Petities.com

Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor

Opmerkingen

#2001

Zorg en ondersteuning voor deze grote groep patiënten is keiharde noodzaak. Huisartsen hebben daarvoor nu onvoldoende kennis en mogelijkheden.

C. Havermans (Zundert, 2026-04-02)

#2002

Ik familieleden heb die zwaar lijden van long-covid. Ik ben van mening dat er alles aan gedaan moet worden om een remedie te vinden.

Marga Klein (Den Bosch, 2026-04-02)

#2005

Omdat ik vind dat ze in den Haag meer voeling moeten hebben met de mensen in het land. In Brabant zitten ze al jaren met de nasleep van Covit en Q koorts. Wat ze veel te lang onderkent hebben.

Thea Goossens (Vught, 2026-04-02)

#2009

Mijn huisarts mij de laatste keer begroette met "je komt voor long covid maar daar kan ik niets voor doen."

Amber de Jongh (Oud-Beijerland, 2026-04-02)

#2011

Ik onderteken omdat ik vind dat C-support moet blijven bestaat voor steun bij situaties zoals Helma beschrijft.

Kelly van Oirschot (Tilburg, 2026-04-02)

#2013

Het onvoorstelbaar is dat er niet genoeg geld wordt besteed aan PAIS onderzoek, de regering ook nog gaat korten op IVA en WIA en dat de weinige zorg die er nog is wordt wegbezuinigd. We laten ernstig zieke medemensen in de steek.

Marianne Hout (Oosterhout Nb, 2026-04-02)

#2016

Ik onderteken omdat ons leven sinds maart 2020 na opname zhuis met Corona zo veranderd is. Mijn man is mantelzorger geworden en heeft zijn bedrijf moeten stopzetten wat de nodige stress met zich meebrengt ook financieel.. maar hij heeft nu ook een burnout door het zorgen van mij al ruim 6 jaar en ons zoontje destijds ook 6 jaar. Onze zoon doet veel in huis om mij te helpen, kan nog steeds mijn vlees niet snijden op slechts dagen. Huis met vriendjes kan wel .. maar niet teveel lawaai maken. Snel overprikkeld en kan bijna nergens mee naartoe. Aan mijn man wordt vaak gevraagd of hij weduwnaar is? Heb sinds kort een elektrische rolstoel omdat mijn knieën en armen ontstoken zijn. Artsen weten niets tot weinig..ze zeggen steeds welkom in de wereld van long covid bij weer een rare klacht. Mijn huisarts is behulpzaam wil helpen maar C-support is toch een soort van houvast geweest destijds en nu nog steeds voor mij en ook richting de artsen. Zij begrijpen wat je doormaakt. In het begin Alfons Olde Loohuis nog aan telefoon gehad, dat gaf erkenning zeker in het begin toen niemand nog iets wist. Het lijkt wel of we mbt Long Covid een 3e wereld land zijn. Zoveel al bekend van bijvoorbeeld Duitsland maar in Nederland op alles wat maar een beetje helpt of steun biedt wordt er bezuinigd. Onderzoekers weten 1 ding zeker.. geen enkele patiënt is hetzelfde...dus ja bij mij helpt fysiotherapie wel.. vooral het losmaken van spieren en problemen bij ontstekingen ... maar nee onder kopje LC kan niet meer gedeclareerd worden. Ik had een afspraak via de longarts voor revalidatiearts die long covid traject deed, maar toen ik aan de beurt was..was ook daar potje gesloten. Weer een optie die onder mijn zwakke benen vandaan werd geveegd. Ik heb tig indicaties, maar uiteindelijk sta je na alle deuren gehad te hebben eenzaam met al die indicaties buiten op een "plein" waar niemand weet wat te doen met al die indicaties samen. Ons gezinsleven is heftig bijna niet te bevatten voor de buitenwereld, ik moet hoop houden voor mijn gezin, mijn man en onze zoon. Die afgelopen week in groep 8 een spreekbeurt over long covid heeft gedaan mbv materiaal verstrekt door C Support... maar nee we zijn in Nederland, laten we vooral de instanties zoals C Support waar we als chronisch zieken nog een beetje hoop uit kunnen putten, de mond snoeren en de stekker eruit trekken. Alle vluchtelingen met hun trauma's daar is wel geld voor. En wij ... waar kunnen we naartoe met onze trauma 's...precies..NERGENS...U ZOEKT HET MAAR UIT! Gezinnen, vriendschappen en relaties, je psyche en lichaam...alles wordt of is al kapot gemaakt door Long Covid, steun is al moeilijk te vinden maar we geven u en al uw lotgenoten nog een trap na.. want C Support daar waar je soms nog heel even je ei kwijt kunt, weer hart onder riem krijgt en waar je nog beetje hoop kunt halen...we zorgen er in Nederland gewoon voor dat dat laatste beetje ook nog van u wordt afgenomen. Het is vreselijk, totaal onrechtvaardig en om je als land dood voor te schamen om zo een grote groep chronisch zieken aan hun lot over te laten. Wij hebben er ook niet om gevraagd om daar virus te krijgen. Bedankt in ieder geval voor het gebrek aan medeleven en voor het nog doellozer maken van onze wereld. Ik hoop dat dit kabinet die oogkleppen eens af gaat doen en nu eens gaat doen wat voor hun eigen 'volk' goed is... niet de problemen van andere landen op zich nemen, maar die zich afspelen in eigen land..en vooral niet C-support van ons afnemen.

