Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor
Opmerkingen
#2805
Omdat de mensen met longcovid niet aan hun lot mogen worden overgelatenEn onderzoek moet doorgaan
Philo Van der Schaft (Brunssum, 2026-04-02)
#2811
Ik onderteken fit omdat dit een goede zaak is voor kwetsbare mensen.John Boltjes (Zundert, 2026-04-02)
#2813
Ik onderteken de petitie omdat ik zelf COVID patiënt ben!1 e frontlinie opgelopen!!!
Iedere dag moet je bekijken hoe het gaat…
Lichaam en geest geven dit aan!!!
Dit is geen gewoon leven, maar overleven!!!
Jammer dat de politieke partijen hier niet voor strijden!!! Dat is voor de COVID patiënten zeker lijden!!!
Sandy Smeets (Obbicht, 2026-04-02)
#2818
Ik onderteken omdat ik de impact van chronische vermoeidheid/chronische overprikkeling van een gezinslid herken. Daarnaast snap ik dat er nog veel te weinig reguliere zorg is voor jullie. Deze steun/zirg moet blijven bestaan.Mirjam Lustenhouwer (Culemborg, 2026-04-02)
#2822
Omdat de zorg en kennis rond post-covid nog steeds niet optimaal is. We moeten nog steeds zelf dingen uitvinden omdat artsen (nog) niet de expertise hebben.Wilma van Kooten (Harderwijk, 2026-04-02)
#2831
Deze zorg is nog hard nodig, er is onvoldoende alternatiefMirte van Heijningen (Apeldoorn, 2026-04-02)
#2834
Er echt niets meer is in 2027 waar patiënten naartoe kunnen. De reguliere zorg is absoluut ontoereikend.Miiriam Struyk (Rotterdam, 2026-04-02)
#2836
NederlandBart Broekhuis (Hattem, 2026-04-02)
#2838
Ik zelf worstel met de gevolgen van post-covidIlse Elders (Best, 2026-04-02)
#2841
Ik onderteken omdat ik zelf long-covid heb en me niet gezien, gehoord voel en er. Nog geen behandeling is en te moe wordt om te moeten vechten voor het kleine beetje hulp wat ik nu heb. Mijn wereld is klein.Jetske Bleeker-Huisman (Zwolle, 2026-04-02)
#2843
Covid een rotsziekte is waar te weinig hulp voor is.Claudine Gimbergh-Heijmann (Diemen, 2026-04-02)
#2848
Zelf LCMartine Zeissink (Utrecht, 2026-04-02)
#2849
Omdat ik vind dat deze mensenook gehoord moeten worden als zij zelf daar toe niet in staat zijn!
🙏🏻
Rita Streng (Utrecht, 2026-04-02)
#2851
Ik onderteken dit, omdat een lieve collega van mij, niet meer mijn collega is, omdat ze niet meer kan werken...Maaike Zijlstra (Diemen, 2026-04-02)
#2854
Je als LC patient niet terecht kunt bij de reguliere zorg. Elke arts die ik gezien heb zegt ook niet te weten wat hij/zij ermee aan moet.Silvia Minnes (Zevenaar, 2026-04-02)
#2869
Het belangrijk is dat mensen met long Covid gehoord/geholpen worden ❤️L Greep (Schalkhaar, 2026-04-02)
#2877
Ik onderteken o.dat ik de waarde van C-support onderschrijf.Pauline Specken (Oosterbeek, 2026-04-02)
#2878
Ik onderteken, omdat ook Belgische mensen met long COVID veel steun en informatie vinden bij C-support. Van zo'n initiatief kunnen wij in België alleen maar dromen en het is dan ook intriest dat de Nederlandse bekeidsvoerders het belang van C-support niet inzien!Tinne Van Eyndhoven (Beerse, 2026-04-02)
#2881
Ik heb steun aan C Support.Thea Lankreijer (Huizen, 2026-04-02)
#2882
DeutschlandNicole Stefani (Kelkheim, 2026-04-02)
#2883
Ik teken de petitie omdat onderzoek nog hard nodig is. En er totaal geen andere steun is voor deze groep mensen die geen uitzicht hebben op herstel.Mark Veld (Tuk, 2026-04-02)
#2886
