Servicebus lijn 6 moet weer door Ede-Zuid.

Lijn 6 is niet meer, helaas.

Wij, bewoners van de Zuiderkroon alsmede de ouderen van Ed-Zuid, willen hem weer terug.

LIJN 6 Daarnaast wordt de route van lijn 6 (Ede Ziekenhuis-Gelderhorst) gewijzigd. Het traject ten westen van de Stationsweg vervalt. De reden hiervoor is dat de spoorwegovergang op de Kerkweg in het najaar van 2021 afgesloten wordt. Daardoor kan een deel van de route niet meer gereden worden. De volgende haltes vervallen: Van Pabstlaan, Maanderzand, Beatrixpark, Kerkweg, Zuiderkroon, Doornlaan, Ziekenhuis Gelderse Vallei en De Gelderhorst.

De route kan wel gereden woden als deze door de Albersstunnel gaat.

Met de nieuwe route van lijn 6 wordt volgens de vervoerder een groter gedeelte van de oostkant van Ede bediend. Hiermee krijgen ook de wijken die in aanbouw zijn een verbinding. De bus stopt voortaan ook bij de nieuwe halte: Langenberg.

Op deze manier worden vooral de ouderen bewoners en mindervaliden van Ede- Zuid afgesloten van de rest van Ede.

Door te ondertekenen, machtig ik Hans en Marijke Stuart om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.