Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Opmerkingen
#2601
Ouders moeten hier financieel in ondersteunt worden, omdat ik vind dat ze er fulltime voor hun (dood)zieke kind moeten kunnen zijn. Het is al een enorme zorg die zij hebben voor hun kind dat ziek is en voor het thuisfront, ze kunnen daar geen andere zorgen bij hebben, waaronder financiële zorgA Noorderijk (Nunspeet, 2023-01-18)
#2602
Ik het er helemaal mee eens benYvonne Remmerswaal (‘s Gravenzande, 2023-01-18)
#2607
Ik onderteken deze petitie, omdat het leed al erg genoeg is met een ernstig ziek kind en dan moet je ook niet nog eens geconfronteerd worden met financiële problemen. Het kind verdient alle aandacht tijdens het hele zware traject van chemo en OOK ZEKER DE OUDERS!Monique Daams (Spijkenisse, 2023-01-18)
#2612
Omdat ik dit onmenselijk vindt, eenkind hoort ten alle tijden ondersteuning van de ouders te hebben!
A Oosterhaven (Nijkerk, 2023-01-18)
#2613
Wij dit zelf ervaren hebben. Gelukkig kon mijn vader (opa) vaak inspringen en hebben wij het daardoor kunnen redden. Maar dit hoort niet!Vanity Bierling (Weesp, 2023-01-18)
#2615
Dit vangnet nodig is. Als ouder wil je bij je kind zijn!Nienke Brinkman (IJHORST, 2023-01-18)
#2617
Ouders van ernstig/terminale kinderen moeten zich geen zorgen hoeven te maken om financiële problemen.Stephanie Schilla (Montfoort, 2023-01-18)
#2623
Dit is een belangrijk punt. Naast het moeten zorgen voor je dierbare moet je niet ook nog eens de zorgen en stress voor de financiële zaken hebben en daardoor verplicht worden te werken en hierdoor niet bij je dierbare kunnen zijn.Andrea Spek (Odijk, 2023-01-18)
#2625
Onze zoon , toen 5 weken oud, kreeg de diagnose leukemie en lag 11 maanden in het ziekenhuis. In die tijd hadden we naast zorgen om onze zoon ook zorgen om ons werk, de kosten van het RMD huis, parkeerkosten etc. Zorgen die je er niet bij kunt hebben!Angelique Van zuidam (Wateringen, 2023-01-18)
#2640
Ik het belangrijk vind voor de verwerking dat er een vangnet komtLisa van der lingen (Ede, 2023-01-18)
#2642
Mijn zus ook een ouder is van een ernstig ziek kind en zij hier dus ook tegenaan loopt... het wordt echt tijd dit te veranderen!Eline Poeze-Ochel (Utrecht, 2023-01-18)
#2647
Ik vind dat als je in zon heftige situatie zit je geen zorgen moet hebben over je inkomen of baan. Maar moet je volledig voor je kinderen er kunnen zijn. Ook voor de broertjes en zusjes.Pascal Van Assendelft (Kwintsheul, 2023-01-18)
#2652
Als ouders met een ziek kind moet je al keuzes maken. Wij hebben er voor gekozen dat ik (moeder) thuis zo blijven om voor te zorgen en mijn man bleef werken. Ten eerste om zijn baan te behouden en ten tweede hoe raar het klinkt, om een gezin te blijven lijken. Vind het wel wat dubbel want ik denk als je fulltime als vader en moeder samen thuis blijven ook niet werkt. 24 uur op elkaars lip. Maar het was fijn geweest als het wel nodig is, als bijv. de vader het even niet meer trekt je niet om financiële zaken hoeft te denken. Soms is het echt veel ook. En voor je kind zorgen, zkh bezoeken, verblijven, je andere Kids verzorgen, werk enz. Verder merken win dat onze dochter nu ze puber is, haar vader wel eens de schuld geeft dat ze vond dat hij er niet altijd voor haar was. Terwijl wij dachten het zo goed te doen. Dus ruimte voor extra dagen om soms wat te rustiger te doen zou erg welkom zijn.M Van duinen (Wezep, 2023-01-18)