Als ME/CVS-patient weet ik moeilijk het is voor mensen met een PAIS om toegang te krijgen tot de zorg die zij nodig hebben. Door ook dit minimale beetje zorg weg te bezuinigen laat het kabinet mensen die te ziek zijn om voor zichzelf op te komen stikken.T. Grijp (DRIEBERGEN-RIJSENBURG, 2026-04-02)
#2895
Ik onderteken omdat longcivid veel te weinig aandacht krijgt maar die wel nodig heeft,Mireille Van Twuijver (Amsterdam, 2026-04-02)
#2896
De zorg voor long covid patiënten tot nu toe zwaar te kort schiet, ( huis) artsen nog steeds geen kennis hebben van de ziekte en wij als patiënten aan ons lot worden overgelaten. C-support is de enige organisatie die probeert de kennis te bundelen en te verspreidenHeidi De Voogd (Midwolda, 2026-04-02)
#2903
Omdat het belangrijk is dat C support ondersteuning bied op alledrie vlakken waar je tegenaan looptMariet Schrijnewerkers (Breda, 2026-04-02)
#2905
Omdat ik het gewoon heel erg vind.Herman Hoogenberg (Bedum, 2026-04-02)
#2907
C support noodzakelijk isJan De Baere (Ruddervoorde, 2026-04-02)
#2911
Ik onderteken omdat ik het bizar en triest en niet te bevatten vind hoe mensen met PAIS niet de erkenning en hulp krijgen die ze nodig hebben.Jo Dop (Arnhem, 2026-04-02)
#2912
Mensen met post-Covid nog niet voldoende terecht kan bij de 1e en 2e lijnszorg.Marion van Beek (Waalwijk, 2026-04-02)
#2915
Ik teken omdat mijn dochters en ik longcovid hebben en we veel aan C-support hebben gehad en hebbenMonique Van Klinken-Alfring (Nieuw-Dordrecht, 2026-04-02)
#2918
ik de hulp van c=support nodig hebangelique kuik (zutphen, 2026-04-02)
#2921
Ik heb helaas ook longcovid sinds 5, 5 jaar en heb in de eerste jaren regelmatig contact gehad met C- support. Gewoon om mijn verhaal te vertellen en adviezen te krijgen, zelfs juridisch advies ivm werk. Ik heb het contact als waardevol en fijn ervaren.Wendy Vissers (Mierlo, 2026-04-02)
#2922
Als long-covid patiënt vind ik het belangrijk dat er een organisatie is die je kan helpen. Vooral omdat kennis bij zorgverleners en het UWV toch heel vaak nog ontbreekt. We hebben niet de energie om alles zelf uit te zoeken, er is ook nog geen behandeling. Door het verdwijnen van C-Support voel ik mij in de steek gelaten door de regering!Frank ter Horst (Ede, 2026-04-02)
#2924
Ik een partner heb met forse long COVID klachten. We hebben veel gehad aan C Support. En we raadplegen de site geregeld. Dat geldt ook voor onze huisarts. Er is geen alternatief. De reguliere (Huisartsen)zorg kan dit nog niet overnemen!Wilfred van de Groep (Harderwijk, 2026-04-02)
#2925
Ik onderteken, omdat deze groep niet onzichtbaar mag zijn en de steun hoort te krijgen waar ze recht op hebbenAnnemijn de gram (soest, 2026-04-02)
#2926
Ik teken omdat C support is als een levenslijn, een houvast, een klankbord, een luisterend oor voor hen die niet gehoord worden. Een onzichtbaar leed achter de voordeur.Angelique de Winter (Bleiswijk, 2026-04-02)
#2928
Iedereen recht op goede medische zorg heeft en er een punt moet zijn waar je met vragen terecht moet kunnen! Laat Long Covid patiënten en families niet in de kou staan!Ilona Goossens (Belfeld, 2026-04-02)
#2930
C.M.Tempelman - HendriksIk onderteken deze petitie omdat ik vindt dat C-Support moet blijven want wie helpt ons anders als zij wegvallen ?!!!