Miranda Schipper (Schiedam, 2026-04-02)

#2020

Ik onderteken omdat ik net als duizenden medemensen kamp met ernstige postCovid klachten. En wil dat mijn leven weer gaat verbeteren!

Sonja Schouten-Hendriks (Ven-Zelderheide, 2026-04-02)

#2022

Ik onderteken omdat ik zelf al 6 jaar long covid heb en C-support mij sinds haar bestaan altijd bij heeft gestaan met raad en daad en als enige goed begrijpt wat het betekent om long covid te hebben.

Peter Boeije (Middelburg, 2026-04-02)

#2025

Nederland

Liesbeth Dam (Leeuwarden, 2026-04-02)

#2027

Ik onderteken omdat ik uit eigen ervaring weet dat dit echt zo is en dat dat goed bekend moet worden.

Guus Enning (Rotterdam, 2026-04-02)

#2030

Ik zelf ook post long covid heb en niet gehoord wordt. Heb astma/ copd, dus u begrijpt hoe ik me voel

Tineke van der Gaag (Dordrecht, 2026-04-02)

#2031

Omdat
Onze dochter Brenda ook long covid heeft.

Sjannie Van Mierlo (Oosterhout, 2026-04-02)

#2035

Ik heb zelf Long Covid en ervaar veel steun van C-support. Het is de enige plek waar je echt vragen kunt stellen waar antwoorden komen of in ieder geval een gesprek mogelijk is.

Annelies Nieuwenhuis (IJsselstein, 2026-04-02)

#2039

Ik zelf gebruik maak van c support en het verschrikkelijk vind als dit stopt.

Britt Van maanen (Nijmegen, 2026-04-02)

#2040

Ik onderteken omdat ik vind dat C-support moet blijven. Mijn huisarts en longarts hebben nog steeds geen verstand van longcovid. C-support kan ze adviseren, dingen uitleggen, adviseren zodat mijn huisarts daar in mee kan/wil gaan. Ik bel ze/mail ze zodra ik weer een vraag heb, want elke keer krijg ik toch weer last van nieuwe dingen. C-support helpt me, zoekt dingen uit, schakelt eigen artsen in, zodat ik geholpen word, terwijl mijn eigen huisarts me naar huis stuurt en het niet weet. Er is nog zo weinig kennis bij huisartsen en ze zijn ook niet geïnteresseerd. Er zijn er te weinig en te verschillend binnen hun praktijk. C-support heeft juist die expertise. Nemen jullie dat weg, dan nemen jullie alle kennis op 1 plek weg. Waar moeten wij dan naar toe. Wie moeten we dan om hulp vragen? Alle kennis is dan versplinterd. Wie helpt mij dan met de huisarts uitleggen, bij wie kan ik dan met mijn vragen en klachten terecht? Door Wie word ik dan nog serieus genomen? Want mijn huisarts doet dat nog steeds niet!!!!! Zijn zijn echt mijn schakel tussen mij en de buitenwereld, tussen mij en de medische wereld. Mijn werk, mijn sociale leven, mijn gezinsleven, alles is al naar de klote, alles was een groot gevecht, UWV, uitkering, lang leve C-support. Straks staan we er weer alleen voor en waar halen we dan de energie vandaan om alles zelf uit te vinden, in je eentje te strijden, geen hulp van mensen die er juist verstand van hebben, waar je je zorgen of problemen kon bespreken en geholpen werd. Laat ons maar weer in de steek. Lekker makkelijk, maar ons leven zal hierdoor vele malen zwaarder worden, maar blijkbaar wordt daar niet naar gekeken.

Natalie Groeneveld (Voorthuizen, 2026-04-02)

#2041

C support heeft de meeste up to date informatie over long covid en medicijnen. En is een empatische gesprekspartner in de zoektocht van long covid patiënten.

