RED MONUMENTALE BOOM VAN NISPENSTRAAT 2 NIJMEGEN

Kapvergunning_boom.jpeg

Vorige week is een kapvergunning afgegeven voor het kappen van deze boom i.v.m. de verbouwing van het studentencomplex van de Stichting Studentenhuisvesting aan de Van Nispenstraat.

Bizar dat deze boom gekapt zou moeten worden, terwijl de boom op Wettelijke Grondslag juist volledig voldoet aan het NIET afgeven van een kapvergunning:

• de bewuste boom is kerngezond, is vermoedelijk bijna 100 jaar oud
  • is Rijksbeschermd Stadsgezicht , staat in de beschermde 19e eeuwse schil,
  • maakt deel uit van de bijna 100-jarige laanbeplanting aan de Van Nispenstraat,
  • staat op voldoende afstand van de rooilijn van het complex

Nijmegen profileert zich als ‘Green Capital of Europe’ , onze bomen worden beschermd in Het ‘Handboek Stadsbomen, het groene kapitaal van Nijmegen’, hoe kan het dan dat er zo lichtzinnig gedacht wordt over het kappen van één boom? De commissie Beeldkwaliteit spreekt van een veilige laad- en loszone, dat is vreemd, er wordt al een paar weken met kranen geladen en gelost en aan de achterzijde van het SSHN-complex is voldoende ruimte om wel tien kranen te plaatsen. Heeft de Omgevingsdienst wel goed gezocht naar alternatieven?

Belanghebbenden rondom het SSHN-complex Van Nispenstraat kunnen bezwaar aantekenen (tot 4 juni 2019) tegen de kap van deze boom: ga naar de site van de Gemeente Nijmegen en dien met behulp van je DigiD een bezwaarschrift in.

De argumenten tegen kap staan grotendeels hierboven omschreven.

Dit is de link: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-99621.html

Mede namens onze nazaten, hartelijk dank voor jullie inzet!

Door te tekenen geef ik Carin Bökkerink toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.