Red de Berendrechtse polder

De zogenaamde Opstalvallei omvat de laatste delen van de Berendrechtse en Stabroekse polder ten zuiden van de Berendrechtse dorpsdijk. Deze dijk stamt uit de twaalfde eeuw en is de oudste van Vlaanderen. De polder zelf is 7 eeuwen oud. De overheid wil deze onder water zetten en omvormen tot een zogezegd "natuurgebied" (lees woestenij). Bovendien dienen de manège Het Hoefijzer en de boerderij Van Dijck gesloopt. Het Polderfront meent dat dit niet kan. De hele haven en industrie op de Rechteroever zijn gebouwd op boerenland en op de puinen van vier polderdorpen. Wij hebben ons nooit tegen de havenuitbreiding verzet, maar vroegen wel rechtmatige vergoedingen, een huis voor een huis en land om (gelijkwaardig) land. Het is genoeg geweest. Men moet de laatste polder van Berendrecht gerust laten. Landbouw is ook groen. Compensaties dienen elders gezocht.
Ondergetekende steunt de acties tegen bovengenoemde plannen

Door te tekenen geef ik Alain Paenen toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.