Marijke Mooij (Haarlem, 2026-04-02)

#2047

Nederland

Manja Beerens (Eindhoven, 2026-04-02)

#2048

Omdat patiënten dikwijls zelf hun research moeten doen omdat ernstig veel huisartsen er geen zin in hebben, terwijl mensen gebaat zouden zijn bij begrip, en bij een huisarts die wat moeite wil doen om mee te denken.

Christel Van Reeken (Oud-beijerland, 2026-04-02)

#2053

Ik ben mantelzorger van mijn vrouw die ernstig long COVID heeft. C-support heeft in het verleden het verschil kunnen maken en was en is een waardevol aanspreekpunt. Het is schandalig als dit geen steun meer zou krijgen.

Bert Bosman (Sittard, 2026-04-02)

#2055

Heel hard nodig, deze groep stond altijd klaar in de corona tijd.

Toon Huijbregts (Bladel, 2026-04-02)

#2058

Ik zie in mijn eigen omgeving de reddeloosheid van de mensen en hun naasten die te maken hebben met post-covid. Het is zo verdrietig!

Nienke Van der Male (Breda, 2026-04-02)

#2065

Een nichtje van mijn vrouw heeft post-COVID. Ze is een jonge vrouw die bijna niks meer kan. Ondersteuning is super belangrijk voor haar en haar familie!

Bas Van der Pompe (Amsterdam, 2026-04-02)

#2067

Er een tekort is aan behandeling long covid

Peter Moes (Middelburg, 2026-04-02)

#2068

Ik onderteken deze petitie, omdat ik 4 long-covidpatiënten ken, die alle vier deze ondersteuning hard nodig hebben om nog enige kwaliteit van leven te hebben.

Elke long-covidpatiënte, ik ken toevallig alleen 4 vrouwen, heeft recht op professionele hulp.

Doe uw werk en neem een menselijke beslissing!

Jose Buur (Amsterdam, 2026-04-02)

#2069

Ik teken deze petitie omdat het voor covid patiënten nodig is om gezien en gehoord te worden.

Wouter Graaf (Oosterhout, 2026-04-02)

#2070

Ik teken omdat C-support, de ondersteuning voor o.a. Long Covid en Q-koorts zeker moet blijven .

Jos Versfeld (S-Hertogenbosch, 2026-04-02)

#2073

Ik heb zelf long COVID. Ik ervaar dagelijks de gevolgen ervan. Schandalig dat we nog steeds geen perspectief hebben en heel erg dat we in de kou blijven staan. Het voelt dat door te stoppen met C support de overheid ons heeft afgeschreven.

Ineke van Uden-Betist (Rotterdam, 2026-04-02)

#2074

Ik onderteken omdat wij moeten opstaan voor al deze mensen. Dat de politiek hiervoor nog steeds niet (genoeg) geld voor over heeft en de supportgroep zelfs gaat stoppen! Ik kan er met mijn verstand niet bij! Sterkte!!!

Ellie Van Meijel (Venray, 2026-04-02)

#2075

Ik onderteken omdat ik al 6 jaar lang niet terecht kan bij de reguliere zorg. Mijn huisarts ontkent Long Covid en als er straks behandingen komen zal ik de hulp van C-Support hard nodig hebben om daar gebruik van te kunnen maken. Voor mij voelt het nu of mijn leven, wat al 6 jaar stil staat nu echt stopt. Heeft het nog zin om te vechten?

M Stellaard (Alblasserdam, 2026-04-02)

#2078

Ik onderteken omdat ik zelf long covid heb en huisartsen nog lang niet voldoende kennis hebben om de patiënten te helpen.

Stefanie Janssen (Deventer, 2026-04-02)

#2079

Ik leef met long-covid en mijn gezin met jonge kinderen lijdt hier ook onder. Mijn wereldje is heel klein geworden. Laat onze wereld niet nog kleiner worden! Geef mijn kinderen hun mama terug en leer ze dat je in zulke situaties niet de andere kant op moet kijken, maar hulp moet bieden waar nodig!

Nicole Broers (Udenhout, 2026-04-02)

#2084

Het schandalig is dat de overheid hierop bezuinigd

Hanneke de G. (Didam, 2026-04-02)

#2086

Ik van dichtbij heb meegemaakt dat deze ondersteuning keihard nodig is voor deze groep gedupeerden...zij hebben biet zelf gekozen om aan dit virus blootgesteld te worden, maar krijgen er wel de rekening van.

Maria Manders (Nijmegen, 2026-04-02)

#2091

Er moet een sterk en gefocused support punt blijven voor mensen met Long Covid. C-Support was dat, en meer.

