-01-18)

#3210

Het moet niet mogen dat ouders naast dit grote verdriet zich zorgen maken om de financiële toestand. Laat ouders en voor hun kinderen echt kunnen zijn.

Jennifer van Woezik (Egmond binnen, 2023-01-18)

#3214

Moet te regelen zijn voor mensen die al zorgen genoeg hebben zonder narigheid met hun werk/inkomen!

Anouk Voortman (Heino, 2023-01-18)

#3216

Omdat ik moeder ben. En met niks ergens kan bedenken dan dat je kind ziek is en zo'n onzekere toekomst heeft.
Daarom teken ik voor de ouders en kinderen die dit nodig hebben.

Linda Van Garderen (Vuren, 2023-01-18)

#3219

Hier geen vangnet voor is

Fernando Bolleboom (´s-gravenzande, 2023-01-18)

#3225

Ik ben het helemaal eens met de beschrijving van Rene Kops en vind dat hier verandering in moet komen.

Ajesta Prins (Sgravenzande, 2023-01-18)

#3227

Ik compleet achter dit idee sta. Ouders hebben al zorgen genoeg en zouden er volledig voor hun kind moeten kunnen zijn.

Debby Doorn (Amsterdam, 2023-01-18)

#3237

Goed initiatief

suzan verkleij (Hazerswoude-Dorp, 2023-01-18)

#3246

Het zou heel goed zijn als hier een regeling voor komt. Ik hoop er nooit aanspraak op te hoeven maken...

Annette den Dulk (Drunen, 2023-01-18)

#3254

Omdat ik een ouder ben en me kan voorstellen dat dit een vd ergste dingen is die je als ouder kan overkomen.

Joyce Hulscher (Naaldwijk, 2023-01-18)

#3258

Ik teken deze petitie omdat; Linda en Raymond vrienden van ons zijn. Die een onmogelijke balans zoeken tussen; zorgen voor een ernstig ziek kind, rijden naar diverse afspraken hiervoor, werk, huishouden, elkaar.. Het is al heftig genoeg..

Marloes Neefjes (Ens, 2023-01-18)

#3272

Ik heb zelf veel meegemaakt en mijn ouders hebben ook altijd moeten vechten om alles te regelen zowel thuis als in het zkh, er moet echt een regeling komen die deze gezinnen ondersteunen.

Frouke Wekema (Frieschepalen, 2023-01-18)

#3275

Ouders de mogelijkheid moeten krijgen om bij een (ongeneeslijk) ziek kind te zijn.

Anita van Bree (Someren, 2023-01-18)

#3278

Mijn zoon ernstig ziek was en mijn werkgever hier geen rekening mee hield.

Mirjam Meijer (Landgraaf, 2023-01-18)

#3283

Ik zelf te maken heb gehad met een terminaal ziek kind en zelf in deze situatie gezeten heb.

Chantal Van den Brink (Huizen, 2023-01-18)

#3284

... de draagkracht van een mens niet eindeloos is. De angsten, het verdriet, de onzekerheden, de eenzaamheid, de ingrijpende veranderingen op alle levensgebieden die ouders van ernstig zieke kinderen moeten dragen... Als we kunnen voorkomen dat daar nog een extra schep ellende bovenop komt wil ik daar zeker voor tekenen!

Geertje van Valkenburg (Houten, 2023-01-18)

#3286

Ouders van terminaal zieke kinderen genoeg aan hun hoofd hebben en financiële problemen ondervangen moeten worden

Marie-Jose Backx (Mariaheide, 2023-01-18)

#3298

Dit is keihard nodig! Zelf in 2021/2022 met een ernstig zieke zoon van toen 7 jaar thuis gezeten ivm chemotherapie, ik weet wat het is...

Tamara Huisman (Maasdijk, 2023-01-18)

#3300

ik het heel belangrijk vind dat een ouder bij hun zieke kind kan zijn. dat zij zich dan geen zorgen moeten maken of dit financieel wel haalbaar is. de zorgen om het kind zijn al groot genoeg!

jacqueline jonker ('s-Gravenzande, 2023-01-18)

#3301

Van dichtbij meegemaakt hoe ouders hierdoor in de knoop komen of ook hun vaste baan opzeggen om te zorgen en bijstaan bij de behandeling voor hun kind

Simone van der Meer (Nederhorst den Berg, 2023-01-18)

#3311

Ouders moeten zich kunnen focussen op de gezondheid van hun kind en daar horen de zorgen om werk of financiën niet bij!

Jikke van Hunnik (Nieuwkuijk, 2023-01-18)

#3312

Omdat het vreselijk is als je kind deze afschuwelijke ziekte heeft en zo moet strijden, ouders horen bij het kind te zijn, no matter what!

Yolanda Van Gastel (Rotterdam, 2023-01-18)

#3313

IK,
Mijn nichtje van 13 jaar verloren heb aan kanker. ik heb dit dus van heel dicht bij meegemaakt dus ik weet hoe dit is en voelt..Ik snap heel goed dat de ouders hun kind niet alleen willen laten..Dus daarom moeten deze ouders daarbij geholpen worden..Een kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen en die angst is vreselijk als je kind ernstig ziek is…Ook het kind heeft zijn of haar ouders heel de tijd nodig in deze zware tijd…

Marleen van Dorp (Maasdijk, 2023-01-18)

#3315

Het zo belangrijk is dat het kind op de eerste plaats staat en niet de financiële bijkomstigheid.

