Petities.com

Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor

Opmerkingen

#4404

Ik onderteken omdat ik zelf ook long covid heb en nog steeds wacht op een oplossing. C-support heeft mij in het begin ontzettend gesteund en via hen krijg ik nog steeds relevante informatie. C-support is superbelangrijk!!!!!!

Mandy Noya (Venray, 2026-04-23)

#4407

Ik onderteken omdat ik regelmatig via mijn vrouw (die werkzaam is als psycholoog en enkele cliënten met long covid begeleidt) hoor hoe onvoorstelbaar beperkend long covid kan zijn en hoe ingrijpend ook de gevolgen op alle vlakken van het leven van een patiënt. Het is iets waar juist nog veel meer aandacht en middelen voor moeten komen, onbegrijpelijk dat hierop wordt bezuinigd.

Foppe Bijleveld (Deventer, 2026-04-23)

#4409

Ik onderteken omdat mijn dochter longcovid en daarnaast ook nog POTS heeft. Ze was een jonge sportieve en gezonde vrouw en kan nu bijna niets meer.

Corinne Verbaan (Den Haag, 2026-04-23)

#4415

Ik onderteken omdat ik zelf long covid patiënt ben die veel aan c support heeft en niet terecht kan bij mijn huisarts voor vragen

S.C. vdMeulen (Apeldoorn, 2026-04-24)

#4423

Ik ken best wat mensen met long covid en zie van dichtbij hoe hun leven veranderd is. Hoe mooi zou het zijn dat er een behandeling is die hen beter maakt.

Laura Oord (Leeuwarden, 2026-04-24)

#4426

Ik onderteken, omdat ik zelf Long- Covid heb. C- Support was mijn anker in bange en eenzame dagen. Onlangs had ik nig advies nodig..

Jolanda Stolk (Bergschenhoek, 2026-04-24)

#4430

Mijn vriendin is ook ziek met longcovid. Help alstublieft.

Ed Wright (Den Haag, 2026-04-25)

#4432

Ik zelf een zoon heb, die bijna niets meer kan door post-COVID. Ik ben zijn mantelzorger.

Reina Heskes (Voorburg, 2026-04-26)

#4433

Omdat C support zoveel heeft bereikt en er nog te veel zijn die niet weten waar de moeten starten.

Mirjam Kuipers (Lelystad, 2026-04-26)

#4434

Ik het belangrijk en noodzakelijk vind dat C support blijft bestaan en alle mensen met longcovid worden gehoord en nog veel belangrijker dat deze mensen worden geholpen. Stel je eens voor dat het hier je eigen man, vrouw, kind, ouders etc betreft.

Marion Verschut (Wateringen, 2026-04-26)

#4435

Deze patiënten ook gehoord en geholpen moeten worden.

Christa Balt (Den Haag, 2026-04-26)

#4440

Omdat wij slachtoffers van PostCovid willen ondersteunen en mee willen helpen om C SUPPORT te ondersteunen. 5368

Jan den Heijer (Lelystad, 2026-04-26)

#4446

Omdat ik een nichtje heb met long covid.

Jan Kroes (Den Haag, 2026-04-27)

#4447

Omdat ik een nichtje heb met long covid.

Jan Kroes (Den Haag, 2026-04-27)

#4451

Ik onderteken omdat long Covid patienten (waaronder schrikbarend veel jongeren) recht hebben op hoop!

Rienkje van der Eijnden (Krommenie, 2026-04-29)

#4455

Er wordt een enorm grote groep ernstig zieke mensen in de steek gelaten.
Onthoud hen geen zorg en hoop!

Kirsten Westerhof (Appelscha, 2026-04-29)

#4456

Deze ondersteuning moet blijven

Kees De Waard (Zundert, 2026-04-29)

#4461

Ed

Marnix Volksheld (Den haag, 2026-04-29)

#4464

Na eindelijk enige mate van (zwaar bevochten) erkenning voor mensen met een PAIS-aandoening als LC, is dit weer een stap terug en worden mensen opnieuw in de steek gelaten.

De reguliere zorg is niet in staat deze specifieke patiëntengroepen te helpen door een gebrek aan kennis en zelfs (nog steeds) erkenning.

John Mulder (Lelystad, 2026-04-30)

#4465

Nederland

Marja Janssen (Loosdrecht, 2026-04-30)

#4467

Mensen die niet meekunnen hollen in deze hysterische wereld worden niet gehoord, ik vind het belangrijk om deze mensen bij te staan en een stem te geven.