K Van Os (Bergen op Zoom, 2026-04-02)

#2096

Mijn dochter ruim 4 jaar covid heeft en heel beperkt is ..met alles.

Kees Van mierlo (Oosterhout, 2026-04-02)

#2099

Ik zelf de steun van C-support gehad heb en heb ervaren hoe belangrijk dit was in mijn herstelproces.

Rutger Cornelissen (Nijmegen, 2026-04-02)

#2101

Ik ben zelf ook postcovid patiënt, in 2021 op mijn werk opgelopen uiteindelijk 2 weken in het ziekenhuis beland.
Je hele leven wordt zo anders.
Je loopt tegen zoveel muren van onbegrip dat je er gewoon depressief van wordt.
Als of ik me aanstel dat ik zo moe ben en de rest.
Ik teken omdat we anders helemaal vergeten worden en ons nog minder voelen dan dat we al doen. En dat we serieus worden genomen en geholpen en gehoord!
Liefs patricia

Patricia Spierings (S,Hertogenbosch, 2026-04-02)

#2105

Netherlands

Tamara Schmitz (Empel, 2026-04-02)

#2110

Onderzoek is zooooo belangrijk voor mensen met post-covid.

Gerard Merkx (Drunen, 2026-04-02)

#2111

Mijn dochter al 5 jaar long COVID heeft, met alle ellende die daarbij komt kijken!

Trudy Groot (Drunen, 2026-04-02)

#2113

Ik zelf als wijkvp dagelijks tegen de beperkingen aan loop die deze mensen ondervinden en dus weet en zie hoe ontwrichtend deze aandoening kan zijn!!

Roelle Van mullekom (Deurne, 2026-04-02)

#2114

100.000 mensen!!!

Marike Bischoff (Roosendaal, 2026-04-02)

#2118

Er is geen adequate kennis over Long covid en hulp in de eerste lijn beschikbaar.

Frauke Laarmann-Westdijk (Amsterdam, 2026-04-02)

#2119

Ik long covid heb

Mariska Steijn (Den Haag, 2026-04-02)

#2126

Ik als long covid patiënt c-support heel hard nodig heb....

J Arets (Grubbenvorst, 2026-04-02)

#2127

Ik onderteken omdat ik het belangrijk vind dat patiënten met long covid een platform hebben waarin ze steun kunnen vinden nu ze al zo lang in een uitzichtloze situatie zitten.

Paulina van Dam (Tilburg, 2026-04-02)

#2128

Goed idee

Irene Bischoff (Roosendaal, 2026-04-02)

#2130

Ik zelf al ontzettend veel baat heb gehad bij C-Support door mijn long-COVID, POTS en MCAS. Dit is de enige organisatie die weet hoe het zit. Zelfs de post-COVID afdeling in het UMC weet niet eens hoe het in elkaar steekt. De arts van C-Support kon mijn internist assisteren. Kun je nagaan hoe belangrijk dit is voor zovele patiënten.

Anne-Fleur van Ierlant (Bergen op Zoom, 2026-04-02)

#2132

4578

Lonny Zandee (Maastricht, 2026-04-02)

#2136

Ik heb zelf long COVID en het is dagelijks een gevecht om de dag door te komen , hoe deel ik mijn dag in en wat zijn de gevolgen voor de dagen erna.
Ons kleinkind wil logeren , is mijn man er ook zo ja hoe voel ik me en kan ik met hulp van mijn man dit aan , i mijn man Er niet moet ik hen teleurstellen want oma kan dit niet aan .
Een verjaardag ja gezellig maar ervoor niets doen en erna vlak op de bank en veel slapen.
Enz enz voorbeelden zat en door al dit in een depressie raken en aan de antidepressiva en je baan waar je zo gek op was kwijt raken.
C support is een luisterend oor en begrijpt wat je bedoelt, geven je tips, je wil je familie er niet altijd mee belasten .

Wendy Kuiper (Steenderen, 2026-04-02)

#2137

Long COVID het leven van mijn zus op zijn kop zet.

Marion Koelewijn (Maarssen, 2026-04-02)

#2138

Mijn partner ook getroffen is, dagelijks overleeft, gezien en gehoord wil en moet worden, ondersteund moet worden wanneer nodig
Zij hoeft niet hele dagen op bed te liggen, kan na enkel jaren mbv pacen gespreid over de dagen kleine dingen doen, maar....haar leven is totáál niet meer te vergelijken met de tijd voor Long covid

Ramon Harmsen (Hooge Zwaluwe, 2026-04-02)

#2141

Ik onderteken omdat er nog zoveel mensen, waaronder ikzelf, kampen met de nasleep. Er moet nog zoveel onderzocht worden. Geef ook ons de kans op herstel of balans. Ook wij willen bijdragen aan de maatschappij.