JP Portanger (Almere, 2023-01-18)

#3316

Zorg voor een vangnet van de mantelzorgers, zeker ouders van jonge kinderen

Ingeborg Hendriks ('S-GRAVENZANDE, 2023-01-18)

#3318

Ik onderteken omdat het belangrijk is dat de ouders bij het kind zijn ipv op het werk

Francien Voskamp (Kwintsheul, 2023-01-18)

#3319

R.Joritzaar

Robertus Joritzaar (Zaandam, 2023-01-18)

#3324

Omdat ik ook vind dat hier absoluut een vangnet voor MOET komen !!!!!!!!

Leo van der Reest (Sint Philipsland, 2023-01-18)

#3325

Ik hoop dit nooit mee te maken, maar me als moeder voor kan stellen dat je dan alleen maar bij je kind wilt zijn.

Carolien Bierens (Tholen, 2023-01-18)

#3326

Ik onderteken omdat ik vind dat elke ouder bij zijn/haar zieke kind moet kunnen zijn zonder na tedenken hoe het financieel moet nu er niet gewerkt kan worden.

Wendy Hendriks (Alkmaar, 2023-01-18)

#3327

Ik onderteken de petitie omdat elk kind de ouder nodig heeft bij de behandelingen en de ouder bij het kind hoort te zijn in moeilijke situaties.

Henrieke Jonker (Uithuizermeeden, 2023-01-18)

#3343

Dit is een goede zaak

Jos Bogers (Eindhoven, 2023-01-18)

#3346

Ik heb ondervonden hoe het is een ernstig ziek kindje te hebben, zonder dit vangnet. Hierdoor keuzes moeten maken met werk, veel afwisseling geweest terwijl je er eigenlijk 1000% voor je kind wil en MOET zijn. Niemand belooft je morgen!!

Robin Moes (Maastricht, 2023-01-18)

#3350

Ik onderteken omdat ouders zonder financiële zorgen elk moment bij hun zieke of terminale kind zouden moeten kunnen zijn.

Karin Vos (Uden, 2023-01-18)

#3353

Alle ouders van zieke kinderen geholpen moeten worden. Niet alleen is het kind ziek maar het hele gezin heeft ermee te maken. Zorgen die uit handen kunnen worden genomen zoals deze regeling is een goed initiatief

Janine Van Leeuwenberg (Beneden Leeuwen, 2023-01-18)

#3360

Ik zelf ook in deze situatie heb gezeten.

Joanne Bronkhorst (Elspeet, 2023-01-18)

#3363

Ouders horen hun kind te kunnen begeleiden en hun liefde te geven bij een ernstig ziek kind. Dit mag niet ten koste gaan van inhouding op hun salaris.

Wilma Ende ('s Gravenzande, 2023-01-18)

#3366

Dit zoooo ontzettend belangrijk is. Hoe kan het dat er nog geen vangnet is voor deze situatie..

Sabine Pausma (Zwolle, 2023-01-18)

#3367

Een collega van mij maakt dit mee met haar kindje. 🫶🏼 dikke knuffel voor iedereen in dezelfde situatie!!

Sarinah van de Velde (Harderwijk, 2023-01-18)

#3374

Als ouder zijnde zou het mogelijk moeten zijn om voor je kind te zorgen als het ernstig ziek is en je niet ook nog zorgen hoeven maken over werk. Werken kan altijd nog maar dat je kind beter wordt of nog tijd met hem/ haar doorbrengen zolang het kan is het belangrijkste op de wereld

Michelle Dautzenberg (Urmond, 2023-01-18)

#3381

De families met een ernstig ziek kind moeten financieel geholpen worden

E Buitelaar (Westland, 2023-01-18)

#3383

Iedere ouder bij zijn of haar kind moet kunnen zijn zonder zich ook maar een seconde druk te hoeven maken om werk wanneer het kind ernstig ziek of terminaal is. Waarom is er als alleenstaande moeder zonder baan een basis inkomen van €2400 (bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget) en dan heb ik het nog niet over eenmalige inkomensafhankelijke toeslag en gratis. En uitjes. En krijgen ouders
Die keihard werken en een koophuis hebben NIETS. Hier moet verandering in komen en snel ook!

Denise Van unen (Roosendaal, 2023-01-18)

#3384

Ik dit super belangrijk vind

Jiska De Vries (Roden, 2023-01-18)

#3385

Ik onderteken omdat ziek zijn erg veel geld kost. Het zou zo mooi zijn als de financiële zorg kan worden weggenomen bij ouders die al zorgen genoeg hebben door ziekte van hun kind.

Erica de Jongste (De Lier, 2023-01-18)

#3398

Ik onderteken omdat ik zelf ook een ernstig ziek kindje heb

Charlene Elens (Hellevoetsluis, 2023-01-18)

#3400

Ik vind dat hier een regeling voor moet komen zodat ouders niet ook nog eens financiële zorgen krijgen.

Marjan Elgersma Reijenga (Witmarsum, 2023-01-18)