Anja Koopman (Bennekom, 2026-04-30)

#4470

Ik uit ervaring weet dat niet meer kunnen functioneren vreselijk invaliderend is en dat alle PAIS hulp zo hard nodig hebben, omdat niemand het van buiten ziet.

Clementine van den Burg (Amsterdam, 2026-04-30)

#4472

Netherlands

Gina Van Der Vliet (Nieuw-Vennep, 2026-05-01)

#4473

Ik ME/cvs heb dat verergerd is door Long-covid. Nergens heb je steun. Huisartsen kunnen het er niet bij doen. C-support doet heel belangrijk werk!

Astrid Bon-Stikkelorum (Voorschoten, 2026-05-01)

#4477

Ik onderteken, omdat een zoon van een vriendin al meer jaren Long Covid heeft.
Er is specifieke begeleiding en onderzoek nodig.
De zoon is pas 27 jaar en is nu niet mogelijk om het leven met werk te doen.
De ouders geven aan veel aan C-support te hebben.
Mvrgr

Yvonne Kol (Heemstede, 2026-05-01)

#4479

Het zo te lezen dringend nodig is,
Maar vooral dat men gehoord en gezien wordt

Paul van den Heuvel ('S-Hertogenbosch, 2026-05-02)

#4481

De aandacht niet mag verslappen op deze ernstige aandoening

C Dijk (Waarland, 2026-05-02)

#4482

Ik teken omdat ik vind dat dit niet onder schat mag worden

M Dijk (Waarland, 2026-05-02)

#4483

Ik vind dat dit heel belangrijk is

S Dijk (Waarland, 2026-05-02)

#4485

Omdat ik niet wil dat we een groot aantal pechvogels aan hun lot overlaten omdat long covid niet sexy genoeg is en dus weinig aandacht krijgt en dus weinig poen. Juist deze pechvogels moeten we helpen, totdat ze geen pechvogel meer zijn!
5985

Mart Rienstra (Utrecht, 2026-05-02)

#4488

Ik onderteken omdat mijn neef long covid heeft en bijna niks meer kan. Voor zijn ouders is dit enorm zwaar en voor henzelf natuurlijk ook. Alle support is nodig.

Cecilia Tax (Leiderdorp, 2026-05-03)

#4491

Ik onderteken dit omdat ik veel baat heb gehad bij de adviezen en de steun van C-support

Obbe Strijbis (Norg, 2026-05-03)

#4493

Ik onderteken omdat wij als gezin niet zo erg getroffen zijn, maar wel de afgelopen 2,5 jaar opgekrabbeld zijn, nadat mijn man long-covid kreeg. Maar er blijven klachten over en voor iedereen die er slechter aan toe is dan wij en voor alle mensen die nog komen is er hulp nodig.

Esther Sondag (Utrecht, 2026-05-04)

#4494

Ik ben long covid patiënt en kan niet zonder de hulp en steun van C-support

Maxime Laureijs - van Kasteel (Gemert, 2026-05-04)

#4499

Ik onderteken omdat ik weet wat voor inpact het heeft in je leven. Mijn dochter is al 4 jaar patiente.

Margreet Van Kasteel Oosten (Gemert, 2026-05-04)

#4502

Ik aan post covid lijdt en de ondersteuning nodig is. Er is al zo weinig kennis en ondersteuning hiervoor. Pak ons niet nog meer af!

Charlotte Danilenko (Delft, 2026-05-08)

#4503

Ik vind dat patiënten als groep een vangnet nodig hebben waar ze terecht kunnen voor steun en gerichte adviezen. En ook omdat ik hoop dat via C-support long-covid strijders op de hoogte worden gebracht van de mind-body methode. Deze levens veranderende tip heb ik destijds ook van C-support gekregen. Daarmee krijg ik mijn leven weer terug! Zie voor meer informatie Stichting Emovere en mindbodyprogramma.nl

Nynke - (Ede, 2026-05-08)

#4508

Ik onderteken omdat ik zelf long covid heb waardoor mijn hele leven helemaal veranderd is sinds eind 2021, en omdat ik alleen dankzij de adviezen en steun van C-Support al mijn diagnoses heb mogen krijgen na een zoektocht van langer dan 4jaar.
En ik onderteken omdat wij alle long covid patienten geen stem blijken te hebben in de politiek die voor ons wil vechten waardoor we allemaal aan ons lot worden overgelaten nadat we ziek zijn geworden met alle onzekerheden, ontwetendheid, stress, waanhoop, ziekte en eigenlijk alle gevolgen van dien.
Ik vind het triest zowel voor mij als voor al mijn lootgenoten dat het allemasl om geld lijkt te draaien en niet meer om onze levens en die van al de rest van de mensen die kampen met de gevolgen van long covid, zowel patienten als hun naasten....