Cindy Tempelman-Hendriks (Brunssum, 2026-04-02)
#2935
Ik onderteken deze petitie omdat ik van dichtbij diverse mensen meemaak met variërende gradaties in klachten van long covid. Ik onderschrijf dat veel (huis)artsen niet weten hoe met deze nieuwe ziekte om te gaan. C-support is van belang. Stop dit niet!Jinke de Boer (Arnhem, 2026-04-02)
#2939
Mijn broer en schoonzus hier enorm veel steun aan ervaren.Willy Van de Groep (SCHALKHAAR, 2026-04-02)
#2940
Ik onderteken dit, omdat ook ons leven door longcovid ontzettend veranderd is nu mijn dochter dit al meer dan vijf jaar heeft en daarnaast steeds meer diagnoses rijker wordt (PEM, Pots, Mcas, LGL-syndroom). Het is afschuwelijk om haar steeds zo te moeten zien, om te zien hoeveel haar afgenomen is, hoe haar toekomst drastisch veranderd is en ik houd vast aan hoop, maar dan moet er natuurlijk niet beknibbeld worden op instanties zoals C-Support. Steun en erkenning zijn zo belangrijk, net als onderzoek!Dus ik hoop dat dit kabinet tot bezinning komt en aan alle burgers gaat denken, in plaats van het buitenland vooral financieel te steunen. Juist chronisch zieken hebben hulp nodig, zodat er hopelijk ooit een doorbraak komt die leidt tot verbetering!!
Stephanie van der Heijden-Bovens (Boxtel, 2026-04-02)
#2942
Ik ook langdurige klachten heb sinds coronamark groeneweg (oosterbeek, 2026-04-02)
#2946
Ik onderteken dit omdat ik van meerdere mensen in mijn nabijheid weet dat ze dagelijks worstelen met long-covid. En omdat ik zelf nooit herstelde van een relatief onschuldig virus, het Epstein-Barr virus (Pfeiffer) op mijn 17de. Ik ben nu bijna 51 en er is in die 33 jaar geen dag geweest dat ik niet zorgvuldig keuzes heb moeten maken om niet zieker te worden dan ik was. Voor iedereen met relatief onzichtbare chronische postvirale infecties geldt dat ondersteuning op alle gebieden hard nodig is. Dat de noodzaak om ondersteuning overeind te houden moet worden bevochten is exemplarisch voor wat patiënten van chronische ziekten op zovele fronten constant moeten bevechten, terwijl ze er nota bene de energie niet voor hebben.Denise Heins ('s-Hertogenbosch, 2026-04-02)
#2948
Omdat de mensen met longcovid uit het zicht verdwijnen van de artsen, instanties en de samenleving. Geen aandacht en dus geen kennis om de patiënten te kunnen helpen. Idem voor mensen met ME en Q koorts.Het gaat om groot aantal mensen die nergens meer terecht kunnen.
