recht op 2 herkansingen voor de SE week(alleen leerlingen van 5v St. Nicolaas of hun ouders deze petitie ondertekenen).

Als u deze petitie bent u het met alle 6 redenen eens; Lees alle dus aub zorgvuldig door. Geacht alleen leerlingen van 5v St. Nicolaas of hun ouders deze petitie ondertekenen.

Er zijn 6 redenen waarom wij vinden dat wij recht hebben op 2 herkansingen.
1 We hebben op een uitzonderlijke en niet optimale manier les gekregen over de SE stof en beheersen de stof hierdoor onder de norm.
2 We hebben pas 1 week van te voren ons definitieve rooster van de toetsweek gekregen. Hierdoor wisten wij tot 1 week van te voren niet of een toets over 1, 2 of 3 weken zou plaatsvinden. Daarom zijn veel leerlingen nog niet begonnen met leren voor de toetsweek vooradt ze het edinitieve rooster kenden. Hierdoor is er bij veel leerlingen een grote tijdnood tijdens ontstaan.
3 We hebben wel vervangende opdrachten voor de toetsen uit toetsweek 3 gekregen, maar de herkansing van toetsweek 3 hebben we niet mogen maken.
4 Andere scholen hebben 2 of zelfs 3 herkansingen voor precies dezelfde SE toetsweek. Ook hebben zij versoepelde overgangsnormen.
5 Met de huidige regeling (alleen versoepelde overgangsnormen) worden alleen de leerlingen die er slecht voor staan een klein beetje geholpen, echter de leerlingen die een numerus fixus studie willen gaan doen hebben helemaal niets aan de versoepelde overgangsnormen. Deze leerlingen moeten echter hun cijferlijst van 5V opsturen. Dit kan de rest van hun leven beïnvloeden. Een goede cijferlijst is namelijk van groot belang om je droomstudie te mogen gaan volgen. Nu moeten wij concurreren met leerlingen die tot wel meer dan 2 keer zo veel SE herkansingen hebben gekregen in 5V.                            6 Sommige leerlingen hebben door allemaal praktische opdrachten met deadlines vlak voor de SE week pas vanaf woensdag(6 dagen voor de toetsweek) volledig op de SE week kunnen focussen.

Leerlingen en ouders vragen dit recht te zetten

leerling 5V St. Nicolaas lyceum    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik leerling 5V St. Nicolaas lyceum om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.