#2655
Ik het belangrijk vind dat ouders van terminale /ernstig zieke kinderen er voor hun kind behoren te zijn. Zelf heb ik hersenletsel, dus weet hoe belangrijk het is om dan je ouders bij je te hebbenEefje Opbroek (Tilburg, 2023-01-18)
#2658
Ik het heel belangrijk vind dat ouders een vangnet krijgen. Ik heb zelf met mijn dochter 6 weken in het Sofia gezeten . En had het geluk dat dat nog binnen het zorgverlof viel, en dat ik lieve vrienden had die het Ronald Mac Donald huis financierden en vanuit de kerk.Dus heeeel belangrijk
Wilna Boot (Zierikzee, 2023-01-18)
#2662
Ik onderteken deze petitie omdat ik van dichtbij zie hoe hard ouders hun best doen om alles zo goed mogelijk bij elkaar te houden, maar dat soms niet lukt omdat werk een extra druk met zich meebrengt. We moeten goed op elkaar passen en dit hoort daar meer dan bij!Ylse Huizinga (Drachten, 2023-01-18)
#2667
Ik vind dat ouders bij hun kinderen MOETEN zijn als ze ziek zijn! En dat ouders daar absoluut niet financiële onder moeten leiden!!!Babet Vierhuis (Dronten, 2023-01-18)
#2668
Het zo belangrijk isAnnemieke Spruijt (Sgravenzande, 2023-01-18)
#2671
♡ heel veel sterkte en suc6Wendy Van otterlo (Monster, 2023-01-18)
#2672
Ik onderteken omdat het mij aan het hart gaat dat ouders en partners “gewoon” moeten doorwerken als hun kind/partner zo ernstig ziek is. Dit moet veranderen zodat je er 24/7 voor hun kunt zijn.Corry Kramer (Stadskanaal, 2023-01-18)
#2678
Het ergste wat je kan gebeuren een kind verliezen is en elk persoon hier professionele hulp voor zou moeten kriigen.Chantal Stroo (Bergen op zoom., 2023-01-18)
#2690
Ik her zelf heb meegemaakt.Maaike Temel (Marum, 2023-01-18)
#2691
Belangrijk dat er een vangnet komt voor deze groep.Monique Scholtes (Monster, 2023-01-18)
#2696
Ik teken omdat het onwijs belangrijk is dat ouders van ernstig zieke kinderen bij hun kinderen kunnen zijn wanneer dat nodig is, zonder na te hoeven over hun financiele plaatje. En daar moet iets aan gaan gebeuren!Anne Jongman (Arnhem, 2023-01-18)
#2697
Dit voor ouders mogelijk gemaakt moet worden.Renu Ramanand ('S-Gravenzande, 2023-01-18)
#2698
Elk kind heeft recht op de beste zorg van de ouders. De ouders hebben zorg om hun kind, wat al meer dan genoeg is.Monique van den Burg (‘s-Gravenzande, 2023-01-18)
#2704
Goed initiatief!! Veel succes!!Elke Seijdel (Hoofddorp, 2023-01-18)
#2710
Ik weet hoe hard het nodig is voor ouders met een ernstig ziek kind!Anneke Jongbloed (Renkum, 2023-01-18)
#2713
Het een schande is dat ouders niet zorgeloos voor hun zieke kinderen kunnen zorgen.Michela Secchi (Akersloot, 2023-01-18)
#2717
Het ontzettend nodig is voor ouders met een ziek kindSas Ven (Breda, 2023-01-18)
#2719
Ik dit een erg belangrijk onderwerp vindt. Ik ben nog geen vader van een kind. Maar mocht ik ooit vader worden en mijn kind zou ziek zijn, dan zou dit toch wel het minste zijn wat dan voor de ouders geregeld is.Bram Moonen (Vincentiusstraat 57, 2023-01-18)