Christel Jonker (Vriezenveen, 2026-04-02)

#2143

Nederland

Lisa Bekkering (Nuenen, 2026-04-02)

#2147

Nadat ik zelf heb moeten ervaren hoe steunend, verbindend en informatief C-support is, weet ik als geen ander hoeveel meerwaarde het heeft.

En inderdaad: de patiënten, die mensen zijn zoals ieder ander, verliezen hun leven. Hun zin van en in het leven. Wanneer er géén instantie is die helpt, de weg wijst, de informatie heeft die artsen vaak helemaal niet hebben, verdwijnen we / ze uit beeld.
Dat kan en mag niet gebeuren.

Lotte Kogelman (Wezep, 2026-04-02)

#2148

Nederland

Jos van Meijel (Venray, 2026-04-02)

#2155

De ondersteuning onmisbaar is en van levensbelang.

Jakomiena Westdijk (Nederland, 2026-04-02)

#2157

Ik onderteken omdat mijn partner post COVID heeft en wij elke dag alle narigheid hiervan ondervinden. Vanwege dat er weinig bekend over is en het nog steeds aan het onderzoeken wordt is er geen erkenning. Je krijgt niet de hulp die je nodig bent. Als partner sta je hulpeloos toe te kijken en voel ik iedere dag die onmacht.

Rianne Prins (Dalen, 2026-04-02)

#2165

Ik in mijn eigen omgeving mensen heb die veel gehad hebben aan deze vorm van ondersteuning.

Eveline Arets (Venlo, 2026-04-02)

#2166

Ik teken omdat ik al 25 jaar een PAIS (ME/Lyme) heb, en die ziekten grote overeenkomsten hebben met long covid. Dus ik wéét hoe ingrijpend het is en hoe belangrijk het is dat er voldoende onderzoek, ondersteuning en zorg beschikbaar blijft!

Mieke Steinberg (Utrecht, 2026-04-02)

#2169

Ik iemand ken die heel veel last heeft hiervan. En haar ontzettend beperkt

Tilly Dussen (Haaren, 2026-04-02)

#2171

Ik ben zelf ook LC patiënt en weet wat jullie doormaken sterkte!

Valerie Lerou (Berkel-Enschot, 2026-04-02)

#2172

Ook rondloop met PAIS..

Sharon B (Ede, 2026-04-02)

#2175

Onze dochter al 5,5 jaar ziek is en heel veel kwijt is: werk, studie, sociale contacten. Kan nooit meedoen met familie en gezin.

Iek Meeuwisse (Breda, 2026-04-02)

#2181

Mijn man dit ook heeft en het echt een heel slecht idee is dat dit soort keuzes nu gemaakt gaan worden. Juist erkenning, een luisterend oor, onderzoek, geld en specialistische zorg zijn zo nodig! De andere artsen doen hun best, maar hebben vaak geen idee!

Nienke Schraa (Zwartsluis, 2026-04-02)

#2184

Mijn dochter(figuur) door Long Covid niet de energie heeft om te vechten voor haar rechten, zoals uitkeringen, vrijstellingen, behandelingen, etc.

Gerry Barelds (Tynaarlo, 2026-04-02)

#2192

Wij kunnen nu nog niet zonder C support, uit ervaring kan ik melden dat hun ons leveren wat de reguliere zorg nog niet kan, dus laat C support nog een paar jaar blijven en zorg ondertussen dat de reguliere zorg beter voorbereid is om hun werk over te kunnen nemen!

Jaap Koopmans (Almere, 2026-04-02)

#2193

Mijn dochter (26jr) heeft post covid en ook FNS erbij. Dus ik weet wat het is niets maar dan ook niets meer te kunnen. Hier moet aandacht voor blijven!!

A Kamp (Emmeloord, 2026-04-02)

#2194

Mijn partner al 3jaar Long Covid heeft.
Er is veel veranderd in ons leven dat niet meer hetzelfde is. Het is n grote zoektocht naar hoop.

Sandra Vercoulen (Eindhoven, 2026-04-02)

#2195

Ik onderteken deze petitie, omdat C-support de enige ondersteuning voor Post-Covid patiënten is, die iets voor hen kan betekenen. Zonder deze ondersteuning vallen patiënten terug in onbegrip (en medische) en financiële problematiek.

Marion Sprangers (Amsterdam, 2026-04-02)

#2199

Blijf van de zorg af!!!

Bernard De K. (Breda, 2026-04-02)