Petities.com

Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor

Opmerkingen

#4003

Ons aller steun hard nodig is!
Ken verschillende mensen met deze ziekte en het is levens ontwrichtend. Patienten en hun naasten verdienen alle hulp!

Yvonne Schuurs (Poort, 2026-04-07)

#4004

Ik teken omdat ik dagelijks hoor dat patiënten niet goed worden geholpen, niet worden begrepen en zich in de kou voelen staan.

Natascha Vannder Koogh (Waldfeucht, 2026-04-07)

#4031

Het onverstandig en een gebrek aan verantwoordelijkheid toont aan alle PAIS/post-COVID-patienten. Naast verlies van zoveel energie, hun werk en hobby’s verdienen ze het niet om ook dat sprankje hoop op een oplossing kwijt te raken.

Rolf van de Kerkhof (Helvoirt, 2026-04-07)

#4032

Zoon heeft long covid

Gerard Bek (Alkmaar, 2026-04-07)

#4035

Omdat ik tegen zulke ziektes niet nee kan zeggen daarom wil ik hierbij mijn collega ook graag hierbij helpen!

Marwa Shoukr (Rotterdam., 2026-04-07)

#4036

…we de mensen die er voor ons waren, niet alleen mogen laten…

Hans Appeldoorn (Wijchen, 2026-04-07)

#4042

Ik onderteken omdat C-support verschillende keren voor mij de enige plek was waar ik een medewerker/ een arts kon spreken die daadwerkelijk ingelezen is in long covid en zodoende mij konden adviseren bij belangrijke medische vragen n.a.v deze beperkende aandoening.

Marieke Pak (OUDEWATER, 2026-04-07)

#4045

Mijn dochter heeft covid

Marja Bijvank (Alphen aan de rijn, 2026-04-07)

#4046

Nederland

Dirk-Jan van den Berg (Eelderwolde, 2026-04-07)

#4047

Omdat ik een schoonzus, vriendin en client getroffen zijn door Longcovid

Anja Bruijkers (Rhoon, 2026-04-07)

#4053

Het is zo ontzettend belangrijk dat C- support blijft bestaan. Er is al zo weinig hulp en aandacht voor deze groep vaak ontzettend zieke en soms wanhopige patiënten. We hebben dit van dichtbij meegemaakt met onze dochter Marieke van 35, die al 4 jaar ziek is en gelukkig nu wat herstel laat zien.

Ineke Vroonhof (Berkel en Rodenrijs, 2026-04-08)

#4054

er iemand in mijn familie ernstig ziek is en C-support erg belangrijk voor haar is.

Corrie Berkman (Utrecht, 2026-04-08)

#4056

Ik onderteken deze petitie omdat we steun moeten bieden aan de zieke medemens. Onderhouden en uitbouwen van kennis is nodig.

Charlotte Roelofs (Amsterdam, 2026-04-08)

#4057

Ik zie wat het doen met vrienden en gezinnen waarvan 1 lid long Covid heeft.

Wencke Rosink (Heijen, 2026-04-08)

#4065

Ik vind dat C-support behouden moet blijven zolang er patiënten zijn met post covid. Wij kunnen die mensen niet in de steek laten!

Agnes Olde Boerrigter (De Lutte, 2026-04-08)

#4073

Ik onderteken omdat ik al 4 jaar post COVID heb, wat een grote impact heeft op mijn leven en dat van mijn gezin. Ik ervaar hierin weinig of geen begrip en ervaar ook eenzaamheid daar mensen op een bepaald moment afhaken. Ik moet steeds meer inboeten in mijn leven en dat vind ik erg lastig om te accepteren en te dragen. Ik verlies ook steeds meer de verbinding met de maatschappij omdat ik moeilijker kan participeren. Ik raak stilaan de zin in het leven kwijt hierdoor. Voor hulp bots ik al jaren tegen eindeloze wachtlijsten aan!

Ron Smekens (Valkenswaard, 2026-04-08)

#4078

Nederland

Margriet Grine (Heerenveen, 2026-04-08)

#4082

Ik onderteken het dit omdat het te zot voor woorden is dat 450.000 mensen die long COVID hebben door deze regering volledig aan hun lot worden overgelaten. Terwijl een deel niet meer kan werken en invalide is.

Sonja List (Amsterdam, 2026-04-08)

#4085

Ben zelf post covid patiënt.
Heb erg veel steun en support gehad van c support. Er gaan miljarden naar Oekraïne en naar mensen die hier hun geluk komen zoeken, miljarden steun voor grote vervuiler Tata is ook geen probleem...
Je eigen volk helpen ho maar... SCHANDALIG

E.R. van den Berg (Willemstad, 2026-04-08)

#4088

Nederland

Annet Reening (Klazienaveen, 2026-04-08)

#4092

Ik was één van de eerste patiënt en had het zonder hun nooit gered

Suzanne Boumans (Kerkrade, 2026-04-08)

#4100

Omdat ik in mijn omgeving diverse mensen ken die vanwege long covid al langere tijd niet meer volledig kunnen deelnemen aan de samenleving

Martijn Dekkers (Hengelo, 2026-04-08)

#4101

Ik onderteken omdat er met ongelooflijk veel inzet een fantastisch platform is neergezet waar patienten met post-COVID een gewillig oor vinden en advies kunnen krijgen. En dat is broodnodig voor deze en vergelijkbare patientengroepen. Kom op Wieke, maak je er alsjeblieft hard voor.

Rene Lutter (Amsterdam, 2026-04-08)

#4102

Ik onderteken deze petitie, omdat ik vind dat de patiënten die post-COVID hebben, niet door de overheid in de kou mogen worden gezet. Er is ondersteuning en onderzoek nodig om deze mensen te helpen. De overheid kan nu niet doen alsof COVID niet bestaan heeft, en alsof er nu niet nog dagelijks mensen er last hebben!

