Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor
Opmerkingen
#4003
Ons aller steun hard nodig is!Ken verschillende mensen met deze ziekte en het is levens ontwrichtend. Patienten en hun naasten verdienen alle hulp!
Yvonne Schuurs (Poort, 2026-04-07)
#4004
Ik teken omdat ik dagelijks hoor dat patiënten niet goed worden geholpen, niet worden begrepen en zich in de kou voelen staan.Natascha Vannder Koogh (Waldfeucht, 2026-04-07)
#4031
Het onverstandig en een gebrek aan verantwoordelijkheid toont aan alle PAIS/post-COVID-patienten. Naast verlies van zoveel energie, hun werk en hobby’s verdienen ze het niet om ook dat sprankje hoop op een oplossing kwijt te raken.Rolf van de Kerkhof (Helvoirt, 2026-04-07)
#4032
Zoon heeft long covidGerard Bek (Alkmaar, 2026-04-07)
#4035
Omdat ik tegen zulke ziektes niet nee kan zeggen daarom wil ik hierbij mijn collega ook graag hierbij helpen!Marwa Shoukr (Rotterdam., 2026-04-07)
#4036
…we de mensen die er voor ons waren, niet alleen mogen laten…Hans Appeldoorn (Wijchen, 2026-04-07)
#4042
Ik onderteken omdat C-support verschillende keren voor mij de enige plek was waar ik een medewerker/ een arts kon spreken die daadwerkelijk ingelezen is in long covid en zodoende mij konden adviseren bij belangrijke medische vragen n.a.v deze beperkende aandoening.Marieke Pak (OUDEWATER, 2026-04-07)
#4045
Mijn dochter heeft covidMarja Bijvank (Alphen aan de rijn, 2026-04-07)
#4046
NederlandDirk-Jan van den Berg (Eelderwolde, 2026-04-07)
#4047
Omdat ik een schoonzus, vriendin en client getroffen zijn door LongcovidAnja Bruijkers (Rhoon, 2026-04-07)
#4053
Het is zo ontzettend belangrijk dat C- support blijft bestaan. Er is al zo weinig hulp en aandacht voor deze groep vaak ontzettend zieke en soms wanhopige patiënten. We hebben dit van dichtbij meegemaakt met onze dochter Marieke van 35, die al 4 jaar ziek is en gelukkig nu wat herstel laat zien.Ineke Vroonhof (Berkel en Rodenrijs, 2026-04-08)
#4054
er iemand in mijn familie ernstig ziek is en C-support erg belangrijk voor haar is.Corrie Berkman (Utrecht, 2026-04-08)
#4056
Ik onderteken deze petitie omdat we steun moeten bieden aan de zieke medemens. Onderhouden en uitbouwen van kennis is nodig.Charlotte Roelofs (Amsterdam, 2026-04-08)
#4057
Ik zie wat het doen met vrienden en gezinnen waarvan 1 lid long Covid heeft.Wencke Rosink (Heijen, 2026-04-08)
#4065
Ik vind dat C-support behouden moet blijven zolang er patiënten zijn met post covid. Wij kunnen die mensen niet in de steek laten!Agnes Olde Boerrigter (De Lutte, 2026-04-08)
#4073
Ik onderteken omdat ik al 4 jaar post COVID heb, wat een grote impact heeft op mijn leven en dat van mijn gezin. Ik ervaar hierin weinig of geen begrip en ervaar ook eenzaamheid daar mensen op een bepaald moment afhaken. Ik moet steeds meer inboeten in mijn leven en dat vind ik erg lastig om te accepteren en te dragen. Ik verlies ook steeds meer de verbinding met de maatschappij omdat ik moeilijker kan participeren. Ik raak stilaan de zin in het leven kwijt hierdoor. Voor hulp bots ik al jaren tegen eindeloze wachtlijsten aan!Ron Smekens (Valkenswaard, 2026-04-08)
#4078
NederlandMargriet Grine (Heerenveen, 2026-04-08)
#4082
Ik onderteken het dit omdat het te zot voor woorden is dat 450.000 mensen die long COVID hebben door deze regering volledig aan hun lot worden overgelaten. Terwijl een deel niet meer kan werken en invalide is.Sonja List (Amsterdam, 2026-04-08)
#4085
Ben zelf post covid patiënt.Heb erg veel steun en support gehad van c support. Er gaan miljarden naar Oekraïne en naar mensen die hier hun geluk komen zoeken, miljarden steun voor grote vervuiler Tata is ook geen probleem...