#2723
Ik onderteken omdat ik van dichtbij meemaak dat dit van essentieel belang isSteph Dekker (Amsterdam, 2023-01-18)
#2727
SupportTheo Schneider (Alkmaar, 2023-01-18)
#2731
Omdat ik vind dat er meer steun moet komen voor een verdieners met kinderen. En zeker als ze ziek zijn.kinderen hebben hun ouders zooo nodigAnnie Kok (Elspeet, 2023-01-18)
#2733
Iedere ouder zou er 100% voor hun kind moeten kunnen zijn als ze ziek zijn. Geen enkel kind hoort in het ziekenhuis alleen te moeten liggen omdat pappa en/of mamma moet werkenHelene Van der Burg (Wateringen, 2023-01-18)
#2736
Ik onderteken omdat iedere ouder van een ernstig ziek kind volledig voor zijn/ haar kind er moet mogen en kunnen zijn, zonder zorgen over geld. Het is al erg genoeg, dus daar waar we verlichting kunnen regelen lijkt me dan niet meer dan normaal.Willeke Kieft (Arnhem, 2023-01-18)
#2753
Omdat ik als kind ernstig ziek was en mijn moeder haar baan heeft moeten opzeggen om voor mij te kunnen zorgen. Gelukkig had mijn vader een goede baan maar dat is niet vanzelfsprekend. Ik vind het nog altijd heel verdrietig dat mijn moeder door mij haar baan heeft moeten opzeggen. Mijn vader verdiende nou eenmaal veel meer dus de keuze was snel gemaakt maar met een vangnet had mijn vader wellicht minder kunnen werken zodat mijn moeder ook nog deels had kunnen werken. Dit had denk ik ook voor minder stress gezorgd bij beide ouders.Linda Kamerbeek-Jongbloed (Hoofddorp, 2023-01-18)
#2763
Ik onderteken omdat het al erg genoeg is dat men getroffen wordt door kanker, en als je als zorgverlener ook nog financieel moet inleveren dit zeer onterecht is, en je die zorgen er ook niet nog bij kunt hebben. Daarbij komen er vaak ook nog kosten bij die niet vergoed worden .Robert Onderweegs (Ede, 2023-01-18)
#2766
Ik onderteken omdat ik het een belangrijk vind dat ouders er zoveel mogelijk kunnen zijn voor hun zieke kind!J Streefkerk (Groot-Ammers, 2023-01-18)
#2767
Zoiets moet geregeld zijn zodat ouders rust kunnen krijgen om bij hun kind te zijn ipv achter de pc de geldzorgen bekijkenMarcha van Gaal (Wouw, 2023-01-18)
#2768
Ik zelf een ernstig ziek zoontje van 3 heb verloren aan kanker en ik heb met eigen ogen heb meegemaakt dat werken in zo'n situatie niet haalbaar is. Gelukkig was mijn werkgever heel meedenkend hierin maar je hoort ook andere verhalen. In zo'n situatie wil je 100% bij je kind zijn en kunnen ze ook niet zonder hun ouder(s).Janneke Ruijgers (Breda, 2023-01-18)
#2769
Het belangrijk is om bij je zieke kind te kunnen zijn zonder nog meer zorgen te hebben dan om je kindMargriet Den doop (Breukelen, 2023-01-18)
#2774
Ik teken omdat wij zelf ouders zijn van een ernstig ziek kind.Jennifer Graus (Buchten, 2023-01-18)
#2792
Ik ondersteun deze petitie van harte!Rob Voogd (Hoek van Holland, 2023-01-18)
#2794
Een kind zijn vader en moeder nodig heeft op zulke momenten en naast de stress, het verdriet en angst moeten ouders zich niet druk hoeven te maken over financiële dingen en werk.Mylene Klatt (Voorburg, 2023-01-18)
#2800
Het zo belangrijk isAnneke van Poelgeest (Ridderkerk, 2023-01-18)