A. F. (Ulft, 2026-05-10)

#4511

Omdat wij als patiënten C Support heel hard nodig hebben

Yvon van den Broek (Druten, 2026-05-12)

#4514

ik hoop echt, dat 5 jaar onderzoek en data opslag van de covid patiënten niet teniet wordt gedaan.
Dit is de patiënt hun vraagbaak
doodzonde
mega betrokken mensen die hier werken
jammer dat het weer over, alleen geld gaat, en niet over patiënten die al meer dan 5 jaar ziek zijn en die niet geholpen worden
alleen klappen landelijk helpt NIET

Petra Wagt- Jennissen (6181, 2026-05-13)

#4516

Er heel veel informatie en onderzoek verloren gaat als c- support er niet meer is. De zorg voor Post- covid patiënten is nog niet goed geregeld. Er is nog veel onbegrip en gebrek aan kennis.

Gaby Jongen-Knubben (Maastricht, 2026-05-13)

#4517

Nederland

Margreet Broekhuizen-Ledelay (Kamperland, 2026-05-13)

#4518

Ik ook post covid heb en weet hoe moeilijk het is ermee te leren leven

JM Van Dam (Mijdrecht, 2026-05-13)

#4522

ik heb 6 jaar PostCovid zonder verbetering. 100% arbeidsongeschikt

Saskia Besseling (Twijzelerheide, 2026-05-15)

#4531

Ik onderteken dit omdat ook mijn man niet meer in staat is, door post- COVID, het leven te leiden zoals wij gewend waren. Onze zoon moet al ruim 4 jaar zijn energieke vader missen. Bizar dat onze regering deze groep burgers zo in de steek laat.

Kim Riepen (Zuidoostbeemster, 2026-05-20)

#4532

Het is meer dan belangrijk dat mensen geholpen gaan worden. Onbegrijpelijk dat er op deze manier aandacht aan moet worden gegeven.

Miranda Vegter (Abbekerk, 2026-05-20)

#4534

dit is veroorzaakt door de regering safe and effectif was een leugen ,nu moeten mensen met v schade geholpen worden gratis

marion zonsveld (andijk, 2026-05-22)

#4536

Mijn man en kinderen long covid hebben

Caroline Karssen (Woerden, 2026-05-25)

#4537

2 van mijn kinderen en ikzelf Long Covid hebben.

Pieter Hilgeman (Woerden, 2026-05-25)

#4538

Ik onderteken omdat ik zelf long COVID patiënt ben. Ik was werkzaam in de zorg maar volledig arbeidsongeschikt. Ik merk dat ik zeer geraakt ben door het bericht van het stoppen van de subsidie voor C Support. Ik begrijp de gedachte dat het ooit naar de eerste lijn moet. Maar mijn eigen ervaring en ook van een aantal lotgenoten die ik ken is dat dat nu nog absoluut niet het geval is. Ik krijg nog steeds adviezen die symptomen eerder erger maken dan beter en ook heel vaak het antwoord;. Ik weet het niet. Het driemaandelijks contact met de nazorg adviseur en incident medisch adviseur is voor mij momenteel de enige houvast in een zeer moeilijke tijd met een hele laag kwaliteit van leven en soms zelfs de vraag of ik op deze manier nog wel wil en kan leven.

Janine Glazemaker (Arnhem, 2026-05-26)

#4539

Hulp moet absoluut blijven!

Fenny Jansen (Arnhem, 2026-05-26)

#4547

Heel erg mijn steun wil betuigen en actief wil aangeven dat c support beschikbaar moet blijven voor patiënten en hun families

Liene Berns (Tolkamer, 2026-05-26)

#4548

Ik onderteken omdat ik zie dat C support als enige instantie houvast bied aan long covid patiënten

Monique van Brandenburg (Arnhem, 2026-05-26)

#4552

We zijn als maatschappij verantwoordelijk om te zorgen voor diegenen die geen normaal leven meer kunnen leiden door post-COVID. De organisatie die daarvoor in het leven is geroepen C-Support doet belangrijk werk en is de enige houvast voor patiënten. Dat moet behouden blijven!!