Je eigen volk helpen ho maar... SCHANDALIG
E.R. van den Berg (Willemstad, 2026-04-08)
#4088
NederlandAnnet Reening (Klazienaveen, 2026-04-08)
#4092
Ik was één van de eerste patiënt en had het zonder hun nooit geredSuzanne Boumans (Kerkrade, 2026-04-08)
#4100
Omdat ik in mijn omgeving diverse mensen ken die vanwege long covid al langere tijd niet meer volledig kunnen deelnemen aan de samenlevingMartijn Dekkers (Hengelo, 2026-04-08)
#4101
Ik onderteken omdat er met ongelooflijk veel inzet een fantastisch platform is neergezet waar patienten met post-COVID een gewillig oor vinden en advies kunnen krijgen. En dat is broodnodig voor deze en vergelijkbare patientengroepen. Kom op Wieke, maak je er alsjeblieft hard voor.Rene Lutter (Amsterdam, 2026-04-08)
#4102
Ik onderteken deze petitie, omdat ik vind dat de patiënten die post-COVID hebben, niet door de overheid in de kou mogen worden gezet. Er is ondersteuning en onderzoek nodig om deze mensen te helpen. De overheid kan nu niet doen alsof COVID niet bestaan heeft, en alsof er nu niet nog dagelijks mensen er last hebben!Koen Dekkers (Wolfheze, 2026-04-08)
#4106
Post-COVID ook mijn leven en dat van mijn verloofde overhoop heeft gegooid.Nicole Romer (Amsterdam, 2026-04-08)
#4112
Een kleindochter én mijn schoonzoon nog maar half mens zijn door long covidIno Mulders (Den Haag, 2026-04-09)
#4113
NederlandFleur Konijn (Den Haag, 2026-04-09)
#4116
Mijn zus en haar gezin ook deze onzichtbare strijd vechten.Henrike Post (Zwolle, 2026-04-09)
#4122
Ik onderteken omdat ik zelf longcovid heb. En heel veel hulp van C-support heb gehad. Vooral in het begin. Maar ook nu nog met info. Kennis en adviezen van nazorgadviseur en medisch specialisten erg fijn. Huisarts en internist weet er nog steeds niet veel van.Mariska Woudenberg (Pijnacker, 2026-04-09)
#4128
Onze dochter heeft long COVID en we weten hoeveel steun zij heeft van deze organisatieMargriet Eindhoven (Zevenhuizen ZH, 2026-04-09)
#4145
Omdat deze patiënten niet vergeten mogen worden.!Antoinette Dijkstra (Lochem, 2026-04-09)
#4146
Ik ook long covid heb..Mariska Henebiens (Bergambacht, 2026-04-09)
#4150
Ik heb gezien wat Covid voor een blijvende problemen heeft aangericht bij patiënten. Een vriend van mij die in de zorg werkte was één van de eerste slachtoffers en hij is nog steeds ziek.Dit is walgelijk. Wat heb ik mij vergist in mijn verwachtingen van deze club.
Erik Scherder (Baarlo lb, 2026-04-09)
#4154
Mijn dochter helaas ook patiënt is, en als 19 jarige moet leven als een 91 jarige.Corien Klaassen (ALMELO, 2026-04-09)
#4155
Ik onderteken omdat ik zelf ook thuis ben komen te zitten na een Corona infectie in nov 2021. Ik stond voor de klas, 21 jaar lang. Ik ging na mijn infectie weer zsm werken maar ik viel compleet uit. Ik was dezelfde niet meer. Kon niet meer plannen, mijn korte termijn geheugen was weg, ik vergat van alles, hoorde ineens super goed… nu 4,5 jaar later, is het nog steeds hetzelfde. De vreselijke vermoeidheid… continu in slaap vallen… Het leven dat ik hiervoor leidde, is weggevaagd… Ben totaal iemand anders geworden.Carolien Euser (Oost Souburg, 2026-04-09)
#4159
Mijn dochter ook kampt met de gevolgen van covidFm Haggenburg (Enkhuizen, 2026-04-10)
#4160
NederlandPeter Streng (Vleuten, 2026-04-10)
#4164
Ik onderteken omdat ik zelf long covid heb en heel veel steun aan de naxorgadvizeurs heb gehad in mijn strijd tegen de klachten en erkenning te krijgen. Ik voelde me gehoord en kreeg weer vertrouwen dat het niet tussen mijn oren zat. Nu 6 jaar ziek, maar weer aan het werkBart Wijten (Goirle, 2026-04-11)
#4171
Ik zelf long covid heb. En C-support bijna de enige plek is waar je gehoord wordt, waar er geluisterd wordt en waar ideeën en tips geopperd worden, waar jezelf nog niet aan had gedacht.Waar je even kan razen en verdrietig kan zijn om dan weer zo goed enzo kwaad als het kan door te gaan.
Silke van der Burg (Roosendaal, 2026-04-11)
#4173
long COVID behoort onder de chronische ziektes. Mensen zijn uitgeput en met veel geluk knappen ze na maanden jaren een beetje op omdat ze ermee leren leven en aanpassingen doen. Zodat ze met minder kwaliteit van leven toch een leven met chronische klachten proberen op te pakken.Marian Totte (Heinkenszand, 2026-04-11)
#4183
Hulp niet afgebroken mag worden zonder een gelijkwaardig of beter alternatief. Dat is niet de samenleving waar ik in wil leven, dat we mensen laten stikken die het gewoon hartstikke moeilijk hebben.Liedeke Reitsma (Nagele, 2026-04-12)
#4184
Ik ook lc heb en zonder dit soort platformen je niet weet waar je moet aankloppen. Zelfs de huisarts laat je maar aanmodderenMarjolijn Van Dam (Buren, 2026-04-12)
#4186
Ik het een belangrijk onderwerp vindSanne Sophie Ruitenburg (Tilburg, 2026-04-12)
#4187
Ik zelf heb ervaren hoeveel waarde de C-support organisatie voor mij heeft gehad. Ik had dat nooit kunnen bedenken, maar de afgelopen 5 jaar heb ik er erg veel aan gehad. Als je er niet mee te maken hebt dan is het makkelijk om te zeggen we stoppen er mee.Jf Fijnenberg (Leusden, 2026-04-12)
#4192
Post covid patiënten en mantelzorgers hebben steun en perspectief nodig.Momenteel zijn we een vergeten groep, zoals zoveel vergeten groepen.
De politiek is er niet voor zijn burgers.
Dat is wel hun taak.
Louise Zoetendaal-Roelofsen (Nieuwveen, 2026-04-12)
#4200
Iedereen met problemen heeft recht op ondersteuning.Marja Vink (Apeldoorn, 2026-04-12)