Lisette Egberts (Wijk bij Duurstede, 2026-04-02)
#2952
Omdat er zoveel lijden is door Q en C koorts en nog zo weinig kennis en begrip. Zeker de algemene gezondheidszorg heeft enorme hiaten in haar kennis en kunde.Wim Willem Broeders ('s-Hertogenbosch, 2026-04-02)
#2954
Ik als patiënt c-support gebruikHennie van de Groep (Harderwijk, 2026-04-02)
#2961
Ikzelf post covid heb een het belangrijk vind dat ik ergens terecht kan dus bij c support!Kitty Moerkerken-Roest (Rotterdam, 2026-04-02)
#2962
Omdat mijn vrouw long covid heeft een zijn altijd terecht kan bij c supportRuud Moerkerken (Rotterdam, 2026-04-02)
#2963
Ik onderteken dit omdat ik het besluit van dit kabinet onbegrijpelijk en onverstandig vind.Bert Apeldoorn (Haarlem, 2026-04-02)
#2966
Ik ben ook partner van een post COVID patiënt. Mijn vrouw stond voor de klas en kan na 4,5 jaar gelukkig af en toe met de scootmobiel een rondje met de hond. Onze 10 jarige zoon is ook steeds meer mantelzorger en kan niet altijd zijn jonge, drukke zelf zijn. Er moet meer specialistische zorg komen voor post COVID in de hoop dat ze weer (gedeeltelijk) kunnen deelnemen aan het leven i.p.v. kamperen op de slaapkamer.Erwin Bleeker (Zwolle, 2026-04-02)
#2967
Ik onderteken omdat mijn lieve schoonzus te kampen heeft met een ernstige vorm van long-covid. We mogen haar niet in de steek latenCor van de Groep (Soest, 2026-04-02)
#2971
Ik onderteken omdat ik al vanaf het begin de support van C-Support heb gebruikt om mijn PostCovid klachten te toetsen, het blijft nodig om deze vraagbaak te behouden.Ben Beerling (Heeswijk-Dinther, 2026-04-02)
#2972
Longcovid een serieuze aandoening is en daarom serieuze aandacht vraagt voor onderzoek en behandelingenSven Zeeman (Amwrsfoort, 2026-04-02)
#2974
Goede gezondheidszorg een mensenrecht is.Monique Cremers (Utrecht, 2026-04-02)
#2976
Mijn dochter leeft dagelijks met de verwoestende gevolgen van Post-COVID. Ik zie het pijnlijke verschil tussen haar leven van toen en nu. Het is onacceptabel dat patiënten en hun mantelzorgers nog steeds structureel genegeerd worden. Wij eisen erkenning, onderzoek en een eerlijk toekomstperspectief. Onze onzichtbare strijd moet nu zichtbaar worden.Lieve Helma, ik vind het heel dapper dat je je privésituatie openbaar maakt en het voortouw neemt voor lotgenoten. Dankjewel 🙏🙏🙏
Leyla Bengi (Rotterdam, 2026-04-02)
#2978
Voor Anna, mijn nicht die na het afmaken van haar studie psychologie nu niet kan beginnen aan haar carrière door long covid…Feline Zeeman (Groningen, 2026-04-02)
#2982
mijn schoondochter heeft longcovid en is doodziek. ze kan helemaal niks meer, is aan bed gekluisterd en is afhankelijk van haar man die haar mantelzorger is geworden. Waar blijft het medicijn die deze mensen uit hun kluizenaarsbestaan moet bevrijden????anja nederpel (den hoorn, 2026-04-02)
#2983
Ik steun deze petitie omdat het absurd is dat deze mensen aan hun lot overgelaten worden!Suzanne Verhoef (Heerlen, 2026-04-02)
#2984
Ik heb sinds juni 2022 Longcovid. Binnen de reguliere zorg is weinig begrip en ervaring. Vanuit C-support kreeg ik begrip en ondersteuning.Annet van den Berg (Eelderwolde, 2026-04-02)
#2986
Ik onderteken deze petitie omdat ik in mn nabije omgeving zie wat long covid voor impact op je leven heeft. Ik hoop dat er een middel gevonden wordt waardoor deze lieve vriendinnen weer opknappen en een beter leven terug krijgenIngeborg Fermont (Sluiskil, 2026-04-02)
#2989
Omdat de vrouw van mijn lieve neefje in dezelfde situatie zit. Twee jonge mensen die zouden moeten genieten van hun leven maar nu geen toekomst meer hebbenConny Van Etten (Wassenaar, 2026-04-02)
#2995
Ik ondertekend omdat ik niet zonder de informatie luisterend oor en steun van C support kanLenny Zandsteeg (Lunteren, 2026-04-02)
#2997
Ik onderteken, omdat ik het bizar vind dat de overheid deze ziekte nog steeds niet serieus neemt. Dit blijkt uit alles wat ze doen of beter niet doen en zelfs voortijdig snijden in budget voor C-Support.Stanneke Edelmann-Buijs (Den Haag, 2026-04-02)