Marielle Budel (Rozendaal, 2026-05-27)

#4554

Ik de meerwaarde van c support als behandelaar heb ervaren en weet hoe belangrijk een centraal punt is bij zo nieuwe klachtenpatronen om kennis en info gebundeld te houden.

Christina Garmann (Nijmegen, 2026-05-27)

#4555

Omdat ik zelf er te leiden heb onder postcovid en meerdere mensen om mij heen hetzelfde probleem ervaren. In sommige gevallen hebben deze mensen last van ernstigere symptomen.

Ruben Elijzen (Veenendaal, 2026-05-28)

#4558

Een vriendin van mjj heeft long covit en zit inmiddels in de ww. Zij kan werke niets doenvwat inspanning vereist.

Wiebe Kuipers (Groningen, 2026-05-28)

#4572

Ik onderteken deze petitie omdat er kennis verloren gaat als C-support wordt afgebouwd en de erkenning voor patiënten dan weer dreigt weg te vallen. C-support fungeert als centraal expertisecentrum en heeft een spilfunctie. Het is erg kortzichtig van minister Sophie Hermans om te denken dat huisarten en de reguliere specialisten beschikken over de specifieke expertise om de complexe, wisselende klachten van Long COVID te doorgronden. Behoud C-support, werk aan een oplossing voor Long COVID patiënten!

Jacco Robbe (Malden, 2026-05-31)

#4575

"Het hoort erbij" Zou niet het antwoord moeten zijn dat lotgenoten vaak te horen krijgen.
Expertise van C Support kan niet gemist worden.

Sonja van Gorkum (Zundert, 2026-06-09)

#4576

Omdat er nog veel werk te verrichten is rond longcovid en andere ziektes. C-support is er voor mij als patient doch belangrijker ook voor zorgprofessionals. Mede door hen heb ik een behandeling gekregen via de huisarts door goede informatie verstrekking.

Jolanda Smeets (Amstenrade, 2026-06-09)

#4577

C support is essentieel gebleken in zoveel mogelijk kunnen blijven functioneren. Hun expertise en bereikbaarheid zijn uniek. De reguliere zorg kan dit niet en wil dit niet.

Norman Meyer (Breezand, 2026-06-09)

#4578

Ik onderteken omdat ik zelf al meer dan 4 jaar longcovid heb en regelmatig tegen onbegrip en onkunde aanloop! C-support heeft mij diverse malen zo goed bijgestaan en geholpen waar artsen en re-integratie het helaas lieten afweten!
Er zit hier zoveel kennis en begrip! Dat mag niet verloren gaan!!!!

Kathleen Beeck (‘s-Heerenhoek, 2026-06-09)

#4581

Ik onderteken deze petitie omdat het belang van c-support zo groot is. C-support mag en kan niet verdwijnen. Wij als patiëntengroep kunnen niet zonder de steun en expertise van c-support. Als ik het even niet meer weet dan weet c-support het wel. Ze helpen me, steunen me, horen me, adviseren me. Ze zijn er voor me! Ik wordt gezien en begrepen en daar gaat het om bij een ziekte die nog zo nieuw en onzeker is.

Cindy Lepelaars (Riethoven, 2026-06-09)

#4585

Heb zelf long covid, nu 5 jr. Heb de afgelopen jaren heel veel steun aan C-support gehad qua actuele kennis, advies, luisterend oor etc

Henny Zweer (Duiven, 2026-06-09)

#4586

Ik enorm geholpen ben. Zo fijn dat deze mensen je begrijpen

Dimphie Van der Vliet (Hoogerheide, 2026-06-09)

#4589

C-support onmisbaar is voor alle long COVID patiënten

Sandra Lammertink (Hengevelde, 2026-06-09)

#4590

Ik ontzettend veel steun van c support heb gekregen

Linda Roza (Vuren, 2026-06-09)

#4594

Mensen met long covid erkenning en steun verdienen.

Ingrid de Zwart (Heemstede, 2026-06-09)

#4595

C-support heeft is voor mij een anker in de grote zee zonder haven. Dit heeft nog geen enkele arts kunnen evenaren

Dyana de Koning (Goes, 2026-06-09)