Koen Dekkers (Wolfheze, 2026-04-08)

#4106

Post-COVID ook mijn leven en dat van mijn verloofde overhoop heeft gegooid.

Nicole Romer (Amsterdam, 2026-04-08)

#4112

Een kleindochter én mijn schoonzoon nog maar half mens zijn door long covid

Ino Mulders (Den Haag, 2026-04-09)

#4113

Nederland

Fleur Konijn (Den Haag, 2026-04-09)

#4116

Mijn zus en haar gezin ook deze onzichtbare strijd vechten.

Henrike Post (Zwolle, 2026-04-09)

#4122

Ik onderteken omdat ik zelf longcovid heb. En heel veel hulp van C-support heb gehad. Vooral in het begin. Maar ook nu nog met info. Kennis en adviezen van nazorgadviseur en medisch specialisten erg fijn. Huisarts en internist weet er nog steeds niet veel van.

Mariska Woudenberg (Pijnacker, 2026-04-09)

#4128

Onze dochter heeft long COVID en we weten hoeveel steun zij heeft van deze organisatie

Margriet Eindhoven (Zevenhuizen ZH, 2026-04-09)

#4145

Omdat deze patiënten niet vergeten mogen worden.!

Antoinette Dijkstra (Lochem, 2026-04-09)

#4146

Ik ook long covid heb..

Mariska Henebiens (Bergambacht, 2026-04-09)

#4150

Ik heb gezien wat Covid voor een blijvende problemen heeft aangericht bij patiënten. Een vriend van mij die in de zorg werkte was één van de eerste slachtoffers en hij is nog steeds ziek.
Dit is walgelijk. Wat heb ik mij vergist in mijn verwachtingen van deze club.

Erik Scherder (Baarlo lb, 2026-04-09)

#4154

Mijn dochter helaas ook patiënt is, en als 19 jarige moet leven als een 91 jarige.

Corien Klaassen (ALMELO, 2026-04-09)

#4155

Ik onderteken omdat ik zelf ook thuis ben komen te zitten na een Corona infectie in nov 2021. Ik stond voor de klas, 21 jaar lang. Ik ging na mijn infectie weer zsm werken maar ik viel compleet uit. Ik was dezelfde niet meer. Kon niet meer plannen, mijn korte termijn geheugen was weg, ik vergat van alles, hoorde ineens super goed… nu 4,5 jaar later, is het nog steeds hetzelfde. De vreselijke vermoeidheid… continu in slaap vallen… Het leven dat ik hiervoor leidde, is weggevaagd… Ben totaal iemand anders geworden.

Carolien Euser (Oost Souburg, 2026-04-09)

#4159

Mijn dochter ook kampt met de gevolgen van covid

Fm Haggenburg (Enkhuizen, 2026-04-10)

#4160

Nederland

Peter Streng (Vleuten, 2026-04-10)

#4164

Ik onderteken omdat ik zelf long covid heb en heel veel steun aan de naxorgadvizeurs heb gehad in mijn strijd tegen de klachten en erkenning te krijgen. Ik voelde me gehoord en kreeg weer vertrouwen dat het niet tussen mijn oren zat. Nu 6 jaar ziek, maar weer aan het werk

Bart Wijten (Goirle, 2026-04-11)

#4171

Ik zelf long covid heb. En C-support bijna de enige plek is waar je gehoord wordt, waar er geluisterd wordt en waar ideeën en tips geopperd worden, waar jezelf nog niet aan had gedacht.
Waar je even kan razen en verdrietig kan zijn om dan weer zo goed enzo kwaad als het kan door te gaan.

Silke van der Burg (Roosendaal, 2026-04-11)

#4173

long COVID behoort onder de chronische ziektes. Mensen zijn uitgeput en met veel geluk knappen ze na maanden jaren een beetje op omdat ze ermee leren leven en aanpassingen doen. Zodat ze met minder kwaliteit van leven toch een leven met chronische klachten proberen op te pakken.

Marian Totte (Heinkenszand, 2026-04-11)

#4183

Hulp niet afgebroken mag worden zonder een gelijkwaardig of beter alternatief. Dat is niet de samenleving waar ik in wil leven, dat we mensen laten stikken die het gewoon hartstikke moeilijk hebben.

Liedeke Reitsma (Nagele, 2026-04-12)

#4184

Ik ook lc heb en zonder dit soort platformen je niet weet waar je moet aankloppen. Zelfs de huisarts laat je maar aanmodderen

Marjolijn Van Dam (Buren, 2026-04-12)

#4186

Ik het een belangrijk onderwerp vind

Sanne Sophie Ruitenburg (Tilburg, 2026-04-12)

#4187

Ik zelf heb ervaren hoeveel waarde de C-support organisatie voor mij heeft gehad. Ik had dat nooit kunnen bedenken, maar de afgelopen 5 jaar heb ik er erg veel aan gehad. Als je er niet mee te maken hebt dan is het makkelijk om te zeggen we stoppen er mee.

Jf Fijnenberg (Leusden, 2026-04-12)

#4192

Post covid patiënten en mantelzorgers hebben steun en perspectief nodig.
Momenteel zijn we een vergeten groep, zoals zoveel vergeten groepen.
De politiek is er niet voor zijn burgers.
Dat is wel hun taak.

Louise Zoetendaal-Roelofsen (Nieuwveen, 2026-04-12)

#4200

Iedereen met problemen heeft recht op ondersteuning.

Marja Vink (Apeldoorn, 2026-04-12)